شناسهٔ خبر: 57499759 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دنیا در مسیر روابط عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند

یک استاد علوم ارتباطات و رسانه گفت: پدیده جدید روابط‌عمومی رباتی امروزه در کشور فنلاند در حال اجرا است تاجایی‌که در سایر کشورهای قاره اروپا هم به دنبال انجام فعالیت‌های روابط‌عمومی شبیه فنلاندی‌ها هستند، اما هنوز نتوانسته‌اند به این فناوری مهم ارتباطی دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، فائزه تقی‌پور امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در همایش استاندارد روابط عمومی ایران که در سالن همایش‌های مرکز آموزش عالی همیاری شهرداری‌های استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در دنیای امروز باید از مزایای اینترنت بهره گیرند و به شکل گسترده‌تر از آن استفاده کنند.

به گفته وی، امروز در بین روابط عمومی‌های سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف، تعامل و انسجام اطلاعاتی را شاهد نیستیم. تقارن نداشتن اطلاعاتی مدیران و سازمان‌ها، افکار عمومی را گرفتار بی‌نظمی می‌کند و به مسیر حرکت رسیدن به اهداف یک مجموعه آسیب می‌زند.

این استاد علوم ارتباطات و رسانه خاطرنشان کرد: امر اطلاع‌رسانی در سه دوره زمانی گذشته، حال و آینده باید بررسی شود. گذشته خبر تأثیر زیادی در بین افکار عمومی و مدیران درون سازمان دارد. گاهی با مراجعه به آرشیو فیلم‌ها و تصاویر سال‌های گذشته می‌توان محتواهای خوب و نوآورانه‌ای خلق کرد و به مردم و سازمان متبوع ارائه داد.

وی تصریح کرد: گاهی این بازگشت‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی روی افکار عمومی داشته باشد، ضمن اینکه خاطرات سال‌های دور را در ذهن مدیر یا کارکنان مجموعه تداعی و زنده می‌کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال آینده دنیا به سمت روابط عمومی رباتی یا الگوریتمی حرکت خواهد کرد، ادامه داد: در این نقش شما متن، محتوا، ایده یا طرحی را به ربات‌ها می‌دهید و آن‌ها اقدام به تولید محتوای مورد نظر شما به شکل خبر، تصویر و اشکال دیگر می‌کنند.

وی گفت: پدیده جدید روابط عمومی رباتی امروزه در کشور فنلاند در حال اجرا است تاجایی‌که در سایر کشورهای قاره اروپا هم به دنبال انجام فعالیت‌های روابط عمومی شبیه فنلاندی‌ها هستند، اما هنوز نتوانسته‌اند به این فناوری مهم ارتباطی دست پیدا کنند.

این استاد علوم ارتباطات تاکید کرد: نیروی انسانی در روابط عمومی آینده و رباتی توسعه فناوری ربات را برعهده دارد و سایر وظایف را ربات انجام می‌دهد. از این پس باید به دانشجویان رشته‌های خبرنگاری و ارتباطات آموزش‌هایی از این دست و در سطوح مدرن و الگوریتمی را آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: یک روابط عمومی باید علاوه بر تهیه خبر و بارگذاری متن در سایت مجموعه مطالب و اخبار دیگران را هم ببیند، بخواند و درباره آن نوشته‌ها و متون اظهار نظر کند. این ساز و کار تعاملی نقش مؤثری در پویایی روابط عمومی‌ها دارد.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: تعبیر دروازه‌بانی خبر امروز کمتر شده و در عرصه روابط عمومی مدرن از آن به عنوان دیده‌بانی خبر یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: بهترین سبک نگارش در این بخش، نوشتن به سبک داستانی و روایی است. کنار هم قرار گرفتن مطالب به شکل یک روایت مطلوب‌ترین نوع نوشتن است.

نظر شما