شناسهٔ خبر: 57500254 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

گزارش ایبنا از قیمت مواد اولیه حوزه چاپ و نشر؛

کاغذ تحریر 20 هزار تومان ارزان شد

رصد بازار مواد اولیه مورد استفاده در صنایع چاپ و نشر، نشان‌دهنده کاهش قیمت 20 هزار تومانی کاغذ تحریر طی هفته اخیر است، به گفته فعالان و کارشناسان بازار، قیمت‌ها در بازار امروز فرصتی برای خرید کالا است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مروری بر قیمت‌ها و رصد بازار دوشنبه‌ (14 آذرماه)، حاکی از این است که طی هفته گذشته تا به امروز قیمت‌ها فقط در حوزه کاغذ کاهش داشته و سایر حوزه‌ها مثل مرکب، چسب صحافی، زینک و .. تغییر چندانی نداشته‌اند.
 
امروز هر بند کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100 به‌قیمت یک‌میلیون و 130 هزار تومان عرضه می‌شود که نسبت به هفته گذشته 20 هزار تومان کاهش داشته است، هربند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 نیز با این کاهش قیمت همراه بود و امروز در بازار 830 هزار تومان عرضه شده است.
 
قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر چینی در گراماژ 80 گرمی 70 در 100 نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته یک‌میلیون و 280 هزار تومان و هربند کاغذ چینی 80 گرمی 60 در 90 به قیمت 980 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
همچنین هر کیلو کاغذ گلاسه گرم پایین بین 35 و 500 هزار تومان عرضه شده و کاغذ گلاسه گرم بالا به بهای 39 هزار تومان در بازار عرضه شده است.
 
بازار سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر نیز تغییری نسبت به هفته قبل نداشته، این موضوع در حوزه مرکب صادق است، همانند هفته گذشته هرکیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی با ثبات قیمت طی این هفته روبه‌رو بوده و کیلویی 142 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، همچنین هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت 110 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 123 هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز 97 هزار تومان است.
 
بهای مرکب گلاسه خارجی نیز دچار نوسانات محدودی بود و هرکیلوی آن حدود 220 هزار تومان در بازار عرضه شده است.
 
هرکیلو چسب سرد ایرانی برای صحافی نیز حدود 80 هزار تومان و چسب گرم کیلویی 175 هزار تومان در بازار عرضه شده، قیمت هرکیلو الکل ایزوپروپیل نیز حدود 60 هزار تومان است. هر ورق زینک نیز همانند دو هفته اخیر حدود 63 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
 
در این زمینه، کارشناسان حوزه بازار معتقدند که همخوان نبودن عرضه و تقاضا در بازار و تقاضای پایین در بازار، عامل اصلی کاهش قیمت کاغذ و ثبات قیمت در سایر حوزه‌ها است. آن‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند که مخاطبان و خریداران طی فرصت پیش رو، نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما