شناسهٔ خبر: 57499709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

جهان استکبار به دنبال سلطه مغذی و ادراکی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جهان استکبار به دنبال پیشرفت تکنولوژی و ابزار رسانه به دنبال سلطه مغذی و ادراکی است.

صاحب‌خبر -

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) اظهار کرد:  کتاب تاریخ روحانیت استان بوشهر هر ورقش برگ زرینی از عظمت معرفتی، اخلاقی، بصیرتی، مردم داری، ولایتمداری، بیداری و مقاومت در برابر استبداد و استکبار است.

او تصریح کرد: در جهان مدیریت جوامع بشری، ۲ قطب جدی با کانون مردم و جوامع انسانی از همان ابتدای تشکیل ایجاد شد؛ یک گروه (سران استکبار) به دنبال تهاجم تحریف، انحراف و ابتذال بودند و یک گروه به دنبال جهاد تبیین و تعالی بودند. سردمدار گروه اول در عمود تاریخ بشریت ابلیس و شیاطین بودند همچنین در عرصه مدیریت جوامع بشری سران جهان استکبار و اتاق فکرهای آنها به دنبال تهاجم ادراکی و شناختی بودند، به طوری که شخصیت انسان ها را طوری طراحی می کنند تا افراد بر قطار آنها سوار و در ایستگاه تسلیم پیاده شوند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال پیشرفت تکنولوژی و ابزار رسانه به دنبال سلطه مغذی و ادراکی است، افزود: در شرایط کنونی با بررسی‌های تاریخی، هیچگاه جهان استکبار به چنین قدرتی در عرصه طراحی و برنامه ریزی، توان پوشش جغرافیایی با تکنولوژی رسانه در طول تاریخ دیده نشده است.

آیت الله صفایی بوشهری  بابیان اینکه جهان در حال بیداری است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران طلوع فجر این بیداری است؛ به همین جهت جهان استکبار در برنامه ریزی و مدیریت رسانه بیشتر تلاش کرده و تهاجم داشته است، از آن سو خط مقاومت حفظ تعالی انسانیت و نجات انسان از اسارت استکباری جهاد تبیین را برای گریز بیان کرده است.

او تاکید کرد: نظام دین و دیانت بر این مبنا استوار است که در حوزه شخص و جوامع، انسانیت را از دست سران استکبار نجات دهد و در مسیر رشد و ترقی قرار دهد. اولین شخصی که در جهان اسلام پرچم جهاد تبیین را بلند کرد حضرت فاطمه (س) بود و در مدت زمان حیات کوتاه خود کتابی از جهاد تبیین به‌جا گذاشته تا ظهور مهدی آل محمد این کتاب خواندنی گویا، شیوا و پر محتواست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به سخنان رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین واجب، قطعی و فوری است. چون جهان استکبار به دنبال تهاج تحریفی است و وارانه جلوه می‌دهد آنها معتقدند سیستم صحیح در عرصه مدیریت سکولاریسم است و به حکمرانی بر اساس عقلانیت سرمایه داری اعتقاد دارد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اکنون ما در شرایط پرفشار تهاجم تحریم و جنگ نرم هستیم، عنوان کرد: وظیفه روحانیت بر اساس اندیشه‌ها و فرمایش مقام معظم رهبری و تمامی اصحاب بصیرت جهاد تبیین است.

او خاطر نشان کرد: مرحوم علامه بلادی در منظومه‌ی شخصیتی خود ابعاد بسیاری داشت که یکی از آنها جهاد تبیین بود. در زمان حمله انگلیس بسیاری حرکات‌های مسالمت‌آمیز با روباه پیر را و حضور آنها را در خلیج فارس توجیه می‌کردند اما این علامه جلیل القدر ماهیت انگلیس و حرکت استعماری آنها را تببین کرد و این باعث طلوع رئیسعلی دلواری، غضنفرالسلطنه برازجانی، زائر خضر خان اهرمی، شیخ حسین چاهکوتاهی را شد و در پرتوی جهاد تببین حماسه مقاومت جنوب را درست کردند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: دشمن در تاریکی فعال است، در جهالت موفق می شود و دروغ پردازی و تحریف، جوسازی و موج سواری می‌کند و اغتشاش و حرکت براندازی انجام می‌دهد اما سید عبدالله بلادی با جهاد تبیین ماهیت انگلیس را برملا کرد.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: ایران کشوری قدرتمند و با بصیرت است و بوشهر استان مقاومت و بیداری در تاریخ طول تاریخ بوده است.

نظر شما