شناسهٔ خبر: 57490549 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرتره «مکس بکمن» رکورد حراج‌های آلمان را شکست

پرتره «مکس بکمن»، گران ترین اثر هنری است که تا به حال، در حراج های آلمان فروخته شده است.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، پرتره «مکس بکمن»، نقاش اکسپرسیونیست آلمانی، می‌تواند گران‌ترین اثر هنری باشد که تا به حال در حراج های آلمان فروخته شده است.

این نقاشی در روز پنجشنبه، در خانه حراج «گریسباخ برلین» به قیمت ۲۰.۷ میلیون دلار چکش خورد. این در حالی است که رکورد قبلی، مربوط به یک مجسمه برنزی از یک خدای بودایی از چین بود که سال گذشته، حدود ۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

این نقاشی، با عنوان Selbstbildnis gelb-rosa «سلف پرتره زرد-صورتی»،  در سال ۱۹۴۳، زمان تبعید این هنرمند در آمستردام خلق شد؛ جایی که بعد از طبقه بندی آثار خود به وسیله رژیم نازی با عنوان «هنر منحط» به آن جا رفت و پس از آن بود که بیش از ۱۰۰ اثرش، مصادره شد.

«بکمن»، این نقاشی را به همسرش «ماتیلد کاولباخ» داد و او هم، این اثر را تا زمان مرگش در سال ۱۹۸۶ نگهداری کرد و از زمان خلق این نقاشی، دومین باری است که این تابلو فروخته می‌شود.

بر اساس گزارش «آرت نیوز»، این نقاشی به یک خریدار ناشناس سوئیسی فروخته شده است و طبق گفته خانه حراج، این اثر با احتساب همه هزینه ها، به قیمت حدود ۲۴.۴ میلیون دلار رسیده است.

گفتنی است در حالی که شناخته‌شده‌ترین آثار «بکمن» سلف پرتره‌های (خودنگاره) او هستند، این اثر از نظر کمیاب بودن منحصر بفرد است چراکه سلف‌پرتره‌های «بکمن »، به خصوص، آثاری که در دوران تبعید کشیده شده‌اند به ندرت به فروش می‌رسند؛ به طوری که فقط پنج مورد در دست مالک خصوصی است.

شایان ذکر است که رکورد قبلی سلف پرتره «بکمن» در «ساتبیز» نیویورک در سال ۲۰۰۱، به قیمت ۵. ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسیده بود.

نظر شما