شناسهٔ خبر: 57500079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳۰۰۰ یادواره شهید در ایلام برگزار شده است

محمدرضا بختیاری

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: دهه فرهنگی در استان در راستای برگزاری کنگره شهدا با حضور نخبگان و فرهیختگان و هشت اجلاسیه اقشار مختلف از جمله طلاب و روحانیون با محوریت آیت‌الله حیدری ایلامی، دانش آموزان، عشایر، ورزشکاران،دانشجویان و اساتید و زنان و بانوان در طول کنگره برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار جمال شاکرمی با بیان اینکه کنگره ملی شهدا در استان ایلام یک اقدام فرهنگی بزرگ بود، توضیح داد: از تمامی مردم ایلام تشکر می‌کنم که در برگزاری کنگره شهدا، همه نقاط و شهرستان‌های استان، کنگره شهدا شدند و صدای کنگره به همه رسید. در ابتدای راه شورای سیاستگذاری کنگره و ۲۲ کمیته فعال در راستای برگزاری بهتر کنگره شهدای استان تشکیل شد و دستگاه ها و مدیران اجرایی استان در راس کمیته‌های کنگره‌ها قرار داشتند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه سه هزار یادواره شهدا به نام کنگره شهدا در نقاط مختلف استان برگزار شد، یادآور شد: دهه فرهنگی در استان در راستای برگزاری کنگره شهدا با حضور نخبگان و فرهیختگان و هشت اجلاسیه اقشار مختلف از جمله طلاب و روحانیون با محوریت آیت‌الله حیدری ایلامی، دانش آموزان، عشایر، ورزشکاران،دانشجویان و اساتید و زنان و بانوان در طول کنگره برگزار شد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته مردم نقاط مختلف استان در برگزاری کنگره خوب پای کار بودند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های مختلف در حوزه‌های فناوری و دستاوردهای دفاع مقدس، اعزام جانبازان بالای ۷۰ درصد به مشهد، فضاسازی شهر با محوریت یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس، نصب ۶۴ اِلمان از تندیس شهدا در سطح شهر و همچنین گلیم فرش شهدای استان و تقدیم به خانواده‌های معظم شهدای استان از جمله دیگر اقدامات این کنگره بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره شهدا ۴۳ نوع خدمت به محرومان استان ارائه شد، افزود: در راستای برگزاری کنگره نیز قرارگاه محرومیت زدایی در نقاط محروم استان راه اندازی شد و خدمات بسیاری خوب عمومی و تخصصی به نام شهدا از جمله آبرسانی به روستاها و تامین و توزیع ۵۰۰ جهیزیه برای نوعروسانی ایلامی ارایه شد.

گفتنی است در این آیین از کتاب‌های تازه منتشر شده حوزه دفاع مقدس و شهدا و کنگره شهدای استان با حضور سردار آزادی، رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیح رونمایی و از خادمین کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما