شناسهٔ خبر: 57474869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا پاسخ می دهد:

چه شد اغتشاشات فروکش کرد؟ | ارزیابی محافل اطلاعاتی و مطالعاتی آمریکا از اوضاع ایران | چه باید کرد؟

حوزه/ سنتکام در گزارشی به پنتاگون می گوید ایران از دسترس آمریکا در شرایط خارج شدن است و دستیابی به ایران برای آمریکا در آینده در حد غیر ممکن خواهد بود و لذا الان بهترین شرایط برای تحول اساسی و براندازی حکومت به دلیل فشار مضاعف بر مردم، وجود انگیزه و ناامیدی در اقشار جامعه فراهم می باشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری حوزه - تهران/ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند: «در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی‌امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟».

«جهاد تبیین» موضوعی است که در بیانات امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را تبیین کرده‌اند. ایشان در جای دیگری فرموده بودند که «جهاد تبیین یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و فوری است و هر کسی که میتواند [باید اقدام کند].» خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و میتوانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند».

مقام معظم رهبری در دیدار پرشور صدها تن از دانش آموزان در ایام ۱۳ آبان امسال با اشاره به نقش آشکار آمریکا در اغتشاشات چند هفته اخیر در کشور، افزودند: اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره اغتشاش‌ها حاوی اطلاعات و کشفیات مهمی بود و نشان می‌دهد دشمن برای تهران و شهرهای بزرگ و کوچک برنامه‌ریزی کرده بود و طراحی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به بررسی و تحلیل «ماهیت، منشاء و ابعاد اغتشاشات ۱۴۰۱» پرداخته است که آن را در ادامه می خوانید.

* منشأ اغتشاشات ۱۴۰۱ کجاست؟ چه کسانی این طراحی را کرده اند؟

۱. سند اول: سنتکام (مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه) در گزارشی به پنتاگون می گوید ایران از دسترس آمریکا در شرایط خارج شدن است و دستیابی به ایران برای آمریکا در آینده در حد غیر ممکن خواهد بود و لذا الان بهترین شرایط برای تحول اساسی و براندازی حکومت به دلیل فشار مضاعف بر مردم، وجود انگیزه و وجود ناامیدی در اقشار جامعه فراهم می باشد. و الان می شود با یک حرکت گازانبری عمل کرد و انقلاب را از پای درآورد. لذا دقیقاً و بدون تردید قصد دشمن براندازی بوده است.

۲. سند دوم: گزارش اندیشکده ها به مراجع بالاتر این است که جمهوری اسلامی ایران در روند جهانی در حال قدرت یافتن است و این قدرت مندی یک مدل جدیدی از حکمرانی است که متفاوت با حکمرانیهای موجود می باشد.

۳. سند سوم: سند راهبردی ۲۲ ساله آمریکا:

آمریکا با سه تهدید مواجه است:

۱) چین در عرصه اقتصادی و تکنولوژی؛

۲) روسیه در عرصه نظامی و تسلیحاتی؛

۳) دولت‌هایی که دموکراسی غربی را به چالش کشیده و ادعای تمدنی دارند که در رأس آنها ایران است و بیشتر نگرانی آمریکا از ایران است که تنها جهان بینی و ایدئولوژی است که ظرفیت تقابل با لیبرال دموکراسی را دارد.

برای تحقق براندازی نظام؛ سه کشور امریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی به همراه چند کشور به عنوان همراه و پشتیبان همکاری کردند تا پروژه را عملی نمایند.

* چرا اینها می گویند ایران از دسترس آمریکا خارج شده است؟ (که از گفتمان ها و مقاله های مقامات آمریکایی این موضوع قابل استفاده است.)

۱- قدرت و ظرفیت بالای دفاعی و تاثیرگذاری پهبادها و موشک های ایران در عرصه جهانی و - منطقه ای؛ ارتقاء قدرت دفاعی ما برای این ها مسئله است که ایران چطور با تحریم کامل توانسته به انواع و اقسام پهپادها و موشک ها دست پیدا کند.

