شناسهٔ خبر: 57488639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

استفاده دولت انگلیس از ارتش برای سرکوب اعتصاب‌ها

یک مقام ارشد انگلیسی تایید کرد که دولت این کشور قصد دارد از ارتش برای سرکوب اعتصاب‌ها استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر در حالیکه انگلیس با زنجیره‌ای از اعتصاب‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و برق و گاز مواجه است، رئیس‌ حزب حاکم محافظه‌کار این کشور امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که دولت انگلیس قصد دارد برای سرکوب اعتصاب‌ها در بخش‌های مختلف صنعت از ارتش استفاده کند.

این مقام ارشد حزب محافظه‌کار به اسکای نیوز گفت: دولت انگلیس در نظر دارد از ارتش برای انجام برخی از اقدامات کمک بگیرد و افزود: «پیام ما به اتحادیه‌ها این است که اکنون زمان اعتصاب نیست، اکنون وقت تلاش و مذاکره است. اما اگر این مسئله در نظر گرفته نشود، برای دولت مهم است و حق دولت است که از طرح‌های احتمالی خود بهره بگیرد. ما به ارتش چشم دوخته‌ایم و به دنبال واکنشی کارشناسانه هستیم تا اگر نیروهای مرزی ما اعتصاب کردن بتوانیم با آن مقابله کنیم. در زمینه آمبولانس‌ها و باقی کارهای عمومی هم باید اختلال را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم.»

کشورهای اروپایی به بهانه حملات روسیه به اوکراین دست به تحریم نفت و انرژی روسیه زدند که همین امر باعث نگرانی از زمستانی سخت به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و کاهش عرضه انرژی روسیه شد، از همین رو این مقام انگلیسی در بخشی از مصاحبه خود انگشت اتهام را سمت روسیه گرفته و مدعی شد این اعتصاب‌ها و وضعیت بد اقتصادی در انگلیس به دلیل تحولاتیست که در اوکراین رخ می‌دهد و از اتحادیه‌ها و اصناف مختلف انگلیس خواست اعتصاب‌ها را کنار گذاشته و به جای انتظار و توقع دور هم جمع شوند تا به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، بگویند «نباید انرژی را تسلیحاتی کرد.»

البته چنین ادعایی را اصناف مختلف مانند پرستاران در انگلیس رد کرده و گفتند که نباید حملات روسیه به اوکراین بهانه‌ای شود که پرداخت حقوق به پرستان را کاهش دهند.

درحال حاضر چندین ماه است که به دلیل افزایش هزینه‌های خانوار و همچنین انرژی در انگلیس، اعتصاب‌ها مختلفی گزارش می‌شود، ماه گذشته اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس اعلام کرد که ده‌ها هزار نفر از کارکنان دولت انگلیس به خاطر دستمزد‌ها و شرایط بازنشستگی در میانه بحران اقتصادی این کشور، به جمع اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندند.

پیشتر هم پیش‌بینی شده بود که انگلیس زمستانی پر اعتصاب داشته باشد. اکنون گاردین نوشته است که بیش از ۳ هزار راننده اتوبوس قصد دارند ماه آینده میلادی اعتصاب کنند و اتحادیه تایید کرده که از یک خط اتوبوس‌رانی ۹۷۰ کارکن آن به دلیل دستمزد از اول تا ۱۷ دسامبر دست از کار خواهند کشید.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، هم به تازگی در پیامی توئیتری در واکنش به افزایش اعتراض‌های مردمی و اعتصاب سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در این کشور نوشت: «امروز با روسای پلیس ملاقات کردم تا روشن کنم که آن‌ها از حمایت کامل من در اقدام قاطعانه برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی برخوردارند.»/باشگاه خبرنگاران

نظر شما