شناسهٔ خبر: 57502019 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲- قطر

آرسن ونگر: تیم‌هایی که فقط بر فوتبال تمرکز داشتند بهتر عمل کردند

سرمربی سابق آرسنال، آرسن ونگر گفت که تیم هایی که به جای سیاست بر فوتبال تمرکز داشتند، عملکرد بهتری در جام جهانی قطر از خود نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آرسن ونگر، سرمربی سابق فرانسوی و رئیس دپارتمان توسعه جهانی فوتبال، از تیم‌های «سیاست‌محور» در جام جهانی انتقاد کرد و گفت آن‌هایی که روی فوتبال تمرکز کرده‌اند، نتایج بهتری در مرحله گروهی کسب کردند.

ونگر در یک کنفرانس خبری برای ارزیابی مرحله گروهی گفت: وقتی به جام جهانی می روید متوجه می‌شوید که نباید اولین بازی خود را ببازید و تیم آلمان، قهرمان چهار دوره جهان، در آزمون افتتاحیه خود مقابل ژاپن ۱-۲ سقوط کرد و بهای آن را پرداخت.

تیم ملی آلمان جام جهانی قطر را با حرکت اعتراضی بازیکنانش آغاز کرد که در هنگام عکس رسمی قبل از باخت مقابل ژاپن دهان خود را بستند. همچنین هفت تیم اروپایی دیگر قصد داشتند این نشان‌ها (همجنس گرایان) را به عنوان بخشی از کمپین علیه تبعیض در طول مشارکت خود در جام جهانی بپوشند، اما پس از اخطار انضباطی فیفا آن را لغو کردند.

سرمربی ۷۳ ساله سابق موناکو و آرسنال، با بیان اینکه تیم‌های با تجربه جام جهانی مانند فرانسه مدافع عنوان قهرمانی یا انگلیس و برزیل اولین بازی‌های خود را بردند، افزود: تیم‌هایی که در افتتاحیه برنده شدند، از نظر ذهنی آماده بودند و فقط بر رقابت‌ها تمرکز داشتند و نه اقدامات بحث برانگیز سیاسی.

در ارزیابی فنی مسابقات مرحله گروهی، ونگر خاطر نشان کرد که تیم‌ها در عمق بیشتر دفاع می‌کنند و فضای جناح‌ها بازتر است و این به بازیکنان بال نقش مهم‌تری می بخشد.

وی افزود: من متقاعد شده ام که تیم‌هایی که بهترین بال‌ها را دارند شانس بیشتری برای کسب عنوان خواهند داشت.

نظر شما