۲- قدرت ارتقاء سطح غنی سازی هسته ای به ۰۶ درصد؛ این حد ظرفیت برای غنی سازی برای - یک کشور مثل ایران بسیار حائز اهمیت است. اینها می گویند که ایران یک ماه با بمب اتم فاصله دارد. ما هم که گفتیم در این مسیر نیستیم ولی آنها به این مسائل خیلی توجه ندارند و همچنان نگرانی خود را اظهار می کنند.

۳ - استقرار دولت انقلابی؛ تحلیل آنها این است که یک دولتی سرکار است که توانسته همراه با قوه قضائیه و مقننه؛ گام های راهبردی مهمی بردارد این دولت از جنس انقلاب است. این دولت با تمام توان درحال کار کردن است. تلاش آن ها این است که دولت را ناکارآمد کنند با این تحلیل که اگر این دولت موفق شود، مسیر حرکت انقلاب در ریل خود قرار خواهد گرفت و انقلاب اهداف خود را محقق می سازد.

۴ - رویکرد و راهبرد فعال نسبت به شرق و عقد توافقات متعدد با چین و روسیه؛ تغییر سیاست اقبال به غرب و ادبار شرق، کشور را با مشکل مواجه کرده بود و همه حرکت ها در جهت تأمین رضایت غرب بود. آقای رئیسی سد را شکستند؛ سیاست اقبال به غرب و اقبال به شرق را به هم ریختند و با شرق ارتباط برقرار شد، قرارداد با روسیه و چین؛ برای اینها کابوس است. وقتی اینها فشار می آورند ایران باید مسیری را انتخاب کند تا منافع خود را تأمین کند. حضرت آقا فرمود وقتی شما تحت فشار هستید به سمت شرق بروید تا دشمن ظرفیت شما را بفهمد.

۵ - ورود ایران به باشگاه کشورهای عضو شانگهای؛ که بسیار مسئله مهمی است البته یکسال و نیم طول می کشد تا همه معاهدات امضا شود و ما از مزایای آن بهره مند شویم. ورود در اردوگاه شانگهای موفقیت بزرگی برای کشور بود البته دشمن هم روی این موضوع حساس است.

۶ - آغاز روند تثبیت قیمتها و کاهش تدریجی تورم؛ تورم، میلیمتری درحال کاهش است. طبیعی هم هست. و غیر از این امکان ندارد. ولی بالاخره جلوی افزایش قیمت ها تا حدودی گرفته شد.

۷ - تثبیت وضعیت سوریه به عنوان محور ارتباطی مقاومت؛ ۷ سال با همه تلاش خواستند سوریه را از محور مقاومت جدا کنند.

۸ - تثبیت اقتدار حزب الله در منطقه به عنوان هم پیمان ایران؛ می بینید که با یک اولتیماتوم، رژیم صهیونیستی عقب نشینی کرد. این در مخیله اینها خطور نمی کرد که روزی جریانی در لبنان بتواند اینگونه آمریکا و یا مهره آنها را وادار به عقب نشینی کند.

۹ - تثبیت اقتدار انصارالله در یمن به عنوان هم پیمان ایران؛= دیدگاه شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که انصارالله مسیر حزب الله در طی ۲۶ سال را در طول ۳ - ۴ سال طی کرد. امروز به عنوان یک قدرت در عرصه یمن می درخشد.

۱۰ - افزایش ظرفیت صدور نفت و دیگر میعانات و بازگشت پول آن؛ =در واقع این؛ بهم ریختن تحریم سراسری فلج کننده است و بسیار کار مهمی برای ما بوده است و برای آنها سنگین است.

۱۱ - موفقیت در کنترل و مقابله با بیماری کرونا و ساخت انواع واکسن ایرانی که از جمله مسائل پیچیده زمان ماست.

۱۲ - حماسه عظیم اربعین که ایران در این حماسه نقش مؤثری داشت و تداوم این حرکت برای دشمنان غیرقابل تحمل است.

* راهبردها و راهکارهای دشمن در این اغتشاشات چگونه بود؟

۱ - ایجاد جنگ بین المللی رسانه ای؛

حضرت امام (ره) و حضرت آقا روی استقلال فکری و هویت ایرانی، اسلامی مردم، اهتمام داشتند. اعتماد به نفس، خودباوری، خوداتکایی ... اینها همه از دستاوردهای هدایت های حضرت امام و رهبری است. اینها آمده اند و روی همین موضوعات متمرکز شده اند. یعنی یک جنگ رسانه ای را راه انداختند برای تردید در صداقت نظام.

شخصی به نام هاشم مرقال از یاران حضرت علی(علیه السّلام) در جنگ صفین، دید که یک جوانی هم فحش می دهد و هم می جنگند. در فرصتی او را کنار کشید و شمشیر را از دست او گرفت و گفت که به چه کسی فحش می دهی؟ گفت به علی بن ابیطالب! گفت برای چی فحش می دهی؟ گفت می گویند که ایشان نماز نمی خواند و کافر شده! دوم اینکه می گویند او قاتل عثمان است و باید با او بجنگم. او را آوردند پیش عمار و گفتند این پیرمرد را می بینی که چقدر در سجده پیشانی او پینه بسته. ایشان از یاران علی است بعد مالک اشتر را معرفی کرد گفت اینها از یاران امام علی هستند چگونه می گویی علی نماز نمی خواند. علی داماد پیامبر است، می گویی نماز نمی خواند؟ راجع به عثمان هم توضیح داد او رها کرد و رفت. عمروعاص گفت برگرد گمراه شدی؟ گفت که فلان فلان شده تو مرا گمراه کردی. حالا شما رسانه معاویه را ببینید و با رسانه امروز آمریکا مقایسه کنید. مرحوم علامه امینی(ره) می گوید معاویه ۷۰۰۰۰ منبر برای تخریب اهل بیت آماده کرده بود. امروز می توان گفت دشمنان ۷۰ میلیون رسانه را ساماندهی کرده اند که دین و اسلام را از دست ما بگیرند.

۲ - تجزیه کشور از اهداف اینها بود؛ از دیگر اهداف جبهه کفر و استکبار تجزیه ایران است. حوادث اتفاقی در برخی شهرهای استان کردستان و جنوب شرقی کشور و رفتار عوامل پشت صحنه حاکی از این هدف دشمن است.

۳ - قداست زدایی از مقدسات؛ در این اغتشاشات یک شعار علیه دولت داده نشد، تمام تمرکز روی رهبری است. در نظام دینی جمهوری اسلامی رهبر و ولی فقیه محور وحدت، رکن زیربنایی انسجام ملی، اساس وحدت ملی است دشمن این رکن زیربنایی را هدف گرفته که همه مردم به ویژه خواص باید متوجه این هدف شوم دشمن باشند.

۴ - اخلال در امنیت کشور؛ از جمله مسائلی که برای اینها کابوس شده بود موضوع امنیت ایران است می گویند چه شده که خیلی از کشورها ناامن هستند ولی ایران در ثبات است؟ این را می خواستند که بهم بریزند.

۵ - فشار حداکثری در جهت تسلیم شدن در برابر برجام. یکی دیگر از اهداف میانی دشمن، ایجاد فشار در جهت انفعال نظام در برابر آمریکا و اروپا و تسلیم در موضوع برجام می باشد.

* شاخص ها و ویژگی های فتنه اخیر چیست؟

۱ - برخی نوجوانان و جوانان طعمه این جریان شدند که اکثراً دارای سابقه کیفری و جرم و جرائم نبودند.

۲ - حمله به هر نوع نماد دینی. به هر چیزی که به چشمشان می آمد. مسجد، حسینیه، هیئت، حجاب ... مورد حمله قرار دادند. و این کم سابقه و یا بی سابقه بود.

۳ - بالا بودن میزان تخریب اموال عمومی که از جمله عجایب این قضایا بود، رفتار شبیه به داعش در اعمال خشونت و ایجاد رعب در دستور کار عناصر روی صحنه اغتشاش بود.

۴ - استفاده از انواع سلاح گرم و سرد کاملاً محسوس بود. چگونگی دستیابی عناصر اغتشاشگر به سلاح گرم نیاز به بررسی اطلاعاتی دارد که مقابله با این پدیده از اهمیت بالایی برخوردار است؛

۵ - جمعیت کم و هیاهوی زیاد. جمعیت حاضر در صحنه در تهران و شهرها با تکراری هایش از حجم قابل توجهی برخوردار نبود اما جنجال و هیاهوی آن بسیار زیاد بود.

۶ - تلاش برای کشته سازی. یکی از عناصر طرح اغتشاش و پروژه تقابل با نظام، موضوع کشته سازی بود که افراد را بکشند و با اتهام به نیروهای انقلابی زمینه تشدید و تداوم فتنه را فراهم کنند که موفق نشدند اما وارد عرصه بدل سازی شدند و هر فردی که خودکشی کرد یا در دعواهای محلی کشته شده به پای نظام نوشتند و امپراطوری رسانه ای هم روی آن جنجال نمودند.

۷ - استفاده از زنان و کشف حجاب ؛ شعار زن، زندگی و آزادی ترفند دشمن بود برای تحریک زنان و آوردن آنان به صحنه که به جز جمع اندکی، در این نقشه توفیقی نداشتند.

۸ - روایت سازی دروغ؛ امپراطوری رسانه ای در خدمت جبهه کفر و استکبار قرار گرفت و درصدد دروغ پردازی و روایت سازی برآمد تا بتواند ذهن مردم را به انحراف بکشاند و نسبت به حقایق مورد نظر نظام بی اعتماد سازد.

۹ - محله محور بودن اغتشاشات؛ این فتنه از تمرکز روی شهرها و مرکزیت آنها تغییر جهت داد و به صورت محله محور عمل کرد که بتواند اقشار مختلف را درگیر نماید.

۱۰ - تحریک اقوام و دانشجویان؛ در طراحی فتنه تحریک اقوام و دانشجویان در دستور کار بود که برخی عناصر بدون توجه به عوامل پشت صحنه در این ماجرا همراهی کردند.

۱۱ - اختلال و تمرکز در بازار. از دیگر برنامه های دشمنان که عناصر روی صحنه درصدد اقدام آن بودند، تمرکز روی بازار و اخلال در کسب و کار و ایجاد نارضایتی برای مردم بود که خوشبختانه به علت هوشیاری مجموعه فرهیختگان بازار دشمنان در این عرصه کاملاً ناموفق بودند.

* چیستی آنچه انجام گرفت؟

ماهیت آنچه که در صحنه عمل به وقوع پیوست قابل توجه است که به برخی مولفه های آن اشاره می شود:

۱ - یک جنگ تمام عیار بود بدون استفاده از سلاح سنگین

طراحی دشمن ترکیبی بود یعنی امنیتی، اجتماعی، فرهنگی در گستره بسیاری از نقاط با بهره گیری از سلاح سرد و گرم بدون وجود سلاح های سنگین بود. می توان ادعا کرد میزان تخریب این فتنه کمتر از یک نبرد نظامی نبود.

۲ - وزن کشی جهانی بود

مجموعه ای از کشورها با محوریت آمریکا و انگلیس و همکاری فعال رژیم سعودی یک طرف و جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر، درصدد اخلال در نظام دینی و تلاش برای براندازی نظام اسلامی برآمدند. دشمنان اسلام همه ظرفیت های خود را به کار گرفتند تا انقلاب را از مسیرش عوض کنند، نظام اسلامی با هدایت های رهبری و مقاومت مردم، محکم و استوار در برابر دشمنان، ایستادگی کرد.

۳ - جنگ بین المللی رسانه ای بود

آنچه که در غالب یک طرح توسط سران جبهه کفر و استکبار و ارتجاع به وقوع پیوست یک جنگ تمام عیار بین المللی رسانه ای بود که شبکه ماهواره ها، شبکه مجازی و امپراطوری رسانه ای در راستای تحقق اهداف به کار گرفته شد و از هر ترفندی برای اغوا و تحریک مردم و جامعه جوان کشور بهره گیری کردند تا مردم را به صحنه بیاورند که مردم با هوشیاری قابل تأمل در برابر آنان ایستادند.

۴ - آمریکا و انگلیس و عربستان عوامل خارجی بودند

عوامل خارجی فتنه در رأس آن آمریکا و همراهی انگلیس و پشتیبانی مالی و رسانه ای آل سعود بود و برخی از کشورها به عنوان موافق و یا همراه با جبهه استکبار ایفای نقش می کردند. آمریکا به عنوان ام الفساد بیشترین نقش را در این فتنه بر عهده داشت.

۵ - جریان نفاق، سلطنت طلب و دیگر جریان های معاند در جبهه داخلی بودند

مجموعه ای از عناصر نفاق، سلطنت طلب، برخی خانواده معدومین، اشرار دارای سابقه کیفری و شرارت و تعدادی از بهایی ها در عرصه داخلی ایفای نقش می کردند.

