شناسهٔ خبر: 57486229 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک ادعای عجیب درباره پیش‌بینی نتیجه دیدار امشب انگلیس

پیوند مرزوقی

انگلیس امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران در مرحله‌ی یک هشتم نهایی به مصاف سنگال می‌رود. تیم ملی این کشور به غیر از کسب رتبه چهارم در سال ۲۰۱۸، دو بار در مرحله یک چهارم نهایی و دو بار در مرحله یک هشتم نهایی و یک بار در مرحله گروهی حذف شده است. سایت ای بی سی در ادعایی عجیب و به گفته خودش «باورنکردنی» و البته با استناد بر آمار، نتایج تیم ملی انگلیس را به شبکه پخش‌کننده بازی‌ها نسبت می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، طرفداران انگلیس باید از روندی که تیمشان تا اینجای جام‌جهانی طی کرده، هیجان‌زده باشند. سه شیرها برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ در صدر گروه خود قرار گرفتند، شکست‌ناپذیر بودند و با به ثمر رساندن ۱۰ گل، بیش از هر تیم دیگری در این جام‌جهانی، قدرت هجومی خود را به رخ حریف کشیدند.

با این همه فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و انگلیسی‌ها شاید دلیلی برای ترس از سنگال، حریفشان در مرحله یک شانزدهم نهایی دارند، که حتی بدون بهترین بازیکنشان، مهاجم بایرن مونیخ، سادیو مانه، یک تهدید واقعی است.

ABC در ادامه‌ی گزارش خود به باور عجیب برخی انگلیسی‌ها درباره‌ی نقش تاثیرگذار شبکه‌ی پخش‌کننده در نتایج تیم ملی انگلیس اشاره کرده و آورده است: «لزوماً دلایل درون زمینی نیست که هواداران انگلیس را نگران نتایج این بازی می‌کند. انگلیس دو بار در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده است، دو بار در مرحله یک هشتم نهایی و یک بار در مرحله گروهی؛ به غیر از رتبه چهارم که در سال ۲۰۱۸ کسب کرد. اگرچه، یک الگوی منظم در سراسر آن مسابقات وجود دارد ولی به طور باورنکردنی، همه اینها به پخش‌کننده مربوط می‌شود.»

به طور معمول، پخش تلویزیونی مسابقات تیم ملی انگلیس در جام‌های بزرگ، بین شبکه دولتی BBC و شبکه خصوصی ITV تقسیم می‌شود.

از سال ۱۹۹۸ تاکنون، در طول ۲۴ سالی که تماشای مسابقات فوتبال تیم ملی انگلیس برای هواداران این تیم، اغلب دردناک و پر از اضطراب بوده است، ۱۶ مسابقه سهم بی‌بی‌سی بوده و ۱۵ مسابقه از ITV پخش شده و پنج بازی حذفی هم سهم هر دو شبکه بوده است.

حالا اگر به نتایج بازی‌ها توجه کنیم، وقتی بازی انگلیس در جام‌جهانی، از بی‌بی‌سی نشان داده می‌شود، این تیم رکورد قابل توجه ۷۵ درصد بُرد را دارد و این رقم در ITV به ۱۳.۳۳ درصد کاهش می‌یابد.

یک ادعای عجیب درباره پیش‌بینی نتیجه دیدار امشب انگلیس

در مجموع، از سال ۱۹۹۸ و در جریان رقابت‌های جهانی، انگلستان ۷۰.۳۷ درصد بُرد در بی‌بی‌سی در مقایسه با ۲۵ درصد در ITV را ثبت کرده است. حالا در یک مقیاس کوچک، این روند در قطر تکرار شد. دو پیروزی انگلیس در برابر ایران (۶-۲) و ولز (۳-۰) در بی بی سی نشان داده شد، در حالی که نمایش تساوی ۰ ـ ۰ مقابل تیم جوان امریکا در ITV بود.

این گزارش در عین حال تاکید کرده «همه ما می‌دانیم این نگاه مضحک است که بگوییم برگزاری مسابقه در هر شبکه خاصی، برای آنها که در زمین رقابت می‌کنند تفاوت ایجاد می کند. دلیل اینکه انگلیس نمی‌تواند در یک تورنمنت بزرگ برنده شود، به این نیست که چه کسی بازی افراد در مسافتی دور را گزارش یا کارشناسی می‌کند.»

یک ادعای عجیب درباره پیش‌بینی نتیجه دیدار امشب انگلیس

با این حال، به وضوح یک معمای آماری وجود دارد که نشان می‌دهد میزان موفقیت انگلستان مستقیماً به این بستگی دارد که بینندگان برای تماشای تیم ملی کشورشان کدام شبکه را انتخاب می‌کنند.

این مساله به اذعان برخی بازیکنان تیم ملی انگلیس هم رسیده است؛ گری لینکر، مهاجم افسانه‌ای انگلیس و مجری برنامه فوتبال بی‌بی‌سی، پس از آخرین پیروزی قاطعانه انگلیس در مرحله گروهی مقابل ولز، به این نکته اشاره کرده است: «انگلیس در صدر جدول قرار خواهد گرفت و در روز یکشنبه به مصاف سنگال خواهد رفت، آن هم به صورت زنده در ... ITV ... اوه خوب.»

بنابراین، آیا انگلیس شانسی برای پیروزی دارد؟

این گزارش در پایان آورده است:

«جدای از این واقعیت که مهم نیست چه کانال تلویزیونی مسابقه را نشان می‌دهد، انگلیس در فرم مناسبی قرار دارد و تیم هجومی جوانی دارد که می‌تواند دفاع حریف را به باد دهد. از طرفی سنگال بدون مانه است و قبلاً در این مسابقات از هلند شکست خورده است. ضمن اینکه اینطور نیست که انگلیس اخیراً در ITV پیروز نشده باشد. در واقع، سه شیرها سرانجام در آخرین جام جهانی با شکست ۴-۳ کلمبیا در ضربات نقطه ای پس از تساوی ۱-۱، رکورد وحشتناک خود را در ضربات پنالتی در ITV شکستند.

ITV تصمیم گرفته است در صورت پیروزی انگلیس در بازی امشب یک قسمت از برنامه کمدی مشهور خود با نام bloopers را روی آنتن ببرد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما