شناسهٔ خبر: 57499680 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اسرار زیبایی؛ برای رفع جوش استرسی چه کار کنم؟

احساسات و واکنش های درونی علائم خود را بر روی پوست افراد به شکل های مختلف نشان داده که یکی از این موارد جوش های ناشی از استرس است که پوست را درگیر کرده و می توان با بهره مندی از روش های رفع جوش استرسی این عارضه پوستی را درمان نمود.

صاحب‌خبر -
  • علل اصلی در ایجاد جوش های ناشی از اضطراب
  • راه های درمان و مقابله با این مشکل پوستی
  • راه های رفع آکنه ناشی از استرسی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ برای رفع جوش استرسی که یکی از مشکلات پوستی که امکان دارد همه افراد را درگیر کند ایجاد جوش در قسمت های مختلف بدن در اثر عوامل گوناگون است. بروز این عارضه پوستی برای اکثر افراد دردناک و آزار دهنده بوده و حتی امکان دارد زندگی و روابط اجتماعی آن ها را با مشکل رو به رو سازد از این رو نیاز است که در صورت بروز هر چه سریعتر درمان گردد.

در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان به بررسی دلایل و راه های رفع جوش استرسی بپردازیم.

از اصلی ترین عواملی که در تضعیف سیستم دفاعی و ایمنی بدن نقش دارد می توان به استرس اشاره کرد که در هنگام بروز این حالت روحی تاثیرات منفی بر روی نواحی مختلف بدن همچون پوست وارد شده و عوارضی مثل جوش زدن را به دنبال دارد. بدین ترتیب با بهره مندی از راهکارها و راه های درمان و رفع جوش استرسی می توانید این مشکل پوستی ناخوشایند را از بین ببرید.

در این زمینه بخوانید؛

اسرار زیبایی؛ رفع چروک صورت با پوست پرتقال!

رازهای زیبایی زنان در کشورهای مختلف؛ از پوست درخشان یونانی ها تا موهای ابریشمی ژاپنی ها

خاصیت حنا برای پوست و مو؛ چرا قدیمی ها همیشه از حنا برای پوست و مو استفاده می کردند؟

جوش در حقیقت نوعی عارضه پوستی بوده که به صورت برجستگی هایی بر روی سطح پوست نمایان شده و در رده های سنی مختلف و اغلب افراد دیده می شود. این مشکل پوستی به خاطر تولید بیش از اندازه روغنی به اسم سبوم که به وسیله غده های چربی زیر پوستی وجود دارند ایجاد می گردد. زمانی که درگیر استرس و اضطراب می شوید امکان دارد بر روی پوست، مو و دیگر اندام های بدنتان اثرات منفی و ناخوشایندی بگذارد. این امر می تواند موجب شده بدن شما به ترشح و تحریک هیستامین واکنش نشان داده و در نهایت باعث ایجاد جوش و کهیر بر روی سطح بدن گردد.

در خصوص رفع جوش استرسی بهتر است بدانید ارتباط بین استرس و جوش رابطه ای مستقیم بوده که در اثر عوامل گوناگون ژنتیکی و محیط شدت پیدا می کند. به منظور کم کردن جوش های ایجاد شده رد اثر استرس پوست بایستی میزان رطوبت خود را حفظ نماید. مرطوب کردن همواره پوست به ویژه برای پوست های خشک از تولید بیش از اندازه چربی پوست ممانعت می کند. بکار بردن یک لایه بردار طبیعی برای پاکسازی منفذ های پوست از انواع آلودگی ها و باکتری ها برای درمان و کم کردن التهاب جوش های پوستی بسیار تاثیر گذار می باشد.

همانطور که می دانید احساسات و حالات درونی بر روی ظاهر و زیبایی اثر مستقیم دارد. همه اتفاقاتی که از لحاظ عاطفی بر روی حس آرامش روانی شخص اثرگذار باشد نشانه های خود را بر روی پوست فرد نشان می دهد. در حقیقت پوست انعکاس دهنده مناسبی از استرس های درونی فرد است.

