شناسهٔ خبر: 57488265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسلام‌پناه: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استان مرکزی پایتخت صنعتی است و ظرفیت‌های خوبی به منظور ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اسلام‌پناه امروز در پایان برنامه سفر خود به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر دوروزه به استان مرکزی دستاوردهای خوبی هم در نظام ما هم در رفتار آتی استانداردی در مقیاس اقتصاد صنعتی استان داشت؛ در جلسه شورای استاندارد استان مصوبات خوبی در حوزه کالا‌ها و خدمات با حمایت استاندار شکل گرفت؛ رفع مصداقی مسائل در شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل استان هم از دستاوردهای خوب این سفر بود.

وی با بیان اینکه توصیه‌ها و دغدغه‌های فعالین اقتصادی و واحدهای صنعتی اخذ و بسیاری از موانعی که شاید به تهران برمی‌گشت رفع شد افزود: 39 تفویض اختیار برای استانداردسازی، تأیید صلاحیت، انطباق و اندازه‌شناسی به استان داده شد، موضوعات در نشست‌های مختلف در این دو روز بررسی و مورد رفع موانع قرار گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین بیان کرد: دسترسی به کلیه اهداف سفر هم به صورت تکنیکی و هم راهبردی نائل آمد و امیدوارم در آخرین ارزیابی که ماه‌های آینده از عملکرد شرایط استان خواهیم داشت، شاهد نتایج مثبت تصمیمات امروز در جهت رشد و توسعه اقتصاد صنعتی، تجارت و استاندارد و کیفی سازی محصولات باشیم.

اسلام‌پناه ادامه داد: استان مرکزی پایتخت صنعتی است و ظرفیت‌های خوبی به منظور ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد، یقین دارم که با نقشی که به طور جهادی مدیران استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، صنعتی و رفع مشکلات واحدهای بزرگ و پایه رقم می‌زنند، شاهد ارتقای رتبه‌های شاخص استان در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان یادآور شد: استاندارد بر مبنای برنامه‌های از پیش طراحی شده و تحولی، گام به گام حرکت می‌کند؛ شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری می‌شود سرلوحه تصمیمات راهبردی سازمان بوده و خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به شعار سال گفت: در حوزه دانش‌بنیان تمرکز سازمان بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، نمادهای دانش‌بنیان و کیفی سازی، استاندارسازی و بومی‌سازی محصولات این شرکت‌ها و کمک به رفتار زنجیره‌ای دانش‌بنیانی از سال قبل در دستور کار بوده، مخصوصاً صنایع پایین‌دستی که استانداردهای آن بین‌المللی است که نیاز داریم تا برای دور زدن تحریم‌ها ملی شوند و دستگاه اجرایی را موظف کنیم تا برای خروج از تحریم‌های ظالمانه از ظرفیت نخبگان جوان گام دومی و با ظرفیت در دانشگاه‌های خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تمرکز سازمان در صنعت خودروسازی به کل زنجیره است از قطعه گرفته تا محصول تولیدی کارخانه‌ها و خدمات پس از آن که البته در صنایع لوازم خانگی و صنایع مهمی که مورد استفاده مردم است نیز تداوم دارد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی نیز با بیان اینکه استاندارد مرز بسیار مهمی بین کالا و خدمات بنجل و کالا و خدمات باکیفیت است، گفت: کیفی‌سازی این دو بخش مطالبه و نیاز عمومی و دغدغه مقام معظم رهبری بوده و سازمان ملی استاندارد مرزبان این نقطه حساس و در مرحله اول بحث مهم ارتقای کیفیت کالا است که به شدت به آن نیازمند هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های اداری و اجرایی وابسته به دولت وظایف خود را در قبال استاندارد به دقت ایفا کنند هم از لحاظ اینکه باید خدماتشان استاندارد باشد و هم اینکه به استاندارد کمک کنند تا در مأموریت خود حداکثر توفیق و موفقیت خود را داشته باشد.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: برخی از مسائل درگیر بوروکراسی اداری است، دیوان‌سالاری مانع شتاب‌ بخش تولید می‌شود؛ نگاه مسؤولان سازمان استاندارد شتاب‌بخشی به این تولید و حذف دیوان‌سالاری زائد است؛ امیدواریم بتوانیم در برش استانی حداکثر انجام وظیفه را داشته باشیم.

پایان پیام/

 

نظر شما