۶ - داعش بازوی جبهه استکبار بود

داعش، گروه دست ساز آمریکا و ابزار تشدید فتنه در منطقه غرب آسیا، در این اغتشاش به عنوان بازوی جبهه استکبار ایفای نقش نموده و درصدد برآمد ایران را در راستای اهداف آمریکا به ناامنی بکشاند.

* چگونگی خنثی شدن فتنه؟ چه شد که اغتشاشات فروکش کرد؟ عوامل مؤثر در خاموشی آتش فتنه چه بود؟

فتنه ۱۴۰۱ با موارد پیشین بسیار متفاوت و از گستره بیشتری برخوردار بود و هدف اصلی آن براندازی بود اما اهداف مبانی هم مد نظر بود که هر یک از اهداف اگر محقق می شد در نوع خود در روند حرکت انقلاب مشکل جدی ایجاد می کرد اما به حول و قوه الهی این فتنه خنثی شد. بررسی علل و عوامل چگونگی خنثی شدن آن حائز اهمیت است.

۱ - هدایت های رهبری معظّم انقلاب

مهمترین نقش را در خنثی سازی فتنه، رهبری معظم برعهده داشت. هدایت و راهبردهای ایشان در دانشگاه امام حسن مجتبی(علیه السّلام) و افشای جریان های پشت صحنه فتنه و تأکید معظّم له به ضرورت جهاد تبیین، چراغ روشنی را فراروی مردم و خواص قرار داد.

۲ - حضور مردم در عرصه دفاع از انقلاب

دومین عامل مهم در تقابل با فتنه و اغتشاشگران، حضور فعال مردم وفادار به ولایت، انقلاب، استقلال ایران و هویت ایرانی اسلامی به شمار می آید. مردم ایران قوام بخش نظام و صیانت از حاکمیت دینی، محوریت ولایت فقیه و یکپارچگی کشور را بر خود واجب دانسته و اجازه نخواهند داد دشمن دست آور عظیم انقلاب اسلامی را به یغما ببرد.

۳ - ایفای نقش نیروهای انتظامی و نظامی

نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی با رعایت حداکثر جوانب امر و ممانعت از تحقق دسیسه دشمن برای کشته سازی، با قدرت با اغتشاشگران برخورد و بسیاری از عناصر پشت صحنه و روی صحنه را شناسائی نموده و در مسیر معرفی به قوه قضائیه قرار دارند و اینجا دیگر نقش قوه قضائیه است که با مجموعه عناصر برخورد جدی و بازدارنده داشته باشد.

۴- عدم همراهی لایه ناراضی با اغتشاشگران

یکی از خصوصیات این فتنه وجود دو لایه بود، لایه طبیعی که دربرگیرنده مجموعه ای از اقشار مردم که در بُعد معیشت و تأمین هزینه زندگی با مشکل مواجه هستند و ناراضی می باشند. لایه غیر طبیعی که همان اغتشاشگران و عوامل پیاده نظام دشمن به شمار می آیند که از هیچ جنایتی فروگذار نکردند. نکته قابل توجه این بود که مجموعه افراد ناراضی به این گروه فتنه گر نپیوستند و دلایل آن بر اساس نظرسنجی ها و مراجعه به مردم موارد زیر می باشد :
الف) مخالفت مردم ایران با تجزیه کشور؛
ب) مخالفت با دخالت های خارجی و بیگانه؛
ج) مخالفت با خشونت و اغتشاش؛
د) مخالفت با اخلال در امنیت کشور.

* ارزیابی محافل اطلاعاتی و مطالعاتی آمریکا پس از فروکش کردن اغتشاش چه بود؟

برخی اطلاعات واصله بعد از شکست طرح جبهه کفر، استکبار و ارتجاع منطقه حاکی از ارزیابی آنان به شرح زیر می باشد:

۱ - گزارشی از اختلافات بین نیروهای مسلح دریافت نشد؛ ظاهراً در این فتنه به دنبال اختلاف بین نیروهای مسلح بوده اند که انسجام مجموعه نیروهای مسلح این امر را خنثی نمود.

