شناسهٔ خبر: 57472456 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تولد یک نوزاد در شرایط عجیب و نادر! +عکس

این پدیده که به نام «en caul birth» شناخته می‌شود و به معنی زایمان با کیسه آب سالم است در کمتر از یک مورد از هر ۸۰ هزار زایمان اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک نوزاد برزیلی در اتفاقی بسیار نادر طی یک عمل سزارین در حالی به دنیا آمد که کیسه آمنیوتیک یا همان کیسه آب هنوز کاملا سالم بود و پاره نشده بود.

هفته گذشته در ۲۲ نوامبر در بارکارنا در ایالت پارا، شمال برزیل، زنی به اسم بئاتریز آزِوِدو ابتدا طی عمل سزارین الیوس را به دنیا آورد، اما دو دقیقه بعد نوبت جولیا دوقلوی او بود که در وضعیتی نادر به دنیا آمد.

نوزاد

در کمال تعجب پزشکان، کیسه آبی که جولیا درون آن قرار داشت، هنگام تولد هنوز کاملا سالم بود.

این پدیده که به نام «en caul birth» شناخته می‌شود و به معنی زایمان با کیسه آب سالم است در کمتر از یک مورد از هر ۸۰ هزار زایمان اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که غشای پر از مایع معمولا زمانی که مادر باردار در شرف شروع زایمان است پاره می‌شود؛ فرآیندی که معمولا به آن پاره شدن کیسه آب می‌گویند.

نوزاد

پرستار بیمارستانی که این دوقلو‌ها در آن به دنیا آمدند گفت: «این اتفاق به مادر و همسرش اجازه داد تا نوزاد را داخل کیسه آمنیوتیک مشاهده کنند، گویی او هنوز در محیط رحم قرار داشت.»

جولیا پس از خارج شدن از کیسه آب، مراقبت‌های اولیه را دریافت کرد و سپس به سرعت به مادر و خواهرش در اتاق عمل پیوست. این دختران اولین فرزندان بئاتریز و مارکوس سنای ۲۵ ساله هستند.

بئاتریز درباره لحظه بیرون آمدن جولیا به رسانه‌های محلی گفت: «همه پزشکان پر تب و تاب فعالیت می‌کردند و شگفت زده بودند و در پی این بودند که پیش از پاره شدن کیسه آب، آن را با دوربین ضبط کنند.»

نوزاد

از آنجایی که این دو نوزاد در ۳۶ هفتگی و نارس به دنیا آمده اند، تا زمان به دست آوردن وزن کافی در بیمارستان نگهداری خواهند شد. حال مادر آن‌ها خوب گزارش شده است.

منبع: روزیاتو

نظر شما