شناسهٔ خبر: 57472279 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مسی به دنبال پایان حسرت جام جهانی (عکس)

لیونل مسی اینبار می‌خواهد به حسرت بزرگ خود برای دستیابی به عنوان قهرمانی جام جهانی پایان دهد؛ نشانه می‌خواهید؟ "اولین گلش در مرحله حذفی جام جهانی"

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، لیونل مسی در هزارمین بازی دوران حرفه‌ای خود به اولین گل در مرحله حذفی جام جهانی دست یافت تا انگیزه و تلاش بزرگ خود برای دستیابی به اولین قهرمانی خود در جام جهانی را به نمایش بگذارد.

کاپیتان آرژانتینی‌ها با این گل در 35 سالگی که احتمالا آخرین جام جهانی دوران فوتبالی‌اش خواهد بود، نشان داد که امیدهایش برای دستیابی به قهرمانی زنده است. 

فوق ستاره برای دستیابی به این گل دقایق زیادی را در مراحل حذفی دنبال کرد؛ 791 دقیقه و 24 شوت در طول بازی‌هایی که با آرژانتین در مراحل حذفی پشت سر گذاشته بود. با این حال این اتفاق مهم برای مسی محسوب می‌شود جایی که زودتر از کریس رونالدو موفق شد به اولین گل در مرحله حذفی جام جهانی دست یابد. 

با این حال او در طول دوره‌هایی که در جام جهانی حضور داشته، همواره در نزدیکی شکستن این طلسم قرار داشت و از این بن‌بست خارج شود. هر چه باشد، هیچ بازیکنی در تاریخ بیشتر از این، گل ابتدایی یک بازی جام جهانی را با 6 گل زده، به ثمر نرسانده است. او اکنون 9 گل در تاریخ جام جهانی به ثمر رسانده که نکته جالب توجه آن این است که هیچ کدام از آنها با توجه به قامت کوتاهش با ضربه سر نبوده است. هفت گل با پای چپ و دو گل با پای راست.

این گل مسی برابر استرالیا اما یک رکورد ویژه را نیز برای او بهمراه داشت و او اکنون با 9 گل زده، از رکورد افسانه‌ای دیه‌گو مارادونا عبور کرده است. مسی طی سه بازی باقیمانده یک رکورد دیگر را روبروی خود می‌بیند و البته کاملا می‌توان احساس گابریل باتیستوتا را درک کند که امیدوار است کاپیتان کنونی با عبور از رکورد 10 گل زده او در تاریخ جام های جهانی، یک افتخار بزرگ را برای کشور شکل دهد. 

باتیستوتا اما با رکوردی خیره کننده طی 12 بازی در جام جهانی به رکورد 10 گل زده دست یافته است. با این حال مسی اکنون با گذشت 23 بازی توانسته یک قدم به رکورد او نزدیک شود. این در حالیست که مارادونا طی 23 بازی در جام‌های جهانی توانسته بود به رکورد 8 گل زده دست یابد. 

آرژانتین که با رکورد 36 بازی بدون شکست پا به جام جهانی قطر گذاشته بود، در اولین بازی‌اش در این رقابت‌ها مقابل عربستان غافلگیر شد اما اکنون بعد از آن شکست تلخ، آنها به سه پیروزی پیاپی دست یافته‌اند تا برای هلند به عنوان رقیب بعدی‌شان به تیمی خطرناک و غیرقابل مهار تبدیل شوند.

IMG_20221204_012857_191

نظر شما