شناسهٔ خبر: 57488126 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کابوس کرونا در حال تمام شدن است

صاحب‌خبر -

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، جهان به پایان همه گیری کرونا بسیار نزدیک شده است و سرانجام بشریت می‌تواند از کابوس تلخ و دهشتناک این ویروس منحوس رهایی یابد.

به نظر می‌رسد بالاخره به پایان کرونا نزدیک شده‌ایم. ویروس عجیبی که جان میلیون‌ها نفر را گرفت و دوران سیاه و غم‌انگیزی را برای دنیا رقم زد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) دو روز قبل اعلام کرد که جهان به پایان همه گیری کرونا بسیار نزدیک‌تر شده و این موضوع به‌شدت امیدوارکننده است. اما با این حال، سازمان بهداشت جهانی از سویه اومیکرون هم غافل نشد و نسبت به این بیماری هشدار داد. طبق گفته‌های این سازمان، اومیکرون بسیار بیشتر از قبل قابل انتقال است و به همین دلیل، همچنان می‌تواند جان انسان‌های بسیاری را بگیرد.

مرگ تدریجی ویروس کشنده کرونا؟

کرونا کرونا

تدروس آدهانوم که به‌عنوان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت شناخته می‌شود، با حضور در یک نشست خبری در شهر ژنو، راجع به این موضوع صحبت کرد. آدهانوم در این نشست گفت:

در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم بگوییم پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کرونا بسیار نزدیک است؛ هرچند هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم، اما در وضعیت امیدوارکننده‌ای قرار داریم. البته شکاف‌هایی که در روند واکسیناسیون، نظارت و آزمایش‌های مختلف به‌وجود آمده، ما را کمی نگران کرده است که مبادا اتفاق جدیدی رخ دهد و منجر به مرگ‌ و میرهای تازه‌ای شود. امیدواریم چنین فرضیه‌ای هیچ‌گاه به حقیقت تبدیل نشود.

طبق آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، در هفته گذشته بیش از 8500 نفر جان خود را به‌علت کرونا از دست داده‌اند. با این که آمار مرگ و میرها طی پنج هفته اخیر، تا حدودی کاهش پیدا کرده است، اما کماکان افراد زیادی هستند که از بین ما می‌روند. طبق گمانه‌زنی‌ها و تخمین این سازمان، در حال حاضر حداقل 90 درصد از جمعیت جهان به‌دلیل ابتلا به عفونت یا واکسیناسیون، تا حد قابل توجهی از ویروس کرونا در امان‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع معتبر، فقط در هفته گذشته حدود 2.5 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. طبق برخی بررسی‌های انجام شده احتمال افزایش پنج برابری این بیماری در تعدادی از کشورها هم وجود دارد و این موضوع یعنی کروناویروس همچنان در سراسر دنیا وجود دارد و به این زودی‌ها نمی‌توانیم مراسم ختم‌اش را برگزار کنیم!

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا پایان کابوس کرونا نزدیک است یا هنوز باید خطر این بیماری کشنده را احساس کنیم؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

نظر شما