شناسهٔ خبر: 57489452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایری مازندران:

فراهم شدن حدود ۳۳ هزار فرصت بیمه‌ای با یارانه دولتی

امیرحسین طاهریان

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایری استان مازندران با بیان اینکه ۱۴۰ هزار خانواده مازندرانی مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند، گفت: امسال ۳۲هزارو ۹۰۰ فرصت پوشش بیمه‌ای با یارانه دولت برای متقاضیان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای برنامه‌ریزی و ارزیابی پیشرفت، صندوق عنوان کرد و گفت : امسال ۳۲هزارو ۹۰۰ فرصت پوشش بیمه‌ای با یارانه دولت برای متقاضیان فراهم شده است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایری مازندران، تصریح کرد: مازندران استانی با جمعیت بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که از این تعداد ۴۷۱ هزار و ۳۸۹ نفر مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

 این مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اعضاء صندوق در مازندران بیش از ۱۴۰ هزار خانوار رسیده است، گفت: بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل حق بیمه قادر به عضویت هستند، چرا که دولت با پرداخت دو برابری حق بیمه ‌شده از اعضای صندوق حمایت می‌کند.  

ابراهیمی مزایای اصلی صندوق بیمه روستایی و عشایری را بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برشمرد و افزود: حداقل حق بیمه یکسال در سال جاری ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است. بیمه شده با پرداخت سهم خود می‌تواند از دو برابر حق بیمه که دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف پرداخت می‌کند از یارانه بیمه‌ای دولت برخوردار شود.

 وی با بیان این که سهم حدود ۳۳هزار نفری بیمه شده‌ها فرصتی برای افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله روستاییان و عشایران مازندران است که قادر به عضویت در این صندوق هستند، ادامه داد: اعضای حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در روستاهای استان می‌توانند این خدمت مهم دولت را برای روستاییان اطلاع رسانی و تشویق کنند.

 به گفته مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان عشایر استان مازندران، در حال حاضر تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در روستاها، مناطق عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان غیر ساکن در روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، دارندگان مشاغل خانگی، قالیبافان، شاغلین به صنایع دستی، بسیجیان، ورزشکاران، شاغلین مشاغل فصلی، کارگران ساختمانی، مربیان قرآنی، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اعضای نظام دامپزشکی که فاقد پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، به عنوان جامعه هدف اصلی صندوق در استان شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما