شناسهٔ خبر: 57500505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان| اسماعیل‌نژاد در جمع ۶ ستاره مسابقات

فدراسیون جهانی والیبال در آستانه آغاز رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان در برزیل، در گزارشی به ۶ بازیکن برتر شرکت کننده در این مسابقات توجه کرده است که امین اسماعیل‌نژاد از ایران نفر نخست این گزارش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان از روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه با حضور شش تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل آغاز می‌شود. تیم پیکان تهران پرافتخارترین تیم والیبال ایران با ۱۲ قهرمانی در لیگ برتر مردان که در سال ۱۴۰۰ نایب قهرمان شد در سال ۲۰۲۲ هشتمین قهرمانی در قاره کهن آسیا را جشن گرفت و یکی از شش تیم شرکت کننده در این رقابت‌‌هاست.

 
علاوه بر تیم پیکان، پنج تیم دیگر شامل پروجا ایتالیا (تیم سوم اروپا)، والی رناتا برزیل (تیم سوم آمریکای جنوبی)، سادا کروزیرو برزیل (میزبان و قهرمان آمریکای جنوبی)، ایتامبه میناس برزیل (نایب قهرمان آمریکای جنوبی) و ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا) در رقابت‌های امسال حضور دارند.
 
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در آستانه آغاز این رقابت‌ها در گزارشی به ۶ بازیکن برتر شرکت کننده در این مسابقات توجه کرده است که امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور تیم ملی ایران در صدر فهرست این گزارش قرار دارد.
 
در این گزارش به حضور اسماعیل‌نژاد در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ با تیم ملی والیبال ایران اشاره شده و آمده است: امین امتیازآورترین بازیکن ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات بود که عنوان دومین امتیازآورترین بازیکن مسابقات در مرحله گروهی را نیز از آن خود کرد.
 
وی در قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ نیز تیم ملی والیبال ایران را همراهی کرد و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در ۲۰۲۱ نیز با تیم ایران قهرمان قاره آسیا شد.
 
فدراسیون جهانی والیبال در ادامه گزارش خود به عملکرد این بازیکن در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ اشاره  کرده است که با تیم ایران در جام کنفدراسیون مردان آسیا ۲۰۱۶ و قهرمانی زیر ۲۳ سال ایران موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شده است.
 
FIVB ادامه داد: اسماعیل‌نژاد که ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر مردان ایران است، در سال ۲۰۲۱ با تیم شهداب یزد به مدال برنز آسیا دست یافت، در حال حاضر بازیکن تیم پاس گرگان است و به عنوان یار کمکی تیم پیکان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان در بتیم همراهی می‌کند.
 
فدراسیون جهانی والیبال در ادامه این گزارش نگاهی هم به عملکرد فیلیپه روکی (والی رناتا برزیل)، متی کازیسکی (ترنتینو ایتالیا)، میگوئل آنخل لوپز (سادا کروزیرو برزیل)، سیمونه جیانلی (پروجا ایتالیا) و ویلیام آرونا (ایتامبه میناس برزیل) به عنوان شاخص‌ترین بازیکنان این دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان کرده است.

نظر شما