۲ - گزارشات ارزیابی مخالفین از داخل ایران اشتباه بوده است؛ گزارشاتی که عناصر نفاق و دیگر گروه های معاند به دشمنان داده و آن ها براساس همان گزارشات اینچنین سراسیمه وارد پروژه شدند برای چندمین بار اشتباه و اغوا کننده بوده است. مقام معظّم رهبری (مدّظله العالی) در یکی از خطابه هایشان به دشمن با این مضمون فرمودند که مخالفین، گزارش اشتباه به شما می دهند و شما را به انحراف می کشانند.

۳ - توافقات برجام را موکول به وضعیت داخلی نکنید؛ از دیگر توصیه های این ها این بوده که اگر منتظر اتفاقی در داخل هستید و ایران مجبور شود تسلیم شود اشتباه است و مسایل برجام را به مسائل داخلی گره نزنید.

۴ - بسیاری از مردم ناراضی هستند اما هیچ وقت قصد مقابله با نظام را ندارند. چهارمین نکته قابل توجه این بوده که گرچه بسیاری از اقشار مردم ناراضی هستند اما به هیچ عنوان قصد مقابله با نظام را ندارند.

* عوارض و پیامدهای تسلیم در برابر آمریکا چیست؟

الف : تجربیات تلخ تسلیم در عرصه بین المللی

۱ - در جنگ جهانی دوم پس از این که ژاپن تسلیم شد مورد حمله بمب اتمی توسط آمریکا قرار گرفت و یکصد و پنجاه هزار نفر انسان کشته شد؛

۲ - ویتنامی ها پس از برقراری صلح با آمریکا در پاریس مورد حمله آمریکا قرار گرفتند و تلفات سنگینی متحمل گردیدند؛

۳ - عراق پس از اتمام بازرسی آمریکا و اطمینان از عدم سلاح کشتار جمعی مورد حمله آمریکا و ائتلاف قرار گرفت و خسارت سنگین انسانی و مالی متحمل شد؛

۴ - لیبی پس از تسلیم قذافی و انتقال مجموعه ظرفیت های هسته ای خود به آمریکا مورد حمله قرار گرفت؛

۵ - تجربه تلخ کنار آمدن سران شوروی سابق از خروشچف تا گورباچف با آمریکا و سلطه امپراطوری رسانه ای آمریکا روی مردم و تغییر آرمان های آنان منجر به سقوط یک ابرقدرت گردید.

ب : عوارض و پیامدهای تسلیم ملت ایران در برابر آمریکا

انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در حقیقت میراث بزرگ پیشینیان می باشد که حاصل تجربه حکومت های توحیدی برخی انبیاء و جهاد فراگیر ائمه معصومین (علیهم السّلام) می باشد. تدبیر و راهبرد ذات ربوبی بر این امر استوار بوده که رهبری امّت با توجه به ویژگی های آن و قانون و مقررات زندگی بشر از سوی خداوند باشد و مردم با تمسک به رهبری و شریعت الهی بستر زندگی پاکیزه در دنیا و سعادت ابدی در آخرت را در خود فراهم نمایند. در این تدبیر حق حاکمیت از آن خدا و قدرت حاکمیت در اختیار مردم می باشد. به عبارت دیگر اگر نظام دینی را به مثابه یک مثلث فرض کنیم، یک ضلع آن رهبری در سلسله مراتب ولایت الهی و ضلع دیگر آن شریعت و قانون و مقررات است. مردم قاعده این مثلث هستند و تا مادامی که این قاعده به دو ضلع متصل نشود حکومت و نظام دینی شکل نمی گیرد.

حال پس از پانزده قرن حکومت با محوریت ولی فقیه شکل گرفته و احکام الهی در عرصه حاکمیت در حال اجراء می باشد. نظام اسلامی در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی دستاوردهای زیاد و شگرفی داشته و چنانچه به این نظام لطمه ای وارد شود چه اتفاقی می افتد، خواص و مردم در قبال این امانت الهی چه مسئولیت و وظیفه ای دارند. اشاره به برخی پیامدها به عنوان هشدار مفید خواهد بود.

۱ - سرخوردگی مجموعه دلدادگان به انقلاب اسلامی در دنیا

میلیون ها انسان که از سیطره ظلم و جنایت جبهه کفر و استکبار خسته شده اند چشم امید به انقلاب اسلامی ایران داشته که با استکبار مقابله و زمینه نجات آنان را فراهم نماید. ضربه به انقلاب و نظام اسلامی، این جبهه گسترده را سرخورده می کند.

۲ - سرکوب شیعیان و انزوای تشیّع در اقصی نقاط عالم

پیامد دیگر سستی در قبال پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی سرکوب شیعیان و انزوای تشیّع می باشد. قرن ها بود که شیعه را به عنوان یک فرقه کوچک به انزوا کشانده بودند و از معرفی این میراث پیامبر و اهل بیت ممانعت می کردند، انقلاب اسلامی بدون شعار شیعه گرائی، توانست تشیّع را به عنوان یک مکتب بالنده و پویا به دنیا معرفی نماید. می توان ادعا کرد خصومت برخی کشورهای مدعی رهبری عرب یا جهان اسلام ناشی از ائتلاف تشیّع و درخشش آن در عالم می باشد.

اکنون پیروان مکتب تشیّع در اقصی نقاط عالم از افغانستان، پاکستان، هند، لبنان، عراق، ترکیه، مالزی و نیجریه و بسیاری دیگر از کشورها حضور فعال دارند و با تضعیف انقلاب اسلامی، جهان تشیّع بار دیگر در انزوا قرار می گیرد.

۳ - برخورد جدی با حزب الله و انصارالله

در حال حاضر قدرت حزب الله رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار داده و به عنوان یک قدرت در منطقه ایفای نقش می کند و انصارالله در یمن ائتلاف آمریکائی، سعودی و اماراتی را با چالش جدی مواجه نموده است. با تضعیف انقلاب اسلامی زمینه برخورد با دو جریان انقلابی فراهم می شود.

۴ - قربانی شدن فلسطین

اکنون تنها مدافع جدی فلسطین مظلوم جمهوری اسلامی، رهبری و ملت ایران می باشد و از جملة پیامدها، لطمه دیدن انقلاب ، قربانی کردن ملت فلسطین می باشد.

۵ - تجزیه ایران

از جمله اهداف جبهه کفر و استکبار در طراحی این فتنه تجزیه ایران و جدا کردن اجزای پیکره این کشور بوده است. قهراً چنانچه موفق شوند لطمه ای به انقلاب و نظام وارد نمایند همچنان تجزیه در دستور کار آنان خواهد بود.

۶ - کنار گذاشتن اسلام از عرصه حکومت

هنر حضرت امام (ره) و رهبری معظّم احیاء اسلام و تلفیق بین دین و حکومت، دین و دنیا و دنیا و آخرت بود که رسالت دین هم آباد کردن دنیا و هم تأمین و تضمین سعادت در جهان دیگر خواهد بود و این موهبت الهی بزرگترین دست آورد انقلاب بوده که چنانچه خدای نخواسته انقلاب و نظام با لطمه مواجه شود اسلام به خطر افتاده و مجدداً نظام سکولاریستی مطرح می شود.

۷ - از بین رفتن بستر آماده سازی ظهور

انقلاب اسلامی ایران بدون تردید از جمله اهدافش آماده سازی شرایط در ایران و منطقه برای ظهور آخرین ذخیره الهی می باشد و در این عرصه گام های بلندی در این مسیر برداشته شده است. آسیب دادن انقلاب قهراً این اهداف را خنثی نموده و فاصله بشریت با ظهور را بیشتر می کند.

۸ - تضییع خون شهدا

ضمانت ایجاد و بقاء انقلاب خون ده ها هزار انسان آزاده چه در دوران مبارزه با طاغوت و یا دفاع مقدس و دفاع از حرم، سلامت و امنیت می باشد که آسیب دیدن انقلاب خیانت به خون شهدا و
زمینه ساز پاسخگویی در برابر شهیدان و ذات ربوبی می باشد.

۹ - سرکوب نهضت های آزاد بخش

انقلاب اسلامی زمینه ساز پدیداری رشد بسیاری از جنبش ها و نهضت ها در جای جای جغرافیای زمین می باشد که با آسیب دیدن انقلاب ، این نهضت ها سرکوب خواهند شد.

۱۰ - سلطه رژیم صهیونیستی بر منطقه

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین نقش را در خنثی سازی طرح خاورمیانه بزرگ حاکمان کاخ سفید و جلوگیری از سلطه این رژیم اشغالگر بر منطقه از نیل تا فرات داشته است. شکست چند باره رژیم مذکور در جنگ ها و تجاوز به لبنان و غزه به جهت وجود عنصر مقاومت بوده که الهام بخش آن انقلاب اسلامی ایران می باشد. هرگونه لطمه ای به انقلاب زمینه ساز سلطة این رژیم بر منطقه خواهد شد.

* چه باید کرد ؟

تقابل حق و باطل در پهنه تاریخ بوده و خواهد بود. این دو جریان از تقابل هابیل و قابیل آغاز و تا امتداد عالم ادامه خواهد داشته. قرآن در آیه ۱۱۲ انعام می فرماید : وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ؛ اینچنین در برابر هر پیامبری دشمنی از شیاطین انس و جن قرار دادیم که سخنان فریبنده و بی اساس (برای اغفال مردم) به طور سری به یکدیگر می گفتند و اگر پروردگار تو می خواست چنین نمی کردند (و اجباراً می توانست جلوی آن ها را بگیرد ولی اجبار سودی ندارد)

در آیه بعد هم می فرماید: و نتیجه این خواهد شد که دل های کسانی که به روز رستاخیز ایمان ندارد به آن ها متمایل می گردد و به آن راضی می شوند.

اکنون تقابل همه جانبه بین انقلاب و نظام اسلامی با جبهه کفر و استکبار به رهبری آمریکا و ارتجاع منطقه و تقابل جدی بین دو اراده است، اراده حاکمیت دینی با محوریت ولی فقیه برای استمرار جبهه حق و مقاومت و اراده شیطان بزرگ آمریکا که کمر به نابودی حاکمیت دینی بسته است.

* حال که تقابل قطعی و استمرار جبهه حق هم قطعی است؛ باید بررسی شود که چه باید کرد و چگونه می توان از حاکمیت دینی و انقلاب اسلامی صیانت کرد؟

۱ - آمادگی همه جانبه برای مقابله با جنگ ترکیبی

ممکن است در کشور آمادگی برای مقابله با جنگ سخت و نیمه سخت باشد اما ماهیت جنگ ترکیبی که یکی از اجزاء مهم آن جنگ شناختی است با جنگ سخت و نیمه سخت متفاوت است باید برای مقابله با آن آماده شد.

۲ - تداوم مقاومت فعال

ملت ایران سه گزینه بیشتر در برابر آمریکا ندارند. گزینه اول؛ تسلیم که در شأن یک امت انقلابی نیست که همه دستاوردهای حاصله را از دست بدهد. گزینه دوم؛ جنگ و مقابله سخت که چنین فرضی در شرایط فعلی فراهم نیست و جنگ ترکیبی است. گزینه سوم؛ مقاومت فعال که راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد و راهبرد اصلی فراروی ملت ایران مقاومت فعال در برابر دشمنان می باشد.

۳ - استمرار و فراگیری جهاد تبیین

مهمترین عنصر تقابل با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی جهاد تبیین است. امروز جهاد تبیین واجب عینی است. هر کسی که توان صحبت و توجیه فردی را داشته باشد، واجب است او را ارشاد و هدایت کند. انقلاب اسلامی همواره در معرض خطر است و نیاز هست بصیرت آحاد جامعه ارتقاء یابد. حضرت صدیقه اطهر (ع) در جهت تقابل با جریان برانداز در طول مدت حیات چند روزه خود به انصار و مهاجرین مراجعه کرد که تا ۴۰۰ مورد هم ذکر کرده اند. جهاد تبیین حضرت برای دفاع از حریم ولایت و میراث گران سنگ پیامبر بود.

در جهاد تبیین باید اهداف دشمن، عناصر پشت صحنه فتنه، پیامدهای عقب نشینی به اطلاع مردم برسد.

۴ - پرهیز دادن از تبلیغات دجال گونه دشمن

قرآن در آیه ۴۲ مائده حرام شنوی را بر حرام خواری مقدم می دارد و می فرماید : سَماعّون لِلکَذِب اکّالون للسّحت. معلوم می شود دروغ شنوی و حرام شنوی از حرام خواری بدتر است.

انتهای پیام/

نظر شما