شناسهٔ خبر: 57482507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

جهان بین:

برنامه‌ دشمنان بزرگنمایی ضعف‌ها و کوچک‌نمایی دستاوردها است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همواره یکی از برنامه‌های دشمنان نظام جهموری اسلامی ایران، بزرگنمایی ضعف‌ها و کوچک‌نمایی دستاوردها بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، فرزاد جهان بین در نشست صمیمی با تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه در شرایط حاضر می توان دو تحلیل کلان از مسائل ارائه کرد افزود: یکی از تحلیل ها که دشمن بر آن تاکید دارد، این است که جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است و تحلیل دیگر آن است که جمهوری اسلامی ایران با وجود ضعف‌ها و قوت‌ها در مجموع در حال پیشرفت بوده و این تحرکات، ناشی از پیشرفت نظام در حوزه های مختلف است.

جهان بین با اشاره به قدرت نظام با بیان اینکه در قضیه مهسا امینی که با مرگ طبیعی از دنیا رفتند اکثر کشورهای اروپایی اعلام موضع کردند و این این در حالی است که در عربستان که کوچکترین دموکراسی در آن وجود ندارد و مردم آن با صندوق رای بیگانه هستند، در موضوع خاشقچی، هیچ یک از این کشورها اعلام موضع نکرده و در قبال آن سکوت اختیار کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره بر اینکه تمام این عوامل حساسیت جایگاه ایران و اهمیت جمهوری اسلامی را نشان می دهد اذعان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، 3 کشور فاتح در ایران کنفرانس برگزار کردند و پیام آن این بود که بدون تسلط بر خاورمیانه و ایران نمی شود بر دنیا تسلط پیدا کرد.

وی در بیان پیشرفت های کشور با اشاره به گزارش ایران 2040 توسط دانشگاه استنفورد آمریکا گفت: در این گزارش با استناد به آمار و مستندات غیر مستند تلاش شده است پیشرفت‌های علمی کشورمان مخدوش و کم اهمیت جلوه داده شود.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ایران سهم دو درصدی تولید علم در جهان را بر عهده دارد و از جهت مقالات داغ هم سهم برجسته ای دارد، در ادامه بیان دومین محور توسعه ایران عنوان کرد: توسعه انسانی شامل آموزش، امید به زندگی، درآمد امروزه به عنوان یکی از مهم ترین نمادهای سطح توسعه یافتگی شناخته می شود.

او با تاکید بر اینکه امید به زندگی که نشانگر میزان متوسط سال هایی است که انتظار می رود فرد در یک کشور عمر کند، شاخصی برای ارزیابی سطح توسعه جوامع محسوب می شود افزود: برابر اعلام مراجع رسمی، امید به زندگی ایرانیان در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بیش از بیست سال افزایش داشته است.

جهان بین در بررسی یک شاخص دیگر با اشاره به ضریب جینی که برای سنجش میزان نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت در یک جامعه آماری استفاده می‌شود افزود: در این کاهش چشمگیری نسبت به گذشته داشته البته در این زمینه، با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به موضوع زیرساخت‌ها، سرعت و کیفیت اقدامات جمهوری اسلامی را بسیار ارزشمند دانست. جهان بین در با اشاره به محدودیت ها خاطرنشان کرد: تحریم های ظالمانه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مورد کشورمان که در جهان بی سابقه بوده و همچنین وقوع جنگ تحمیلی و همچنین خروج اموال و دارایی های کشور توسط رژیم پهلوی از عوامل مهم در این زمینه بوده است.

جهان بین در پایان بیان کرد: توجه به ضعف ها که کم هم نیستند نباید ما را از دیدن سطح کلان بازدارد. ما باید با آن نگاه کلان و امیدوارانه تلاش کنیم که ضعف ها را مرتفع کنیم و از حرکت باز نایستیم.

انتهای پیام /

نظر شما