شناسهٔ خبر: 57500886 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دو میلیارد نفر در جهان از گرسنگی پنهان رنج می‌برند

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: یک چهارم جمعیت جهان از گرسنگی پنهان رنج می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در همایش بین‌المللی حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی با اشاره به تاریخچه روز جهانی خاک اظهار کرد: در کشور ما پنج چالش آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی یا فرسایش خاک، انرژی و تنوع زیستی وجود دارد.

به گفته وی در دنیا بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان به خاطر فرسایش خاک معیشت‌شان به خطر افتاده است.

به گفته حشمتی دو میلیارد نفر از مردم جهان معادل یک چهارم جمعیت جهان از گرسنگی پنهان رنج می‌برند، زیرا نمی‌توانند ریزمغذی و ویتامین‌های بدنشان را تامین کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این‌که در 22 درصد از کل خشکی‌های جهان کشاورزی انجام می‌شود که این میزان 97 درصد غذای جهان را تولید می‌کند، اضافه کرد: 18 عنصر شیمیایی در رویش گیاه موثر است که 15 عنصر آن متاثر از خاک است.

به گفته وی برای ایجاد سه سانتیمتر خاک 1000 سال طول می‌کشد و 16.5 تن در هکتار در کشور فرسایش خاک داریم که معادل 2.5 میلیارد خاک را از دست خواهیم داد.

به گفته حشمتی توسعه صنعتی، بهره‌برداری معادن، توسعه شهرها و زیرساخت‌های حمل و نقل، استفاده از کودهای شیمیایی و ... از دلایل اصلی آلوده شدن خاک است و این آلودگی‌ها قابلیت بازگشت خیلی سریع را ندارند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به موارد تاکیدی در قانون اساسی بر اهمیت خاک اشاره کرد و گفت: ما همه در حفظ محیط زیست مسئول هستیم باید این امانت الهی را به نسل بعد به صورت مناسب و کامل اهدا کنیم.

همایش بین‌المللی حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی به میزبانی شرکت پتروشیمی زاگرس در بندر سیراف در روز جهانی خاک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، دانشگاه خلیج فارس و پتروشیمی زاگرس برگزار شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما