شناسهٔ خبر: 57489539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

کم‌توجهی در حوزه فرهنگی باید جبران شود

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه خانواده‌ها نسبت به گذشته کم توجه هستند، گفت: کم توجهی در حوزه فرهنگی موجب به وجود آمدن بحران جدی و وادادگی در جامعه شده؛ هرچند دولت و حاکمیت در حوزه فرهنگی و ایجاد عدالت فرهنگی وظیفه دارد اما به مسایل خانواده و دستگاه تعلیم و تربیت نیز باید توجه جدی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

عابدین خرّم، یکشنبه، 13 آذرماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم، گفت: دشمن همه شرایط موجود در جامعه را اعم از فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی مورد کنکاش قرار داده و براساس آن نقشه راه ترسیم کرده و فضای مجازی را که به یک فضای حقیقی تبدیل شده، در جهت اهداف خود به خدمت گرفته است.

وی بیان کرد: دشمن امید و اعتقاد ما را مورد هدف قرار داده و در این راستا سه کانون خانواده، مراکز تعلیم و تربیت و محیط جامعه را برای نفوذ انتخاب کرده است که برای مقابله با این تهاجم ها کم کاری شده است.

خرّم با اشاره به این که جامعه نیازمند تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در این زمینه است، افزود: گروه‌هایی متشکل از مربیان مجرب در محلات، مدارس و مراکز تعلیم و تربیت مستقر شده و سواد رسانه ای جامعه را تقویت کنند و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم، عدم پاسخ‌گویی مناسب و بروکراسی اداری در دستگاه‌های اجرایی است، گفت: دستگاه هایی که در برخورد با ارباب رجوع پاسخگو هستند باید تشویق و مورد تقدیر قرار گیرند و با اداراتی که رفتار و نعامل مناسبی با مردم ندارند باید برخورد جدی داشته باشیم.

وی همچنین شورای فرهنگ عمومی را قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی و کانون تحولات فرهنگی دانست و گفت: در این قرارگاه هر سیاست و هراقدامی که به صورت هدفمند طراحی و برای اجرا مصوب شود همه مسئولان ادارات باید در اجرای آن تلاش کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما