شناسهٔ خبر: 57478752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

انتشار آپدیت Android TV ۱۳ برای تلویزیون‌های اندرویدی

سرانجام آپدیت Android TV ۱۳ منتشر شد، اما نباید انتظار داشته باشید که در آینده‌ای نزدیک آن را روی تلویزیون اندرویدی خودتان دریافت کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گوگل آپدیت Android TV 13 مخصوص تلویزیون‌های اندرویدی را منتشر کرد. البته تغییرات این سیستم عامل بیشتر از جنبه ظاهری، جنبه بهبود عملکرد سیستمی دارد.

سرانجام آپدیت Android TV 13 منتشر شد، اما نباید انتظار داشته باشید که در آینده‌ای نزدیک آن را روی تلویزیون اندرویدی خودتان دریافت کنید. این بیشتر یک خبر خوب برای توسعه‌دهندگان است، زیرا نسخه‌های اندرویدی تی وی با تأخیر بسیار بیشتری نسبت به اندروید معمولی منتشر می‌شوند. حتی دستگاه‌های Chrome Cast خود گوگل هم اندروید تی وی ۱۲ را اوایل امسال دریافت کردند.

بنابراین وقتی این بروزرسانی را دریافت کردید، نمی‌توانید خیلی تغییرات بزرگی را در ظاهر رابط کاربری این پلتفرم ببینید. بیشتر این توسعه‌دهندگان هستند که متوجه تغییرات سیستمی آن خواهند شد. رابط کاربری آن کاملاً مثل سابق است. اما سرانجام رزولوشن و نرخ رفرش در دستگاه‌هایی که توسط HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شوند قابل تغییر از سمت کاربر است.

حالت ذخیره انرژی نیز در سیستم بهبود پیدا کرده و به دیوایس اجازه می‌دهد در صورت تغییر سیگنال HDMI، پخش را متوقف کند تا مصرف انرژی کمتر شود. AudioManager API هم اکنون پشتیبانی از فرمت‌های صوتی مختلف و اسپیکرهای گروهی را فراهم کرده است.

یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) جدید به نام Keyboard Layouts به آپدیت Android TV 13 اضافه شده که انتخاب چینش‌های زبانی مختلف برای کیبوردهای متصل به تلویزیون را امکان‌پذیر می‌کند. تغییراتی هم در تنظیم دکمه‌های کیبورد و دسته بازی ایجاد شده که توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. حریم خصوصی و امکانات دسترسی‌پذیری، بخش دیگر این آپدیت است که شاهد پیشرفت آن هستیم. حالت سوئیچ قطع صدا اکنون به کنترل‌های حریم خصوصی سیستم اضافه شده و گزینه جدیدی برای دسترسی میکروفون توسط دستیارهای صوتی اضافه شده است.

به این زودی منتظر دریافت آپدیت Android TV 13 نباشید

همانطور که گفته شد نباید انتظار داشته باشید به زودی آپدیت اندروید تی وی ۱۳ را روی تلویزیون‌های خود دریافت کنید. اما اگر یک توسعه‌دهنده باشید، از همین حالا می‌توانید آن را روی کیت توسعه ADT-3 یا Android Emulator for TV امتحان کنید.

نظر شما