شناسهٔ خبر: 57489132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در پنجاه‌ و هفتمین جلسه علنی شورای شهر قزوین چه گذشت

در پنجاه‌ و هفتمین جلسه علنی شورای شهر قزوین برنامه‌های مناسبتی سازمان فرهنگی شهرداری قزوین بررسی شده و درباره و نحوه واگذاری غرفه‌های مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه تصمیم‌گیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قزوین ، پنجاه‌ و هفتمین جلسه علنی شورای شهر قزوین امشب با حضور علی فرمانی رئیس، اعضای شورا، حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، سیدصادق قدسی‌پور، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین با محوریت بررسی برنامه‌های مناسبتی سازمان فرهنگی شهرداری در نیمه دوم آذرماه جاری و همچنین تدوین نحوه واگذاری غرفه‌های مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه در تالار مردم شورای شهر قزوین برگزار شد.

برنامه‌های فرهنگی شهرداری قزوین در نیمه دوم آذرماه

در ابتدای این جلسه سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در سخنانی به بیان اقدامات فرهنگی این سازمان در نیمه دوم آذرماه اشاره پرداخت و اظهار داشت: مشارکت در برگزاری سوگواره‌های ایام فاطمیه، برگزاری جشن بزرگ یلدا، بازسازی اماکن ورزشی، مشارکت در برپایی مسابقات قرآن کریم و اجرای برنامه صبحگاهی در 25 بوستان شهر قزوین و برگزاری مسابقه رباتیک اختتامیه مسابقات فوتسال کارکنان شهرداری از جمله برنامه‌هایی است که در نیمه دوم ماه جاری اجرا خواهیم کرد.

برجی اضافه کرد: برگزاری سلسله محافل قرآنی، دیدار با سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری مسابقه تیرانداری، فضاسازی خانه‌های فرهنگ برای ایام فاطمیه، برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب و برگزاری کارگاه قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این سازمان در نیمه دوم آذرماه محسوب می‌شوند.

جشنواره فیلم و عکس کوک چهارم در قزوین برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین هم در ادامه جلسه از برپایی جشنواره کوک چهارم در شهر قزوین خبر داد و گفت: جشنواره کوک چهارم یا جلوه اخلاق در شهر به وظایف اجتماعی فراموش‌شده می‌پردازد و حس انسان‌دوستی را زنده می‌کند.

قاسم اللهیاری با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادامه داد: معرفی و اشاعه الگوهای زیست مؤمنانه، تصویرسازی از جلوه‌های اخلاقی در زیست شهری، شناسایی و معرفی شهروندان مستعد در زمینه عکاسی و فیلم‌سازی، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی از آثار برتر، بهره‌گیری از آثار برگزیده جشنواره در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و تولید آثار فاخر از جمله مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 8 محور برگزار می‌شود، تصریح کرد: کسب رزق حلال، یاریگری در اداره شهر، احترام به حقوق همدیگر، حفظ محیط زیست شهری، همدلی و مهرورزی، رعایت انضباط شهری، شور و نشاط در محله و حفظ اموال عمومی محورهای این جشنواره به حساب می‌آیند که از 15 دی‌ماه تا 10 اسفندماه در 2 بخش فیلم و عکس برگزار می شود.

در این بخش از جلسه اعضای کمیسیون بر لزوم توجه شهرداری قزوین به بازسازی چمن‌های مصنوعی، فضاهای ورزشی مستهلک در شهر قزوین و محله‌محوری برنامه‌های فرهنگی با محوریت خانواده و برگزاری جشنواره‌های غذا تأکید کردند. در ضمن اعضای شورای شهر قزوین در این جلسه خواستار نامگذاری هر طرح فرهنگی متناسب با محتوای برنامه‌ها شدند.

غرفه‌های سعدالسلطنه به شکل مزایده‌ای واگذار می‌شود

همچنین در بخش دیگر این جلسه موضوع نحوه واگذاری و اعمال تخفیفات حجر‌ه‌های سرای سعدالسلطنه در زمان شیوع بیماری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این بخش مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی به بیان ادله و توضیحات خود پیرامون ارائه تخفیفات به غرفه های مجموعه سعدالسلطنه در زمان همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلات اصناف در آن ایام پرداخت.

قدسی‌پور همچنین از واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه به صورت مزایده خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی در نحوه واگذاری غرفه های مجموعه سعدالسلطنه مقرر شده تا کارشناسی قیمت‌ها بروز شود و با نگاه اقتصادی این مجموعه مدیریت شود. پس از مشخص شدن قیمت واقعی غرفه‌ها آیین‌نامه‌ای جهت حمایت از برخی از هنرمندان و ارائه تخفیف به برخی غرفه‌داران تدوین می‌شود.

لزوم تشکیل کمیته حسابرسی در شهرداری قزوین

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای شهر در این جلسه با تأکید بر لزوم ساماندهی واگذاری غرفه‌ها در مجموعه تاریخی سعد‌السلطنه بیان کرد: روند واگذاری غرفه‌ها باید به روش مزایده انجام شود و روند فعلی موجب ایجاد رانت و فساد در نحوه واگذاری‌ها می‌شود که متأسفانه این روش در دوره قبلی مدیریت شهری باب شده بود.

ولی چگینی با اشاره به موضوع تشکیل کمیته حسابرسی در شهرداری مراکز استان‌ها افزود: تشکیل کمیته حسابرسی در شهرداری قزوین ضروری است و نفرات عضو این کمیته باید هر چه زودتر توسط شهرداری قزوین مشخص شود. در ضمن باید دستورالعمل فرآیند نظارت و حسابرسی شهرداری قزوین به سرعت تدوین شده و رویه‌های بازرسی و نظارت در شهرداری قزوین شفاف شود.

به گزارش تسنیم، در بخش دیگری از این جلسه پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر افزایش تعاملات بین مدیریت شهری و جمعیت هلال‌احمر استان قزوین قرائت شد و مقرر شد تا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در جلسه‌ای مشترک و تخصصی با جمعیت هلال‌احمر نسبت به اجرایی شدن مفاد آن اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما