شناسهٔ خبر: 57474149 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

توسعه شبکه ملی اطلاعات از سیاست های اولویت دار وزارت ارتباطات است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات از سیاست های اولویت دار وزارت ارتباطات است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، امیرمحمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: در وزارتخانه برنامه ریزی های گسترده ای برای توسعه زیرساخت های ارتباطی در نقاط مختلف کشور داریم که در صدد هستیم در آذربایجان غربی هم این زیرساخت ها را گسترش دهیم.
معاون وزیر ارتباطات افزود: در راستای توسعه این زیرساخت ها، روی همکاری های استانی نیز برنامه ریزی ویژه ای داریم که امیدواریم اهداف مورد نظر محقق شود.
وی افزود:راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از جمله برنامه‌های راهبردی وزارت ارتباطات در دوره جدید محسوب می‌شود، اما این پروژه بزرگ نیازمند همکاری دستگاه‌ها و اجزای مختلفی است.
لاجوردی تصریح کرد:در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در این پروژه، مسوولیت‌های متنوعی از ایجاد زیرساخت و فراهم‌سازی بسترهای انتقال داده گرفته تا راه‌اندازی سرویس‌های متعدد را در دستور کار دارد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یکی از اجزای مهم زیرساختی شبکه ملی اطلاعات را مراکز داده دانست و گفت: یکی از  موضوعات مهمی که در سند معماری و طرح کلان شبکه کلی اطلاعات به آن تأکید شده است موضوع مهم خدمات پایه کاربردی است که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.
وی افزود:چهار مرکز قطب مرکز داده در سطح کشور پیش بینی شده است که با راه اندازی آنها امیدواریم حوزه های فعال در بخش خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات بتوانند سرویس ها و خدمات خوبی را به کاربران و مردم  ارائه کنند. 
لاجوردی اضافه کرد:راه اندازی این مراکز ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی و فعالیت بخش خصوصی ایجاد می کند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به این استان در حوزه زیرساخت های ارتباطی گفت: زمینه توسعه زیرساخت های مربوط به این بخش در استان فراهم است.
محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیداربا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل ارتباطات زیرساخت کشور در ارومیه افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری وزارت ارتباطات و حوزه های مرتبط در استان، ظرفیت های این حوزه به خوبی شکوفا شود.
وی اضافه کرد: ارتباطات، پیشران توسعه سایر بخش هادر دنیای امروز است و باید با همه توان در راستای شکوفایی این بخش تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا در راستای بهبود روزافزون حوزه ارتباطات در استان همکاری های لازم را داشته باشیم.

نظر شما