شناسهٔ خبر: 57483861 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم استفاده هرچه بیشتر از فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی، گفت : با توجه به افزایش جمعیت و کمبود منابع آب و خاک برای تامین نیاز‌های غذایی در سال‌های آتی، باید از هم اکنون سراغ استفاده از نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی برویم.

صاحب‌خبر -

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در رویداد "تانا" که امروز (۱۳ آذر) با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و فعالان حوزه صنایع کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به پیشرفت روزافزون تکنولوژی در جهان گفت : امروزه شاهد رشد سریع تکنولوژی در تمام حوزه‌ها هستیم و همواره این نگرانی وجود دارد که از تکنولوژی جهان عقب بمانیم.

وی افزود: رشد روزافزون تکنولوژی در جهان تمامی حوزه خدمات، کشاورزی و صنایع را در برمی‌گیرد و درسال‌های نه چندان دور در تمامی حوزه‌ها شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.

باباخانی گفت: با توجه به رشد سریع تکنولوژی در جهان، باید در کشور برای عقب نماندن از این قافله تمام بستر‌های لازم برای رشد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه فضای و بستر رشد برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در استان فراهم است، گفت: تنها کار برای تحقق این رشد قرارگیری بازیگران این زیست بوم در کنار هم و حرکت هماهنگ آن‌ها در این زمینه است.

باباخانی با اشاره به نیاز شدید حوزه کشاورزی استان به تکنولوژی روز گفت: کشاورزی استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برخوردار است و اگر تکنولوژی به کمک این حوزه بیاید، قطعا ظرفیت‌های این حوزه بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

وی افزود: طبق اعلام سازمان‌های جهانی تا سال ۲۰۵ نیاز به غذا با توجه به افزایش جمعیت ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و ما نیز از هم اکنون باید به فکر تامین غذای بیشتر باشیم که این امر تنها با بهره گیری از نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی امکانپذیر است.

باباخانی گفت: با توجه به افزایش جمعیت در سال‌های آتی اگر همچنان اصرار بر کشاورزی سنتی داشته باشیم امکان رقابت را از دست داده و شاهد حجم گسترده واردات در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به کمبود منابع آب و خاک، چاره‌ای جز به استفاده از فناوری و نوآوری در حوزه کشاروزی برای توسعه محصولات تولیدی این حوزه نداریم.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان رویداد "تانا" در استان گفت: برگزاری چنین رویدادی می‌تواند شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور را به صنایع متصل کند و برگزاری این رویداد که اولین دوره آن در حوزه کشاورزی در استان برگزار شد باید در سایر حوزه‌ها مانند صنعت و معدن ادامه یابد .

نظر شما