شناسهٔ خبر: 57496401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی بوشهر:

شهرداری بوشهر پروژه احداث شیرخوارگاه خیرساز را متوقف کرد

اسدی راد با بیان گلایه‌مندی در ارتباط با توقف پروژه شیرخوارگاه خیرساز بوشهر، گفت: برای صدور مجوز ساخت شیرخوارگاه خیرساز شهر بوشهر تلاش‌های زیادی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اسدی راد در گفت‌وگو با خبرنگار سپاس در بوشهر با بیان اینکه بهزیستی میراث و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: هدف سازمان بهزیستی ارائه خدمات مطلوب به افراد آسیب دیده و دارای معلولیت می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از شناسایی 27 هزار معلول خبر داد و گفت: در زمینه  اعصاب و روان 2 هزار و 791 مورد، گروه اختلال ذهنی 7 هزار نفر، گروه صوت و گفتار 300 نفر، در حوزه معلول جسمی حرکتی11 هزار نفر ، در عرصه شنوایی 3 هزار نفر و در زمینه بینایی 3 هزار و 500 نفر شناسایی شده است.

وی بیان داشت: بالاترین معلولیت در استان بوشهر مربوط به گروه جسمی و حرکتی می باشد و روز به روز بر آمار آن افزوده می‌شود و دستگاه های اجرایی باید در ایمن سازی جاده ها و مردم نیز در زمینه فرهنگ رانندگی و..... توجه بیشتری نمایند.

اسدی راد عنوان داشت: 393 نفر معلول ضایعات و آسیب‌دیدگی نخاعی در استان بوشهر علاوه بر مستمری ماهیانه، از حق پرستاری یک میلیونی نیز استفاده می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر مستقر شده است، و سازمان بهزیستی کشور به دنبال آن است که اورژانس اجتماعی به یک سازمان مستقل تبدیل شود.

اسدی راد افزود: در 6 ماه نخست سال جاری با خط  تلفنی 123 اورژانس اجتماعی در زمینه های اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، فرار دختران ، همسر آزاری و.... یک هزار و 916 تماس انجام شده است.

وی عنوان کرد: امسال تعهد بهزیستی استان بوشهر 195 واحد مسکونی ویژه معلولان که علاوه بر آن عملیات اجرایی 334 واحد مسکونی آغاز شده است.

 

1200 تعهد شغلی ایجاد شده است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از واگذاری 25 واحد مسکونی در استان بوشهر به جامعه هدف در روز جهانی معلولان خبر داد و بیان کرد: برای هر واحد مسکونی 100 میلیون تومان به معلولان عادی و 200 میلیون تومان به خانواده 2 معلولی به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن  772 مورد متقاضی نام نویسی کردند که از این تعداد عملیات اجرایی 166 واحد مسکونی آغاز شده است.

اسدی راد با بیان اینکه ایجاد 1200 شغل تعهد امسال ما بوده است، گفت: در 8 ماه نخست امسال 870 شغل ایجاد شده است و در سامانه رصد ثبت شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اسدی‌راد از ابلاغ 186 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 و 16 قانون بودجه به مددجویان بهزیستی استان خبر داد و گفت: تاکنون 150 میلیارد تومان از این اعتبار در جامعه هدف توزیع شده است.

300 واحد مسکونی ویژه معلولین در جنوب استان در حال ساخت

وی بیان داشت: 10 هزار و 735 نفر  معلول در استان مستمری دریافت می کنند و امسال نیز 30 درصد افزایشی برای این افراد صورت گرفته است.

اسدی راد از احداث  300 واحد مسکونی با مشارکت 50 درصدی شورای راهبردی پارس جنوبی خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه برای چهار شهرستان جنوبی استان می باشد که در تلاش هستیم با مشارکت صنعت نفت با توجه به مسئولیت های اجتماعی در دیگر نقاط استان نیز برای معلولین واحد مسکونی احداث نماید.

مسئولیت جمع آوری تکدیان به عهده شهرداری است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: مسئولیت جمع آوری تکدیان در شهرها، با شهرداری ها می باشد اما در حوزه کودکان کار 16 دستگاه مسئولیت دارند.

اسدی راد با بیان گلایه مندی در ارتباط با توقف پروژه شیرخوارگاه خیرساز بوشهر، خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز ساخت شیرخوارگاه خیر ساز شهر بوشهر تلاش های زیادی کرده ایم و در زمینه تعرفه ها نیز بهزیستی اعلام کرده است پرداخت خواهیم کرد؛ اما تاکنون شهرداری بوشهر مجوز این پروژه را نداده است و در برخی استان ها شهرداری‌ها اقدام به ساخت چنین مکان هایی می نمایند.

تامین و توزیع 200 ویلچر از ابتدای سال در استان بوشهر

مسعود ابراهیمی معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: هر ویلچر معمولی 5 میلیون تومان هزینه می شود، که در سال جاری 200 ویلچر برای بزرگسالان و خردسالان تهیه کرده ایم، و برخی از اقلام مورد نیاز معلولین وارداتی است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: سن طلایی کاشت حلزون 3 سالگی تا 7 سالگی و نهایتا 11 سالگی می باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما