شناسهٔ خبر: 57497112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) فقر و گرسنگی؛ ارمغان طالبان برای زنان نظامی

پیش از روی کار آمدن طالبان نزدیک به ۶۰۰۰ زن به عنوان سرباز یا کارمند برای نیرو‌های امنیت ملی افغانستان کار می‌کردند، اما پس از به قدرت رسیدن طالبان بسیاری از آن‌ها اخراج شده اند و یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته یا کشته شده اند.

صاحب‌خبر -
فقر و گرسنگی؛ ارمغان طالبان برای زنان نظامی

زنانی که به‌عنوان سرباز یا کارمند غیرنظامی در نیرو‌های امنیت ملی افغانستان خدمت می‌کردند، با روی کار آمدن طالبان شغل خود را از دست داده و با گرسنگی و فقر روبرو شده‌اند.

به گزارش فرارو، زنان نظامی در حکومت پیشین افغانستان می‌گویند پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در آگوست ۲۰۲۱، شغل خود را از دست داده‌اند ودیگر پولی برای امرار معاش زندگی خود ندارند.

هیچ یک از آن‌ها به دلایل امنیتی نمی‌خواستند شناسایی شوند. یکی از این زنان افغان که سرگرد سابق ارتش است می‌گوید که نمی‌تواند خانواده اش را سیر کند.

یک زن دیگر در بخش منابع انسانی وزارت دفاع کار می‌کرد. او از یک خانواده ۹ نفره‌اش حمایت می‌کرد، اما به قدرت رسیدن طالبان زندگی او را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

پیش از روی کار آمدن طالبان نزدیک به ۶۰۰۰ زن به عنوان سرباز یا کارمند برای نیرو‌های امنیت ملی افغانستان کار می‌کردند، اما پس از به قدرت رسیدن طالبان به همه پرسنل نظامی وعده مصونیت دادند، ولی بسیاری از آن‌ها اخراج شده اند و یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته یا کشته شده اند.

بیش از ۱۰۰ تن از نیرو‌های امنیتی افغانستان در سال ۲۰۲۱ پس از بازگشت طالبان کشته یا ناپدید شدند.

نظر شما