شناسهٔ خبر: 57500612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تمجید رباح ماجر، اسطوره فوتبال الجزایر از مهاجم ایرانی

زننده خاطره‌انگیزترین گل تاریخ: طارمی فوق‌العاده است

رباح ماجر که قهرمانی های متعددی را با پورتو کسب کرده، طارمی را یک بازیکن بزرگ می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد درخشان مهدی طارمی در لباس پورتو، حتی زننده یکی از خاطره انگیزترین گل های دنیای فوتبال را بر آن داشت تا لب به تمجید از ستاره بوشهری باز کند. رباح ماجر اسطوره فوتبال الجزایر که خاطرات بسیار خوبی در پورتو دارد و حتی با این تیم نیز در وین به عنوان قهرمانی جام باشگاه های اروپا (لیگ قهرمانان کنونی) رسید، طارمی را مهاجمی بزرگ می داند.

طارمی که در سه فصل اخیر یکی از مهره های کلیدی ترکیب پورتو بوده و به محبوبیت فوق العاده ای نزد هواداران این تیم رسیده است، مورد ستایش زننده گل قهرمانی پورتو در دیدار فینال اروپا برابر بایرن مونیخ در سال 1987 قرار گرفته است.

روزنامه اوجوگو پرتغال به سراغ رباح ماجر رفته و بخش هایی از این مصاحبه را در زیر می خوانیم:

رباح ماجر، قهرمان فینال وین، جایی که پورتو اولین جام بین المللی خود را به دست آورد، در قطر زندگی می کند و در آنجا بود که اوجوگو به سراغ او رفت و این بازیکن اسبق فوتبال را برای سفری کوتاه به گذشته شکوهمندش با لباس آبی و سفید، به چالش کشید.

او در مورد وضعیت فعلی باشگاه سابق خود صحبت کند. جادوگر 63 ساله الجزایری از زوج طارمی و اوتاویو به عنوان یکی از نکات برجسته تیم سرجیو کونسیسائو نام می برد و امیدوار است سال های زیادی کونسیسائو را روی نیمکت دراگائو در کنار پینتو دا کوستا (رئیس باشگاه پورتو) ببیند.

ماجر درباره وضعیت فعلی خودش می گوید: «من چند سالی است که با خانواده ام در قطر هستم. وقتی از پورتو جدا شدم، به اینجا آمدم. برای مدتی در اینجا بازی کردم و آن زمان بود که این کشور را کشف کردم. من به عنوان مربی اینجا ماندم و در الوکره و الریان کار کردم. علاوه بر این، با تیم جوانان پورتو همکاری داشتم و مربی تیم ملی الجزایر بودم. همچنین مفسر شبکه BeIN Sports بودم، به امارات و عربستان رفتم. حالا با خانواده ام اینجا حضور دارم و مهمان افتخاری فدراسیون قطر برای جام جهانی هستم. همچنین به عنوان مفسر با شبکه العربی در قطر کار می کنم. کارهای زیادی وجود دارد که قبلاً با FIFA و فدراسیون فوتبال آفریقا انجام داده ام، من همیشه به فوتبال مرتبط بوده ام.»

او درباره تیم فعلی پورتو نیز صحبت می کند: «بازی مقابل بروژ را دیدم که در آن پورتو خیلی خوب بازی کرد و کیفیت تیم را دیدم که می تواند در لیگ قهرمانان اروپا خیلی رو به جلوتر حرکت کند. این روزها هم بازیکنان بزرگی مثل مهدی طارمی هستند که گل می زنند و زیاد بازی می کنند. اوتاویو هم به همین صورت.»

ماجر که در قطر زندگی می کند، حقایق را می داند. او اطمینان می دهد که «این یک جام جهانی خواهد بود که هیچ کس آن را فراموش نخواهد کرد و در تاریخ ثبت خواهد شد». ماجر از عدم حضور الجزایر در جام می گوید و معتقد است که «برزیل و آرژانتین بسیار قوی هستند» اما معتقد است که «پرتغال حرفی برای گفتن دارد».

ماجر می گوید: «این احتمالا آخرین جام جهانی رونالدو خواهد بود، من معتقدم که او می خواهد دهان بسیاری از منتقدان را ببندد. او خیلی چیزها را به فوتبال داده است و مردم اغلب آن را فراموش می کنند. اما او تنها نیست، لواندوفسکی [دیروز حذف شد] و مسی که در آخرین جام جهانی هم بازی خواهد کرد.»

ماجر 147 بازی برای پورتو انجام داده و با این تیم، سه قهرمانی لیگ، دو جام حذفی پرتغال، دو سوپرکاپ و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. او با الجزایر نیز قهرمان آفریقا شد.

* از طارمی تمجید کردی. آیا خود را مهمترین بخش باشگاه پورتو می دانید؟ ماجر در پاسخ به این سوال گفت: «طارمی یک مهاجم عالی است، او به خوبی از فرصت ها استفاده می کند. اما او یک مهاجم نوک است و باید یک تیم بزرگ پشت سر خود داشته باشد. این اتفاق برای من افتاد. وقتی بازیکنانی به این خوبی در کنارت هستند... من فوتره را مثال می زنم که باور نکردنی بود. تا به حال چنین بازیکنی را ندیده بودم. حتی می گویم، با تمام احترامی که برای سایر بازیکنان پرتغال قائل هستم، فوتره بی نظیر بود، او بسیار خاص بود. اگر مدام بخواهید در مورد او صحبت کنید، این مصاحبه تمام نمی شود. حالا طارمی هم خوش شانس است که بازیکنان بزرگی در کنار خود دارد.»


* آیا معتقدید که با وجود برتری بنفیکا، پورتو همچنان می تواند به قهرمانی برسد؟ ماجر می گوید: «هر چیزی ممکن است. ببینید، بنفیکا بسیار قوی است و حتی اگر پورتو در این فصل موفق به قهرمانی در لیگ نشود، می تواند در لیگ قهرمانان به دنبال موفقیت باشد. پورتو قرار است مقابل اینترمیلان بازی کند و می تواند رویاپردازی کند. پورتو 0-4 به بروژ در دراگائو باخت و سپس 4-0 در بلژیک پیروز شد. فوتبال غیرقابل پیش بینی است. واضح است که باشگاه پورتو به قدرت ذهنی و تاکتیکی زیادی نیاز دارد، زیرا ما در مورد حریف ایتالیایی صحبت می کنیم. اینتر تیم خوبی است، بیایید منتظر بمانیم، اما امیدوارم پورتو در لیگ قهرمانان اروپا به مراحل بالاتری برسد.»

نظر شما