شناسهٔ خبر: 57502172 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اسرار خانه داری؛  بهترین روش تمیز کردن و شستن تشک تخت خواب در خانه

خرید تشک تخت خواب یک سرمایه‌گذاری جدی است، بنابراین بهتر است از سالم ماندن و دوام تشک تخت خود مطمئن شوید؛ چنین چیزی به معنای یادگیری نحوه شستن تشک تخت است.

صاحب‌خبر -
  • مراحل ضد عفونی کردن تشک تخت
  • دستورالعمل شستن تشک تخت خواب
  • نکات مهم برای تمیز کردن تشک تخت
  • نحوه خشک کردن تشک خواب در خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شستن تشک تخت خواب؛  تشک‌ها می‌توانند گرد و غبار، پوست‌های خشک شده، آلودگی‌ها و سایر ذرات ناخوشایند را در خود پنهان کنند؛ به همین دلیل شستن تشک تخت به‌طور منظم از اهمیتی دوچندان برخوردار می‌شود. اگر از آلرژی رنج می‌برید، حیوان خانگی دارید یا به خوردن خوراکی بر روی تخت خود عادت دارید، این مقاله کمک بسیاری به شما خواهد کرد. خبر خوب این است که شستن تشک تخت بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. هوم پلاس در این مقاله بهترین روش‌ها برای ضد عفونی کردن و شستن تشک تخت خواب را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از روش‌های ساده‌ای که به شما پیشنهاد می‌دهیم، می‌توانید تشک تخت خواب خود را برای سال‌ها تازه و تمیز نگه دارید.

مراحل ضد عفونی کردن تشک تخت

بعداز شستن تشک تخت خواب بعضی اوقات آگاهی از اینکه تشک تخت خواب شما ضد عفونی شده است، احساس خوبی به شما می‌دهد. علاوه بر این، در صورت استفاده از تشک تخت خواب برای استراحت اعضای بیمار خانواده، قویا توصیه می‌شود که تشک تخت خود را ضد عفونی کنید. همچنین، ضد عفونی کردن تشک تخت پس از خرید تشک دست دوم بسیار اهمیت دارد. با دنبال کردن مراحل زیر تشک تخت خواب خود را به‌طور کامل ضد عفونی کنید.

    تمام ملحفه‌ها را از روی تخت بردارید.

    از سری برس‌دار جاروبرقی استفاده کرده و تخت خود را به‌طور کامل جارو بکشید.

    با استفاده از روش‌های معرفی‌شده در این مقاله، تمام لکه‌ها را از بین ببرید.

   برای شستن تشک تخت خواب آن را برای چند ساعت در فضای آزاد قرار دهید تا به‌خوبی هوا بخورد. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید یا به وضعیت آب و هوا اعتماد ندارید، تشک تخت را برای چند ساعت در مقابل یک پنجره باز قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف تشک به میزان خوبی از نور خورشید بهره‌مند می‌شوند.

 برای شستن تشک تخت خواب با استفاده از دستگاه بخار، تمام سطح تشک را تمیز کنید. در صورت عدم دسترسی به بخارشوی، مقدار زیادی جوش شیرین را روی تشک خود بپاشید و آن را برای چند ساعت در گوشه اتاق قرار دهید. سپس با استفاده از جاروبرقی، تشک تخت را از هرگونه باقیمانده جوش شیرین پاک کنید.

 در این مرحله از شستن تشک تخت خواب باید مقداری مایع ضدعفونی کننده را بر روی تشک اسپری کنید. مراقب باشید که در این کار زیاده‌روی نکرده و تشک را خیس نکنید. به دلیل اهمیت حفاظت از الیاف تشک، توصیه ما استفاده از محلول آب و سفید کننده غلیظ هوم پلاس است. سفید کننده غلیظ هوم پلاس با فرمولاسیون منحصر‌ به فرد خود، پاک کننده و ضدعفونی کننده قدرتمند انواع پارچه و ملحفه‌های سفید، لباس‌های کتان، پنبه‌ای، نخی و حوله است.

 در آخر، با استفاده از یک پارچه تمیز، سطح تشک تخت را به‌خوبی پاک کنید.

وقتی نوبت به شستن تشک تخت خواب می‌رسد، لازم نیست به سراغ مواد شیمیایی قوی بروید. اگرچه تازه و تمیز نگه داشتن سطحی که یک سوم از زندگی خود را بر روی آن می‌گذرانید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما نیازی نیست پوست خود را با اسانس‌ها و مواد شیمیایی قوی تحریک کنید. شما می‌توانید از روش‌های طبیعی و مواد ساده‌ای که احتمالا از قبل در منزل دارید استفاده کرده و تشک خود را تمیز کنید، لکه‌های آن را از بین ببرید و فضای خواب خود را با عطر و بویی خوشایند تازه کنید.

دستورالعمل شستن تشک تخت خواب

  برای شستن تشک تخت خواب ؛ تخت خواب را خالی کنید تمام ملحفه‌های تشک را جدا کرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید.

    تشک تخت را جاروبرقی بکشید بالای تشک، کناره‌ها و زیر تخت خواب خود را جارو بکشید. سپس تشک را بلند کرده و فضای بین تشک و فنرهای تخت را نیز تمیز کنید.

    جوش شیرین را بر روی تشک بپاشید ۱ فنجان جوش شیرین را به همراه چند قطره اسانس اسطوخودوس در کاسه ریخته و مخلوط کنید. سپس مخلوط را در صافی ریخته و جوش شیرین معطر را به‌طور یکنواخت روی کل تشک بپاشید. اجازه دهید جوش شیرین تا پایان مراحل شستن تشک تخت روی سطح تشک باقی بماند. سپس با استفاده از جاروبرقی باقیمانده جوش شیرین را به‌طور کامل از روی تشک پاک کنید.

  شستن تشک تخت خواب لکه‌ها را از بین ببرید با مخلوط کردن جوش شیرین، نمک و آب یک خمیر تهیه کرده و با استفاده از آن هر لکه‌ای را از روی تشک پاک کنید. خمیر را بر روی لکه‌ها مالیده و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه روی آن‌ها بماند. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب، خمیر را پاک کنید.

    تخت را آماده کنید تختخواب خود را با ملحفه‌های تمیز بپوشانید.

نکات مهم برای تمیز کردن تشک تخت

  مهمترین نکته در شستن تشک تخت خواب این است که حداقل هر شش ماه یک بار تشک خود را تمیز کنید. با این حال، اگر وقتش را دارید، هر سه ماه یک بار به سراغ شستن تشک تخت خود بروید. اگر لکه‌ای به‌وجود آمد، بلافاصله آن را پاک کنید تا از تثبیت لکه‌ها جلوگیری شود.

    حداقل هفته‌ای یک بار ملحفه‌ها را تعویض کنید تا از تجمع پوست مرده و گرد و غبار بر روی تختخواب جلوگیری شود.

    یک روکش تشک مناسب بخرید. این روکش‌ها از ورود رطوبت به داخل تشک جلوگیری کرده و جلوی رشد کپک‌ها و باکتری‌ها را می‌گیرند.

بدانید در شستن تشک تخت خواب که ماهی یک بار تشک تخت را با استفاده از جاروبرقی به خوبی تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار بر روی تشک جلوگیری شود. برای از بین بردن بوی نامطبوع، ابتدا مقداری جوش شیرین بر روی تشک پاشیده و پس از ۱۰ دقیقه سطح تشک را جارو بکشید.   هر سه ماه یک بار تشک خود را پشت و رو کنید.

شستن تشک تخت خواب

نحوه خشک کردن تشک خواب در خانه

بعد از شستن تشک تخت خواب خشک کردن تشک تخت امری حیاتی است و با این حال، بسیاری از افراد برای صرفه‌جویی در وقت از آن صرف نظر می‌کنند. هوا دادن منظم به تشک تخت، به جلوگیری از تجمع مواد آلرژی‌زا و میکروب‌ها کمک می‌کند. خشک کردن تشک تخت کار بسیار ساده‌ای است و می‌توان آن را در داخل و خارج از خانه (حتی در ماه‌های سرد) انجام داد. با دنبال کردن مراحل زیر، تشک تخت خود را به‌طور کامل خشک کنید:

در این مرحله بعد از شستن تشک تخت خواب با بیرون کشیدن همه ملحفه‌ها، بالشت‌ها، روکش و .. شروع کنید. اگر اتاق خواب شما پنجره دارد، آن‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد شده و تشک تخت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. نور خورشید به‌طور طبیعی بسیاری از میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد.

    با استفاده از جاروبرقی تشک خود را تمیز کنید. این مرحله را تنها در صورتی انجام دهید که قصد شما صرفا هوا دادن به تشک است، نه شستن آن. با استفاده از سری برس‌دار جاروبرقی هرگونه گرد و غبار و بقایای جمع‌شده بر روی تشک را جمع‌آوری کنید. هنگامی که تشک تخت خود را جارو می‌کشید، هوا از درون تشک عبور کرده و زمان لازم برای خشک شدن تشک به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

    تشک را بلند کرده و آن را تکان دهید. اگر به‌تنهایی قادر به این کار نیستید، از کسی بخواهید تا در انجام این کار به شما کمک کند. در صورت امکان تشک را به بیرون از خانه منتقل کرده و آن را تکان دهید. حداقل یک بار یا دو بار در سال این فرآیند را تکرار کنید. برای هوا دادن به تشک تخت، فارغ از اینکه در چه فصلی قرار دارید، به یک روز آفتابی نیاز دارید.

    بگذارید تشک برای ۳ تا ۴ ساعت در هوای آزاد بماند. هر چه تشک زمان بیشتری را زیر نور آفتاب بگذراند، بهتر است. با این حال، از بیرون گذاشتن تشک خود در هنگام عصر خودداری کنید، زیرا سطح رطوبت بالا رفته و تشک شما مرطوب می‌شود.

نظر شما