شناسهٔ خبر: 57500077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جشنِ "تئاتر" کرمانشاه به ایستگاه پایانی رسید

محبوبه علی آقایی

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز(14 آذر) در مراسم اختتامیه این جشنواره که در محل تالار انتظار برگزار شد، با بیان اینکه هیچ چیز به مانند هنر و هنرمند نمی‌تواند حال خوب به جامعه تزریق کند، گفت: زمانی کسی می تواند ادعای وطن دوستی و عشق به میهن و سرزمین و مردمان آن را کند که تمام تلاشش را برای خدمت به آنها بکار گیرد.

وی افزود: یک هنرمند زمانی می تواند دین خود را به وطن و مردمان سرزمینش ادا کند که تمام تلاش خود را برای ایجاد حال خوب برای مردمان سرزمین خود بکار گیرد.

صفدری تاکید کرد: همه باید به این درک برسند که هیچ کشور بیگانه ای خیر و خوبی برای کشور دیگر را نمی خواهد و مثال های حال حاضر این موضوع وضعیتی است که در کشورهای اکراین، سوریه و عراق شاهد هستیم.

وی افزود: این میان تنها کسی که دلسوز کشور است مردمان خود آن کشور هستند و این میان هنرمندان می‌توانند نقش مهمی ایفا کرده و حال و هوای خوب برای مردمان کشورشان ایجاد کنند.

صفدری با اشاره به نقش موثر تئاتر در انتقال فرهنگ، گفت: تئاتر یکی از راه های مهم برای فرهنگسازی در یک جامعه است که متاسفانه نتوانسته‌ایم به خوبی از آن بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: چندسالی است که در حق تئاتر کرمانشاه بی مهری شده و امیدواریم بتوانیم این وضعیت را به سرعت بهبود بخشیده و تئاتر کرمانشاه را به جایگاه واقعی آن برگردانیم.

کیوان خلیلی دبیر این دوره جشنواره تئاتر استان هم در این مراسم با اشاره به ارسال 15 اثر به دبیرخانه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان، گفت: در نهایت در مرحله بازبینی هشت اثر توسط هیات داوران برای راهیابی به بخش رقابتی جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: همچنین با رای هیات داوران دو اثر به جشنواره تئاتر منطقه ای فجر راه پیدا می کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان نوبت به اعلام برگزیدگان رسید و هیات داوران به معرفی منتخب های سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان پرداختند.

بر این اساس در بخش «طراحی پوستر و بروشور» دیپلم افتخار به کامران فرزامی نژاد و محمدرضا قلمزن برای نمایش "پاییز هزار و چهارصد و انتظار" رسید.

در بخش طراحی نور هم دیپلم افتخار به مصطفی دهشت برای نمایش "تو که هنوز نزاده‌ای" داده شد.

در بخش طراحی گریم و طراحی لباس هیات داوران هیچ نمایشی را شایسته تقدیر ندانست.

در بخش طراحی صحنه هم بصورت مشترک از مهرداد زرلانسری و مجتبی مرادی برای نمایش "آسمان روزهای برفی" و سعید نوروزی برای نمایش " هزار وچهارصد و انتظار" تقدیر شد و نفر برتر این بخش لیلا محمدی برای نمایش "نصرت" معرفی شد.

در بخش موسیقی نیز بصورت مشترک از سالار پردل برای نمایش "تکرار" و آرشام جلیلی و یاسمین منتظری برای نمایش "تو که هنوز نزاده ای" تقدیر شد و نفرات برتر این بخش نیز امیرضا داوری، آرشام جلیلی، یاسمین منتظری و حنانه قاسمی برای نمایش "نصرت" معرفی شدند.

در بخش بازیگری زن نیز هیات داوران لیلا مهدی آبادی برای بازی در نمایش "نصرت"، سعیده امیری برای بازی در نمایش "آسمان روزهای برفی" و بهاره کرمی برای بازی در نمایش "تو که هنوز نزاده ای" را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این دوره جشنواره انتخاب کردند.

در بخش بازیگری مرد هم به ترتیب محمد سعید فرازمند برای بازی در نمایش " گورخر"، بیژن مرادی برای بازی در نمایش "تکرار" و علی گودینی برای بازی در نمایش " یک طناب محکم" به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند، همچنین در این بخش حامد محمدی برای بازی در نمایش "تک شاخ" شایسته تقدیر شناخته شد.

در این دوره جشنواره در بخش بازیگری خردسال هم لوح تقدیر و جایزه جشنواره به آنیتا مهدی آبادی برای بازی در نمایش "نصرت" رسید.

در بخش نویسندگی جشنواره هم به ترتیب علی زیستی برای نمایش "نصرت"، هاشم پورمحمدی برای نمایش " یک طناب محکم" و مصطفی کوشکی و سعید نوروزی برای نمایش "هزار وچهارصد و انتظار" به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش کارگردانی هم هیات داوران علی زیستی برای نمایش "نصرت" و بیژن مرادی برای نمایش "تکرار"  را به عنوان نفرات اول و دوم معرفی کرد و رتبه سوم هم بصورت مشترک به مجتبی مرادی برای نمایش "آسمان روزهای برفی" و سعید نوروزی برای نمایش "هزار و چهارصد و انتظار" رسید.

در پایان این دوره جشنواره دو نمایش "نصرت" و "تکرار" توانستند راهی جشنواره منطقه ای تئاتر فجر شوند.

انتهای پیام

نظر شما