شناسهٔ خبر: 57497307 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره بهزیستی خبر داد:

خدمات‌رسانی ۱۳ مرکز روزانه و ۲ مرکز شبانه‌روزی به معلولان سمنانی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان از فعالیت ۱۳ مرکز روزانه و دو مرکز شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به توان‌جویان تحت پوشش بهزیستی در این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

مژگان دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «راه‌حل‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی برابر و قابل دسترس» شعاری است که امسال در روز جهانی معلولان مطرح شد تا به مشکلات این قشر از جامعه بیش‌ازپیش رسیدگی شود.

معلولیت پدیده‌ای جهانی بوده که در طول تاریخ و در تمام جوامع مطرح بوده و عارضه‌ای طبیعی و اجتماعی در جهان است، به گونه‌ای که درصدی از جمعیت جهان را معلولان جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی تشکیل می‌دهند.

به طور معمول نخستین مواجهه با معلولیت در خانواده صورت می‌گیرد و واکنش‌های متفاوت والدین و اعضای خانواده، یکی از تعیین‌کننده‌های اصلی در وضعیت فرد برای آینده خواهد بود.

وی افزود: ایجاد اشتغال و مناسب‌سازی معابر و سطوح شهری از مهم‌ترین مطالبات توان‌خواهان است، لذا باید عزمی جدی برای رفع کردن موانع موجود بر سر راه این قشر از جامعه از سوی دستگاه‌های متولی انجام گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی این شهر نزدیک به چهار هزار نفر توان‌خواه را تحت پوشش دارد که حدود ۱۶۰۰ نفر مستمری، حق پرستاری و حق نگهداری دریافت می‌کنند و خدماتی ازجمله تأمین وسایل کمک توانبخشی، خدمات پزشکی، کمک‌هزینه‌های درمان، شهریه دانشجویی، کمک‌هزینه تأمین مسکن و ایجاد شغل با پرداخت وام‌های اشتغال و بسیاری از خدمات دیگر به توان‌خواهان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر ۱۳ مرکز روزانه و دو مرکز شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از توان‌جویان تحت پوشش بهزیستی است. قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ بوده که در آن تمام حقوق اساسی معلولان در دستور کار قرار داده شده است و تکالیفی بر عهده دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که تحقق مفاد آن باری سنگین از دوش توان‌جویان برمی‌دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما