شناسهٔ خبر: 57485714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان اولویت وزارت آموزش و پرورش است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان اولویت وزارت آموزش و پرورش است و در این زمینه قصد داریم از ظرفیت خبرنگاران و اهالی رسانه در استان‌ها استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نشست هم‌اندیشی مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین امروز در سالن کنفرانس ساختمان شماره یک اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به مفغول ماندن تعامل مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با رسانه‌های بومی و محلی در استان‌ها اظهار داشت: در همین راستا برنامه ما این است که به صورت نوبتی به استان‌ها سفر کنیم و از دیدگاه‌های اهالی رسانه در هر استان درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش مطلع شویم.

مصطفی بابایی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که شبکه بزرگی از رسانه‌های همراه با آموزش و پرورش را در کل کشور ایجاد کنیم تا اخبارهای امیدوارکننده حوزه‌های استانی آموزش و پرورش هم خیلی‌زود در سطح کشور بازنشر شود تا بتوانیم نسبت به جهاد تبیین و توسعه امید به ویژه در میان قشر دانش‌آموزان و معلمان گام برداریم.

وی ادامه داد: در ضمن با تشکیل شبکه اطلاع‌رسانی بزرگ آموزش و پرورش شاهد انتقال درست و سریع اطلاعات برای استفاده خبرنگاران خواهیم بود و جلوی انتشار اخبار جعلی و کذب هم در این حوزه گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم رسانه‌های بومی در ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در هر استان گفت: در کشور 16 میلیون نفر دانش‌آموز داریم که دشمن تلاش می‌کند با حربه‌های رسانه‌ای آنها را از تحصیل و آموزش منحرف کند. برای اینکه با جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم، باید خبرنگاران و کارشناسان رسانه در استان‌ها پای کار بیایند.

بابایی افزود: طبعاً نیروی رسانه‌‌ای کافی برای افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در استان‌ها نداریم و بهترین راهکار این است که فعالان حرفه‌ای رسانه در هر استان با هدایت روابط‌عمومی‌ها به کار گرفته شوند و کلاس‌های سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان استان خود برگزار کنند.

وی ادامه داد: دشمن به شدت به دنبال مخدوش نشان دادن تصویر آموزش و پرورش در کشور ماست و به همین خاطر رسانه‌ها باید برای نشان دادن تصویری مثبت از فضای آموزشی در کشور با ما همراهی کنند و در ضمن روابط‌عمومی‌ها باید از ظرفیت خود دانش‌آموزان برای تولید محتواهای اثرگذار و خلاقانه در این بخش استفاده کنند.

بابایی با بیان اینکه 7 سال پیش طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» در آموزش و پرورش کلید خورد، گفت: با این حال اجرای این طرح در سال‌های اخیر رها شد و به همین خاطر یکی از اولویت‌های مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش احیای دوباره این طرح است.

انتهای پیام/

نظر شما