شناسهٔ خبر: 57477447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرخوب| پیش به سوی برق هسته‌ای/ بسیجیانی که دل‌ها را می‌خرند

اینکه هر روز بیایی و خودت را به خواندن یک بسته خبرخوب دعوت کنی، قطعا آنقدر انرژی به سویت روانه می کند که به مشتری پروپاقرص خبرخوب تبدیل شوی و هیچ وقت از خواندنش سیرنشوی؛ پس بازهم مثل همیشه درکنارمان باشید و خبرهای مسرت بخش امروز را از دست ندهید.

صاحب‌خبر -

گروه خبرخوب:احتمالا کتاب های مثبت اندیشی و معنویت  را خوانده اید و به خوبی می‌دانید این کتاب‌ها  چطور از آثار مثبت اندیشی در زندگی انسان ها می‌گویند و همه رویدادهای زندگی را محصول تفکرات خود ما می‌دانند؛ اگر هم نخوانده اید حتما به سراغ آن بروید تا پکیج خوب دیدن و خوب اندیشیدن هایتان تکمیل شود. خبرخوب امروز را با این مقدمه شروع کردیم تا به شما بگوییم که همراهی هر روزتان با این بسته خبری جذاب، تمام انرژی های مثبت را به سمت تان جذب می‌کند و مستقیما روی اتفاقات دلچسب زندگی تان اثر می‌گذارد، پس مثل همیشه با ما باشید و با ما بمانید. تنتان سالم و شادی هایتان مستدام.

 

خودکفایی برق هسته ای

خبر خوب این است:« عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون در شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان با ظرفیت تولید برق ۳۰۰ مگاوات آغاز شده تا  اهواز بتواند نبض تولید برق هسته‌ای منطقه را در دست گیرد.»
سال ها قبل که شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» سر می‌دادیم، پیش خود روزی را رویاپردازی می‌کردیم که کشورمان بتواند با بهره مندی از فناوری هسته ای، یکی از مهمترین انرژی‌های موردنیاز بشر یعنی برق تولید کند که خب چندسالی است این رویا محقق شده و حالا  دیگر ایران به جمع کشورهای دارای برق هسته‌ای پیوسته که این به معنای کاهش  چشمگیر مصرف نفت و گاز و تزریق آن به مصارف خانگی به خصوص در فصل زمستان و البته صادرات بیشتر است. همچنین کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و آلاینده های محیطی از دیگر مزایای برق هسته ای به شمار می رود و از این حیث نیز بسیار حائزاهمیت است؛ بنابراین وقتی حرف از راه اندازی یک نیروگاه اتمی دیگر و تولید برق هسته ای آن هم با استفاده حداکثر توانمندی داخلی کشور در حوزه‌های طراحی و تامین تجهیزات می‌زنیم، یعنی می‌توانیم آینده روشن‌تری را برای سرنوشت انرژی هسته‌ای کشور و البته تولید برق پاک موردنیاز متصور شویم.

 

صید این همه مدال نوش‌جانتان

شما که هر روز مشتری ثابت خبر خوب مایید حتما متوجه شده اید که تقریبا در بسته های خبری هر روزمان، ردپایی از توفیقات ورزشی به چشم می خورد و قهرمانان ملی کشورمان در رشته های مختلف، مدام درحال افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم این سرزمین هستند. عناوین این ورزشکاران غیور آنقدر مسرت بخش است که دلمان نمی آید یادی از آن ها نکنیم و دست مریزادی نگوییم. درست مثل همین مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند که در روز نخست فینال، با درخشش پاروزنان خانم و آقای ایران و ارمغان ۲ مدال طلا و ۴ برنز همراه بود. نقطه عطف خبرخوب‌مان اینجاست که دختران پاروزن سهم بیشتری در کیفیت مدال‌ها داشته اند، بطوریکه از این ۶ مدال رنگارنگ، خوشرنگ‌ترین‌ها یعنی ۲ طلا و یک برنز نتیجه اقتدار دختران ایرانی بود. البته این مسابقات همچنان ادامه دارد و قطعا کاروان ایران با دست پر تری به کشور بازخواهدگشت.

