شناسهٔ خبر: 57499315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اسلام پناه: نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی از تأکیدات رییس جمهور است

مرکزی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یکی از تأکیدات ریاست جمهوری را نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی دانست و گفت: به همین منظور در یکسال اخیر ۵ خودرو به سبب عدم رعایت استانداردهای لازم از مدار تولید خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، مهدی اسلام پناه ۱۲ آذر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: شورای‌ عالی استاندارد در یکسال گذشته ۲ بار با حضور رییس جمهور تشکیل جلسه داده، این در حالی است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا زمان استقرار دولت سیزدهم، این جلسه فقط ۲ بار برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد خطوط قرمزی را در حوزه استاندارد کالاها برای خود ترسیم کرده، گفت: سازمان تحت هیچ شرایطی از این استانداردها کوتاه نخواهد آمد، کیفیت حق مردم است و در رعایت آن با کسی تعارف نداریم .

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه حوزه سوخت یکی از بخش‌هایی است که در خصوص آن هیچگونه تساهل و تسامحی درنظر گرفته نمی‌شود، اضافه کرد: در حوزه کالاهای اساسی نیز اجازه عبور از خط قرمزها را نداریم به طوری که حتی در زمان جنگ غذا، هیچگونه کالای استوکی وارد کشور نشد و تمام کالاها مورد آزمایش فنی قرار گرفت. در این خصوص استاندارد اجباری رعایت شد و در همین راستا نظارت بر کیفیت آرد و نان نیز در دستور کار جدی قرار دارد.

وی یکی از تأکیدات ریاست جمهوری را نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی دانست و گفت: به همین منظور در یکسال اخیر ۵ خودرو به سبب عدم رعایت استانداردهای لازم از مدار تولید خارج شدند. تیبا یک و دو، ساینا، پژو ۴۰۵ و سمند، خودروهایی هستند که با توقف تولید مواجه شدند که این موضوع در ۴۳ سال گذشته بی‌سابقه است.

اسلام پناه گفت: هریک از خودروهای تولیدی دیگر که بر مبنای استانداردها تولید نشوند همانند این پنج خودرو از مدار تولید خارج خواهند شد.

منبع: رکنا

نظر شما