شناسهٔ خبر: 57490470 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت کمک هزینه حمل به گندمکارانی قراردادی

دولت کمک هزینه حمل به گندمکارانی قراردادی پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: دولت به گندمکارانی که در قالب کشت قراردادی، محصول خود را به مراکز تحویل گیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ارائه دهند به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ یک میلیون ریال کمک هزینه حمل از مزرعه تا مراکز تعیین شده پرداخت می‌کند.

او افزود: کشاورزان گندمکار (کشت آبی) در صورت مشارکت در کشاورزی قراردادی با دولت با مراجعه به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی بر اساس استعلام قرارداد در سامانه، کود در اختیار آنها داده می‌شود و در زمان برداشت و تحویل گندم به مراکز تعیین شده، از بهای گندم کشاورز کسر و تسویه می‌شود.

وفائی نژاد گفت: کشاورزان استان با مراجعه به نشانی gtc.ir و از طریق نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید با ثبت اطلاعات و مشخصات خود از جمله کدملی و سطح زیرکشت نسبت به امضای قرارداد از طریق پلتفرم همراه اول اقدام کنند.

او با بیان اختیاری بودن بیمه محصول، افزود: کشاورزان می‌توانند در صورت تمایل نسبت به بیمه کردن محصول خود در بستر نرم افزار (پلتفرم) کشاورزی قراردادی اقدام کرده که در اینصورت اجازه می‌دهد تا بیمه نامه آن توسط صندوق بیمه بصورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه زارع و تبادل قرارداد بیمه صادر شود.

اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران آماده پاسخگویی به کشاورزان در مورد چگونگی اجرای کشاورزی قراردادی از طریق شماره تماس ۰۱۱۳۳۱۱۹۷۶۴ می‌باشد.

نظر شما