شناسهٔ خبر: 57482293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۸ ماه گذشته؛

۱۵۶ میلیون دلار کالا از خوی به خارج کشور صادر شد

ارومیه - مدیر گمرک رازی خوی از صدور ۱۵۶ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات ریلی رازی و زمینی خوی به خارج از کشور در طول ۸ ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر خدادوست ظهر یکشنبه در بازدید از گمرک رازی خوی اظهار کرد: در هشت ماه گذشته امسال بیش از ۲۷۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار از طریق گمرکات ریلی رازی و زمینی خوی به خارج از کشور صادر شده است که از نظر وزنی و ارزش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی شمش فولاد، کاشی، شیشه و میلگرد را از مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرک ریلی رازی در این مدت اعلام کرد و افزود: خاک روی، خمیر چوب و کاغذ از مهمترین اقلام ترانزیتی در این مدت است.

مدیر گمرک رازی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت کالا در این مبدا تجاری خبر داد و تصریح کرد: در هشت ماه امسال ۲۴۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از مرز رازی ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیر گمرک زمینی خوی نیز سهم این مبدا صادراتی از صادرات کالا در هشت ماه گذشته را ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا به ارزش ۶ و نیم میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی و ارزشی بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

حجت چاووشی انواع کنسانتره میوه، سنگ معدنی، سیمان، محصولات غذایی و شمش فولادی را از مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک در این مدت اعلام و اضافه کرد: ۸۰ درصد این کالاهای صادراتی در این مدت را محصولات واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان تشکیل می‌دادند.

مدیر گمرک رازی خوی همچنین از افزایش ۴ برابری درآمد این گمرک در این مدت خبر داد و گفت: درآمدهای این گمرک در هشت ماه امسال از مرز ۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال گذشت.

گمرکات زمینی و ریلی خوی با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب در آذربایجان غربی نقش مهمی را در توسعه صادرات کالا از کشورمان ایفا می‌کنند.

نقش این گمرکات بزودی با بهره برداری از پایانه رازی خوی در مرز ایران و ترکیه پررنگ‌تر نیز خواهد شد.

نظر شما