شناسهٔ خبر: 57485060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تصویب سه هزار میلیارد ریال برای ۲ جاده منتهی به کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

فرماندار کوهرنگ با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مناطق کمترتوسعه‌یافته کشور گفت: سه هزار میلیارد ریال برای ۲ جاده منتهی به این شهرستان مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ شهباز اکبری گفت: از این مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای جاده باباحیدر فارسان به شهرستان کوهرنگ و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای جاده سورشجان شهرکرد به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ تصویب شده است.

وی افزود: تاکنون هفت کیلومتر از جاده باباحیدر به چلگرد به پیمانکار واگذار شده است و تکمیل بقیه این محور ارتباطی نیز در دستور کار قرار دارد.

اکبری تصریح کرد: مجوز ماده ۲۳ مربوط به اجرای جاده چهار خطه سورشجان شهرکرد به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ گرفته شده است و به‌زودی در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

وی توجه به شهرستان کوهرنگ را از سیاست‌های اصلی مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم دانست و یادآور شد: در دولت گذشته ظلم بزرگی به این شهرستان شده و حتی یک متر جاده آنتنی، ساحل‌سازی و زیباسازی روستایی اجرا نشده است.

فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: همزمان با فعالیت دولت سیزدهم روکش آسفالت جاده دهنو به نعل‌اِشکنان، گردنه‌های شاه‌منصوری و چری، تسطیح و زیرسازی جاده‌های اصلی ۱۳ روستا در این شهرستان انجام شد.

وی گفت: بهسازی ۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به پیمانکار داده و از این تعداد تاکنون روند اجرایی جاده‌های چهار روستا انجام شده است.

اکبری تاکید کرد: مسافت بالا و هزینه‌های زیاد جاده‌سازی در شهرستان کوهرنگ باعث شده تا برخی پیمانکاران در گذشته با اعمال ماده ۴۸ رغبت داشته باشند اما در این دولت در صورتی که پیمانکار نتواند طرح خود را به پایان برساند اعمال ماده ۴۶ می‌شود.

وی با اشاره به تسطیح و بازسازی ۱۲ کیلومتر از جاده دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ در مدت فعالیت دولت سیزدهم افزود: این جاده به برای آسفالت آماده شده است اما به‌علت رسیدن فصل سرما و دمای پایین هوا هم‌اکنون امکان آسفالت آن وجود ندارد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما