شناسهٔ خبر: 57489478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد نماینده مجلس از نحوه پرداخت وام ازدواج؛

مردم از کجا ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق پیدا کنند؟

نیک بین گفت: بانک‌ها به قوانین مصوب مجلس در حوزه پرداخت وام ازدواج عمل نمی‌کنند و باید به بانک‌ها در حوزه ضمانت بانکی تذکر جدی داده شود.

صاحب‌خبر -

جواد نیک بین گفت: بانک‌ها به قوانین مصوب مجلس عمل نمی‌کنند؛ طبق مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ در حوزه ضمانت‌ها، باید محل اجرای طرح‌های اشتغال به عنوان ضمانت بانکی باشد، اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت وام ازدواج گفت: بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده‌اند؛ آن‌ها در صورتی وام ازدواج می‌دهند که ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق ارائه شود، اما مگر چند میلیون کارمند حقوق بگیر در کشور وجود دارد که بانک‌ها از مردم ضامن کارمند دولت می‌خواهند؟

او اضافه کرد: تعداد کارمندان دولت کمتر از ۵ میلیون نفر است پس مردم از کجا ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق پیدا کنند؟ نتیجه آن می‌شود که وام فرزندآوری و ازدواج را می‌فروشند و در نهایت هم هدف قانونگذار محقق نمی‌شود.

نیک بین تاکید کرد که باید به بانک‌ها در حوزه ضمانت بانکی تذکر جدی داده شود؛ طبق متن قانون باید کارت یارانه به عنوان ضمانت پرداخت وام ازدواج و فرزند آوری باشد، اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند.

نظر شما