 

سلامتی همه بسیجی های دلبر

در این روزهای سرد پاییزی که سرمای هوا هم خودی نشان داده، هیچ چیز مثل یک سرپناه امن و غذایی گرم، حال آدم را خوب نمی‌کند اما متاسفانه اگر سری بچرخانیم و نگاهی به دور و برمان بیندازیم، می‌بینیم که خیلی از همنوعانمان از همین نعمت های به ظاهر ساده محرومند و سهم شان از پاییز رنگارنگ، چیزی جز خزیدن در خانه های کارتنی و امیدبستن به مهر خورشید نیست؛ بله کارتن خواب ها معمولا با فرارسیدن سرما، روزهای سختی را پشت سرمی‌گذارند و در این بین هستند آدم‌هایی که از خودشان مایه می‌گذارند تا حتی شده برای دقایقی، لبخند را به به لبان کارتن خواب ها بیاورند. خبر رسیده که تعدادی از جوانان بسیجی همدانی از پایگاه امام خمینی(ره)، آستین همت بالا زده و راهی گوشه گوشه شهر شده اند تا سری به کارتن خواب ها زده و آذوقه ای گرم به دست آن ها برسانند. جالب است بدانید که این بچه های بسیجی که اکثرشان هنوز دوره نوجوانی را تمام نکرده اند، بصورت کاملا خودجوش و با پول توجیبی خود، برای کارتن خواب ها غذا تهیه می کنند و معتقدند که این خدمت، بخشی از وظایفشان در لباس بسیج است.

 

این هم از یک راننده تاکسی خوش ذوق

بعضی آدم ها را دیده اید که وقتی کنارشان می نشینید، طوری به آدم انرژی مثبت می دهند که حسابی کیفتان کوک می‌شود و برای مدتی تمام دغدغه های زندگی را فراموش می کنید؟ قطعا این آدم ها مثل طلا نابند و باید قدر لحظه لحظه حضورشان در زندگی تان را بدانید. اصلا انگار این آدم ها از جانب خدا مامور شده اند تا زیبایی های زندگی را بیشتر و بیشتر به رخ تان بکشند. فرقی نمی کند؛ این افراد می توانند یکی از اعضای خانواده، یک همکار و یا حتی یک غریبه باشند. مهم حال خوبی است که در لحظه به شما هدیه می دهند. چه بساکه اصلا همه این ها می تواند وصف حال یک راننده تاکسی زحمتکش باشد؛ به عکس بالا که نگاه کنید به خوبی موضوع دست تان می آید و متوجه می شوید که یک راننده تاکسی خوش ذوق، دست به ابتکاری جالب زده و با مهیاکردن بساط نوشیدنی در خودروی خود، فضای بهتری را برای مسافران به وجود آورده؛ کاری به پولی یا رایگان بودن این خلاقیت نداریم اما همین که مسافری می تواند با سلامی بر اباعبدالله الحسین(ع)، روز خود را با یک نوشیدنی شروع کرده و یا خستگی یک روز کاری را اینچنین  به در کند، خودش به دنیا می ارزد. تا باشد از این خلاقیت ها!
مصلحت خدا در این است...
خبرخوب مان را با اشاره ای به مثبت اندیشی برای وقوع بهترین اتفاقات آغاز کردیم اما در ادامه همین موضوع می‌خواهیم بگوییم که گاهی به رغم تمام تلاشی که برای رسیدن به خواسته هایمان می کنیم و حتی برای آن ها دست به دعا برمی داریم اما بازهم آنچه مطلوب مان است، اتفاق نمی افتد که درچنین شرایطی آیه ۲۹ سوره بقره می تواند حالمان را خوب کند. خداوند در این آیه می فرماید:"عَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئاً وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ. چه بسا چیزی را دوست نمی‌دارید و آن چیز برای شما نیک باشد و چه بسا چیزی را دوست داشته باشید و آن چیز برای شما بد باشد و خدا ( به رموز کارها آشنا است و از جمله مصلحت شما را ) می‌داند و شما ( از اسرار امور بی‌خبرید و مصلحت خود را چنان که شاید و باید ) نمی‌دانید.همچنین در تحف العقول به نقل از رسول اکرم(ص) آمده:«هرچه را خداوند برای مؤمن، مقدّر فرماید، خیر او است، خواه حوادثی که او را ناراحت می‌کند مثل بیماری و خواه اموری که او را خوشحال می‌کند. حوادث محزون کننده، کفاره گناهان و حوادث خوشحال کننده عطایای الهی است.»
پس لطفا اگر اوقات به کامتان نیست و احساس می کنید حاجت هایتان روا نمی شود، توکل و ایمان به مصلحت خدایی که بهترین ها را برای بندگانش می خواهد را فراموش نکنید و مطمئن باشید که خداوند ارحم الراحمین است...

خوش خبر باشید!
و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.
منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

نظر شما