شناسهٔ خبر: 57502688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شاید با مشارکت عربستان

اقدام جدی قطر برای میزبانی المپیک 2036!

بعد از جام جهانی، قطری‌ها قصد دارند میزبانی بازی‌های المپیک را هم برعهده بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" قطر در حال حاضر در حال میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان است اما جام جهانی اولین رویداد ورزشی مهمی نیست که در این امارت کویری برگزار می شود.

قطر پیش از این میزبان مسابقات جهانی هندبال در سال 2015 و مسابقات جهانی دو و میدانی در سال 2019 بوده است.

اما اکنون قطری‌ها برای میزبانی از بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان، المپیک، دورخیز کرده‌اند. همانطور که "گاردین" انگلیسی گزارش می دهد، آنها می خواهند بازی های المپیک تابستانی را در سال 2036 برگزار کنند.

این سومین اقدام قطر برای میزبانی از المپیک خواهد بود. این کشور قبلاً سعی کرده بود میزبان بازی های تابستانی 2016 و 2020 باشد، اما در رقابت با ریودوژانیرو و توکیو شکست خورد.

حالا قرار است جام جهانی به سکوی پرشی برای میزبانی از المپیک تبدیل شود. هدف از جام جهانی که تاکنون بدون مشکل بوده است این است که به کمیته بین المللی المپیک (IOC) نشان دهد که چنین رویداد بزرگی می تواند در قطر برگزار شود.

همچنین این امکان وجود دارد که قطر به همراه کشور همسایه عربستان سعودی این درخواست را بدهد.

همانند جام جهانی، مسئله آب و هوا برای المپیک نیز مطرح می شود. اگر اختیار با قطر باشد، احتمالا می‌خواهند المپیک به پاییز منتقل شود.

البته برگزاری المپیک در پاییز اتفاق جدیدی نیست. بازی های المپیک 1964 توکیو در 10 اکتبر آغاز شد و بازی های سئول 1988 و سیدنی 2000 نیز از اواسط سپتامبر آغاز شد.

نظر شما