شناسهٔ خبر: 57499673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جزئیات حکم پرونده آذربایجان خودرو/پرداخت قیمت خودرو به نرخ روز

وکیل مدافع جمعی از شکات پرونده آذربایجان خودرو از صدور حکم این پرونده از سوی دادگاه تجدیدنظر خبرداد.

صاحب‌خبر -

رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده کثیر الشاکی آذربایجان خودرو گفت: شعبه اول دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی در خصوص میزان رد مال و محکومیت متهمان به پرداخت قیمت روز خودرو با جلب نظر کارشناسی را تأیید کرد.

وی در خصوص روند صدور حکم هم گفت: متهمان در اعتراض به رأی صادره از سوی دادگاه بدوی مدعی بودند که بر اساس قوانین و مقررات رد مال صرفاً همان مبلغی است که مشتریان شرکت چندین سال پیش پرداخت کردند اما دادگاه تجدید نظر با تاکید بر ضرورت جبران کاهش ارزش قیمت با تعیین کارشناس و رعایت انصاف و عدالت جبران خسارت مالباختگان را مورد تأیید قرار داد.

وکیل جمعی از شکات پرونده آذربایجان خودرو ادامه داد: از این حیث با توجه به شرایط اقتصادی این رأی قطعی می‌تواند به عنوان منبع قابل توجه از باب رویه قضائی مستحکم مورد استناد محاکم در سایر موارد مشابه قرار گیرد تا حداکثر خسارت وارده برای مالباختگان جبران شود.

کوهپایه زاده در خصوص جزئیات حکم هم گفت: متهمان به تحمل ۱۰ سال حبس، عدم فعالیت در زمینه پیش فروش خودرو و پرداخت خسارت و قیمت خودرو به نرخ روز با جلب نظر کارشناسی محکوم شدند.

نظر شما