شناسهٔ خبر: 57488674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پیشروی آلبی‌سلسته به سمت جام

مسی مهار نشدنی

روزنامه جوان

بازیکنان آرژانتین خیز بلندی برای تصاحب جام قهرمانی ۲۰۲۲ برداشته‌اند. آن‌ها در راه رسیدن به این هدف بزرگ و سخت استرالیا را کنار زدند و منتظر هلند هستند تا نارنجی‌پوشان را در یک چهارم نهایی مغلوب کنند. 

صاحب‌خبر -
بازیکنان آرژانتین خیز بلندی برای تصاحب جام قهرمانی ۲۰۲۲ برداشته‌اند. آن‌ها در راه رسیدن به این هدف بزرگ و سخت استرالیا را کنار زدند و منتظر هلند هستند تا نارنجی‌پوشان را در یک چهارم نهایی مغلوب کنند. 
کانگرو‌ها با اینکه به دور حذفی رسیده بودند، اما توانایی گذشتن از سد بلند آلبی‌سلسته را نداشتند. عملکرد آرژانتین نشان داده این تیم را باید یکی از مدعیان جام دانست. 
 هزارمین بازی
راه‌راه‌پوشان به رهبری لیونل مسی بازی در یک هشتم نهایی را شروع کردند و در پایان نیز با برتری ۲ بر یک با خوشحالی از زمین خارج شدند. کاپیتان گل اول تیم را زد و آلوارز نیز کار را تمام کرد. تنها گل کانگرو‌ها نیز به نام فرناندز بازیکن آرژانتین ثبت شد تا حسرت گلزنی به آرژانتین به دل گودوین مهاجم استرالیا بماند. مسی در این دیدار ستاره بود و به عنوان بازیکن برتر انتخاب شد. لئو در هزارمین بازی دوران حرفه‌ای اش انگیزه بالایی داشت و نهمین گل خود را در جام‌جهانی و نخستین گلش در مراحل حذفی این تورنمنت به ثمر رساند. عملکرد مسی نقش مهمی در موفقیت آرژانتین داشت. البته درخشش مارتینز را نباید فراموش کرد؛ گلر آرژانتین در آخرین لحظات بازی اجازه نداد کانگرو‌ها گل تساوی را بزنند. در آن سوی میدان اشتباه مرگبار رایان یک موقعیت گل را تقدیم آلوارز کرد. 
 جنگ تا آخرین لحظه
سرمربی آرژانتین صعود به یک‌چهارم نهایی را سخت خواند. لیونل اسکالونی در پایان مسابقه به برتری فیزیکی بازیکنان استرالیا اشاره کرد: «در نیمه اول کار بسیار دشواری داشتیم و بازیکنان حریف به صورت همه‌جانبه پرس می‌کردند، در ادامه مسی گل زد و ما بهتر شدیم. بین دو نیمه تغییراتی در تیم ایجاد کردیم و باید اختلاف را بیشتر می‌کردیم. با تیم سرسختی روبه‌رو شدیم، اما شایسته نبودیم در دقایق پایانی اینقدر سختی بکشیم. بازیکنان استرالیا از لحاظ فیزیکی برتر از ما بودند و این یک بازی معمول جام‌جهانی بود. شرایطی داشتیم که بازی را به این شکل به پایان نرسانیم. فوتبال چنین لحظاتی دارد که باید تا آخرین لحظه جنگید.» اسکالونی درخصوص عملکرد بازیکنان و انتخاب آن‌ها برای حضور در زمین گفت: «گومز به دلیل مصدومیت تعویض شد و احساس کردم تیم به چیز دیگری نیاز دارد. در نیمه دوم فرصت‌های گلزنی زیادی به وجود آوردیم و از عملکرد تیم راضی هستم. این بازیکنان برای رقابت در بالاترین سطح و بازی در چنین مسابقاتی به دنیا آمده‌اند. همچنین برای مردمی که در ورزشگاه حضور داشتند شبی به‌یادماندنی رقم خورد. داشتن دی‌ماریا روی نیمکت همیشه یک وسوسه است، اما بازی دادن او در این مسابقه ضرورت نداشت. امیدوارم که آنخل با گذشت زمان شرایط بهتری پیدا کند و به دیدار‌های بعدی برسد. مارتینز بار‌ها ما را نجات داده و همیشه شادی زیادی به ما می‌بخشد. گلزنی آلوارز هم اتفاقی عالی بود.»
 زندگی در لحظه
گلزنی در یک روز تاریخی باعث شد تا کاپیتان در آخرین جام‌جهانی‌اش برای رسیدن قهرمانی امیدوارتر شود. مسی بعد از صعود آرژانتین بسیار خوشحال بود و نسبت به بازی سخت برابر هلند به هم‌تیمی‌هایش هشدار داد: «بسیار خوشحالم که به یک پیروزی دیگر دست یافتیم و یک قدم دیگر به سمت هدفی که داریم، برداشتیم. زمان زیادی برای استراحت و ریکاوری نداشتیم. نگران این موضوع بودیم و می‌دانستیم بازی بسیار فیزیکی خواهد بود. احساسات باورنکردنی را تجربه می‌کنیم. شریک شدن چنین شادی بزرگی با مردم دیوانه‌کننده است. آرزو و رؤیای این را داشتیم دوباره در کنار هواداران خود به شادی بپردازیم. انرژی و شوری که آن‌ها به ما منتقل می‌کنند، باورنکردنی است. هزارمین بازی من بود. در لحظه زندگی و سعی می‌کنم از آنچه تجربه می‌کنم، لذت ببرم. بسیار خوشحالم که از یک مانع دیگر عبور کردیم و به مرحله یک چهارم نهایی رسیدیم. بازی بسیار سختی مقابل هلند خواهیم داشت. آن‌ها به دنبال این خواهند بود که توپ را از ما بگیرند. در این مرحله جام‌جهانی بازی‌ها سخت‌تر هم می‌شود.»

نظر شما