علل اصلی در ایجاد جوش های ناشی از اضطراب

آکنه یا رفع جوش استرسی و اضطراب بر روی پوست به رنگ قرمز یا قهوه ای بوده که امکان دارد در آغاز با نوعی حساسیت فصلی یا آلرژی اشتباه گرفته شود. استرس و اضطراب نوعی حالت روحی بوده که اثرات منفی خود را بر روی پوست نشان می دهد و بدین ترتیب می توان گفت که ارتباط بین استرس و جوش قطعی می باشد و در صورت درگیر شدن با استرس احتمال بروز جوش خیلی زیاد می باشد.

حالت های اضطراب و استرس میزان آدرنالین خون را بالا برده و در پی آن میزان کورتیزول نیز بالا رفته و تعادل هورمونی پوست را دچار اختلال می کند. نوسانات هورمونی موجب انباشته شدن سموم و باکتری ها در منفذ های پوست شده و غده های پوستی چربی زیادتری در مقایسه با چربی طبیعی پوست تولید کرده و در نهایت جوش های پوستی ظهور پیدا می کنند.

راه های درمان و مقابله با این مشکل پوستی

برای رفع جوش استرسی بدانید که جوش های ایجاد شده در اثر استرس در هر زمانی بر روی پوست ایجاد شده و امکان دارد پروسه درمانی طولانی مدت داشته باشد. در صورتی که با کوچک ترین مشکل اضطراب داشته و نشانه های جوش بر روی پوست ظاهر می شود بهتر است به نکات درمانی و روش های رفع جوش های استرسی که در ادامه شرح داده ایم توجه نمایید.

راه های رفع آکنه ناشی از استرسی

  نکته قابل توجه برای رفع جوش استرسی این است که نخستین و اصلی ترین عملی که باید انجام بدهید این است که به پزشک متخصص رجوع کرده و دلیل ایجاد جوش ها را مطلع شوید.

    از مناسب ترین روش ها برای مدیریت و کنترل استرس و برای رفع جوش استرسی از آن اجرای حرکات و فعالیت های ورزشی می باشد زیرا با این عمل به راحتی می توانید اضطراب خود را مهار کرده و دیگر درگیر جوش های استرسی بر روی پوست نگردید.

    اثر تغذیه و رژیم غذایی بر روی جوش را نباید نادیده بگیرید زیرا داشتن یک برنامه غذایی درست که دربردارنده ترکیبات معدنی مورد احتیاج و مناسب برای بدن بوده می تواند به راحتی در ممانعت از شدت گرفتن انواع جوش ها از قبیل جوش استرسی کمک کننده باشد.

    در صورت مراجعه کردن به پزشک متخصص و مشاوره با او، اگر تشخیص بدهد که استفاده از آنتی هیستامین ها برای کم کردن التهاب و خارش هایی که به دلیل ایجاد جوش بر روی صورت خود دارید، مفید و موثر می باشد به تهیه و استفاده از این دارو بپردازید تا جوش ها برطرف گردند.

    در صورت ایجاد جوش های استرسی بر روی پوست خود می توانید از کرم های لایه بردار بهره ببرید تا سلول های مرده پوست از بین رفته و جریان خون بالا برود و در نهایت پوستی درخشنده و بدون جوش داشته باشید.

    از جمله راهکارهای مناسب خلاص شدن از استرس گوش دادن به موسیقی مورد علاقه می باشد. بهتر است وقتی که درگیر استرس می شوید حتما این راهکار را برای کم کردن اضطراب خود تست کنید تا درگیر جوش های استرسی نگردید.

    از دیگر روش های از بین بردن جوش های استرسی بکار بردن مرطوب کننده می باشد. با این عمل از خشکی پوست خود ممانعت کرده و جوش ها خیلی سریع درمان می شوند.

    توصیه می شود وقتی که درگیر استرس می شوید برای چند لحظه چشم های خود را بسته و تلاش کنید افکار منفی و مخرب را از ذهن خود دور سازید. سپس تنفسی عمیق داشته باشید و به آهستگی آن را بیرون دهید. انجام دادن حداقل ده مرتبه این عمل موجب شده اضطراب شما کنترل شده و درگیر این مشکل پوستی نشوید.

منبع: arga-mag

نظر شما