شناسهٔ خبر: 57491052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امدادرسانی به ۴۷ خودروی گرفتار در برف در فریمان

فرماندار فریمان از رانندگان خواست با توجه به بارش برف و لغزندگی جاده‌ها از رفت و آمد در محورهای مواصلاتی این شهرستان اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

حمید اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این شهرستان از تشکیل جلسه مدیریت بحران خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون تمام دستگاه‌های شهرستان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس‌ راه، هلال‌ احمر و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان تمام راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان باز است، اظهار کرد: با حضور به موقع نیروهای خدمات‌رسان چندین خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و برخی از آن نیز اسکان اضطراری داده شد.

فرماندار فریمان گفت: چندین اسکان اضطراری در سطح شهرستان و مسیرهای مواصلاتی دیگر برای افراد گرفتار در برف آماده و غذای گرم نیز تهیه شده است.

وی افزود: هرچند در حال حاضر مشکل خاصی نداریم اما با اعلام به استان خواسته شده از روش‌های مختلف از شهروندان بخواهند از رفت و آمد در این مسیرها اجتناب کنند و اگر هم رفت و آمدی ضروری بود، رانندگان حتما ضمن رعایت سرعت مطمئنه، امکانات ایمنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع

اکبری خاطرنشان کرد: بدون زنجیر چرخ رفت و آمد در این مسیر ممنوع است و متخلفان از سوی پلیس‌ راه اعمال قانون خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دیروز، ۱۳ آذر، در مجموع به ۳۰ خودرو در محور اصلی و ۱۵ تا ۱۷ خودرو در مسیرهای روستایی که به دلیل برف و کولاک و لغزندگی جاده از مسیر خارج شده بودند، امدادرسانی و رهاسازی شد، گفت: در جریان امدادرسانی به این خودروها ۱۸ مسافر در راه مانده به مسجد ۱۴ معصوم(ع) شهر فریمان هدایت شدند و خدمات لازم در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

فرماندار شهرستان فریمان همچنین در خصوص وضعیت محورهای روستایی این شهرستان اظهار کرد: به دلیل اینکه در این مسیرها ترددی نداشته‌ایم، گزارشی هم از بروز حادثه در آن اعلام نشده و فقط خودرویی که در یکی از روستاها به دلیل بارش برف گرفتار شده بود، توسط نیروهای هلال‌ احمر امدادرسانی و رهاسازی شد.

وی گفت: به تمام دهیاران و بخشداران اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و همه شهرداران شهرهای اقماری، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز، تلفن، آب و همچنین اورژانس در آماده‌باش کامل هستند.

اکبری افزود: هرچند در مجموع با کمبودهایی در سطح شهرستان مواجه هستیم اما اکنون وضعیت در کنترل کامل است و برای خدمات‌رسانی به موقع و مطلوب‌تر از ظرفیت شهرداری‌ها و حتی امکانات مردمی استفاده می‌شود.

انتهای پیام 

نظر شما