شناسهٔ خبر: 57490804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین در ایتالیا

صدها معترض روز یکشنبه در مرکز شهر میلان در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین و محکومیت تحریم‌ها علیه روسیه که بر معیشت ایتالیایی‌ها تأثیرگذار بوده است، تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، صدها معترض روز یکشنبه در مرکز شهر میلان در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین و محکومیت تحریم‌ها علیه روسیه که بر معیشت ایتالیایی‌ها تأثیرگذار بوده است، تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته چند متری را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: ارسال اسلحه به کی یف و تحریم‌ها علیه روسیه کافی است.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: کشور ما به دلیل سیاست دولت بهای پیامدهای این بحران را می‌پردازد.

این در حالی است که «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا با انتقاد از رویکرد آمریکا در جنگ اوکراین تأکید کرد واشنگتن در جنگ اوکراین همیشه منافع اقتصادی خود را در اولویت قرار می‌دهد، اما کشورهای اروپایی بیشتر از آمریکا از این جنگ خسارت دیدند و متحمل هزینه شدند.

به گفته چارلز میشل، در جنگ اوکراین همه چیز برای آمریکا راحت‌تر است، چون صادرکننده منابع انرژی است و از افزایش قیمت‌های نفت و گاز سود می‌برد، در حالی‌که اتحادیه اروپا باید هزینه سنگینی بپردازد.

نشریه پولیتیکو نیز هفته پیش در گزارشی اعلام کرد کشورهای اروپایی به علت منفت‌طلبی آمریکا در جنگ در اوکراین، از واشنگتن عصبانی هستند. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با این نشریه گفته بود: آمریکا از این بحران نهایت سود را می‌برد، چون آنها گاز بیشتر و با قیمت‌های بالاتر به اروپا می‌فروشند، چون دولت آمریکا سلاح‌های بیشتری می‌فروشند.

نظر شما