شناسهٔ خبر: 57486918 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش تعداد دانش آموزان گرسنه در بریتانیا

بسیاری از معلمان می گویند که دانش آموزانی را نیز بدون لباس زمستانی کافی به دلیل عدم توان خرید می بینند و تعداد دانش آموزان واجد شرایط دریافت ناهار رایگان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط موسسه خیریه آموزشی Sutton Trust، بیش از نیمی از معلمان در انگلیس می گویند که تعداد دانش آموزانی که واجد شرایط دریافت ناهار رایگان مدرسه هستند و قادر به تهیه یک وعده غذایی نیستند، در حال افزایش است.

نظرسنجی انجام‌شده توسط این سازمان نشان می‌دهد که 52 درصد از مدیران ارشد مدارس دولتی شاهد افزایش تعداد این دانش‌آموزان در ترم پاییز بوده‌اند که به 59 درصد از دانش‌آموزان در محروم‌ترین مدارس رسیده است.

بیش از نیمی (54%) از معلمان مدارس ایالتی که توسط ساتون تراست مورد نظرسنجی قرار گرفتند، گفتند که تعداد بیشتری از کودکان بدون لباس بیرونی کافی به مدرسه می آیند، در حالی که 74 درصد به افزایش تعداد دانش آموزان خسته یا ناتوان از تمرکز اشاره کردند.

بر اساس این نظرسنجی که بیش از 6200 معلم در مدارس سراسر انگلیس را تحت پوشش قرار داده است، 38 درصد از افراد مورد نظر شاهد افزایش تعداد دانش آموزانی بودند که گرسنه به مدرسه می آمدند، در حالی که 17 درصد متوجه شدند که تعداد خانواده هایی که درخواست ارجاع به بانک های مواد غذایی داشتند، رو به افزایش است. در بین محروم ترین مدارس این رقم به ترتیب 56 درصد و 27 درصد بوده است.

در طول یک سال گذشته، بریتانیا با بحران هزینه زندگی و انرژی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده است که با تحریم‌های روسیه و کاهش عرضه انرژی روسیه به اروپا تشدید شده است.

هزینه های مصرف کننده در سال گذشته به طور مداوم کاهش یافته است، به طوری که خانوارها مجبور به کاهش هزینه ها در هر مرحله هستند. نرخ تورم سالانه بریتانیا در ماه اکتبر به 11.1 و اکنون به 12.4 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ در 40 سال گذشته است.

ماه گذشته، بانک مرکزی انگلیس بزرگترین افزایش نرخ بهره در بیش از سه دهه اخیر را اعلام کرد. 

در اقدامی برای مهار تورم، نرخ کلیدی با سه چهارم درصد افزایش به 3 درصد رسید که بالاترین رقم از نوامبر 2008 بود.

تنظیم کننده همچنین یک رکود "طولانی" را برای اقتصاد بریتانیا پیش بینی کرد که به گفته او می تواند طولانی ترین رکود باشد. شرایطی بدون بهبودی تا سال 2024.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما