شناسهٔ خبر: 57476796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

طرح مشوق بیمه کارفرمایی در راستای اجرای بند الف تبصره 18

طرح مشوق بیمه کارفرمایی در راستای اجرای بند الف تبصره 18قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی تهیه شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی ،طرح مشوق بیمه کارفرمایی در راستای اجرای بند الف تبصره 18قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار‌ها و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه شده است.

سال‌های برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زمان اجرای این طرح اعلام شده است و دانش آموختگان دانشگاهی لیسانس و بالاتر و کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال در بخش‌های اقتصادی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی، گروه هدف این طرح هستند.

کارفرمایی که مشمول این طرح می‌شود باید شرایطی از جمله مجوز فعالیت از مراجع قانونی، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی، مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذی ربط، تعداد نیروی کار جدید مشمول طرح بر اساس نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه شدگان، دوماه قبل از ثبت کارگاه داشته باشد.

از طرفی نیروی کار جدید باید شرایطی از جمله دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر 38سال سن (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود.) و حداکثر سابقه بیمه 36ماه باشد. مشوق بیمه‌ای معادل 23درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار براساس گزارش اعلامی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به صورت واریز نقدی به حساب معرفی شده توسط کارفرما در صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

 

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما