شناسهٔ خبر: 57472208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

طرح پنتاگون برای گسترش آموزش نظامیان اوکراینی در زمستان

با ورود جنگ میان روسیه و اوکراین به دهمین ماه خود، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد برنامه آموزش نیروهای نظامی اوکراینی را در زمستان گسترش دهد.

صاحب‌خبر -

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که بر اساس طرح جدید، ارتش آمریکا ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز  اوکراینی را در یک پایگاه آمریکا در گرافنهوور آلمان آموزش خواهد داد.

مقامات آمریکایی می‌گویند از آنجایی که انتظار می‌رود با شروع زمستان درگیری‌ها در اوکراین کاهش یابد، آرامش احتمالی در جنگ می‌تواند فرصتی برای گسترش طرح‌های آموزشی را فراهم کند.

واشنگتن پست نیز گزارش داد که اوکراین خواستار این آموزش شده است و مقامات آمریکایی هفته‌ها در مورد آن گفت وگو کرده‌اند.

آمریکا پیش از این به برخی از سربازان اوکراینی در مورد نحوه استفاده از تسلیحات آمریکایی آموزش داده است. این آموزش‌ها در لهستان ارائه می‌شد.

تارنمای هیل نیز گزارش داده است با سرد شدن هوا و وخامت اوضاع جوی از شدت جنگ کاسته شود. با وجودی که اوکراین در ضد حملات بخش‌هایی از اراضی خود را آزاد کرده اما هنوز ۲۰ درصد از خاک این کشور در اختیار روسیه است.

به گفته پنتاگون، آمریکا در آمادگی برای ورود به فصل زمستان به دنبال تامین مایحتاج این کشور شامل ده‌ها هزار پارکا (لباس ساخته شده از پوست حیوانات)، کلاه پشمی، چکمه و دستکش، ژنراتور و چادر است.

در مجموع، از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در ماه فوریه، دولت بایدن بیش از ۱۹ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارسال کرده است.

طرح پنتاگون برای گسترش آموزش نظامیان اوکراینی در زمستان

برخی گزارش‌ها حاکی است اینکه حامیان غربی اوکراین به سختی تلاش می‌کنند کی‌یف را به سمت مذاکرات صلح با مسکو تشویق کنند.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اوایل ماه نوامبر گفت امکان مذاکرات برای پایان دادن به جنگ وجود دارد زیرا نیروهای روسیه بشدت آسیب دیده‌اند.

وی به تازگی نیز به خبرنگاران گفت شما وقتی مذاکره می‌کنید که در موضع قدرت قرار دارید و امکان راه حل سیاسی وجود دارد.

این نظامی آمریکایی در عین حال بر واقعیت‌های جنگ با نزدیک شدن زمستان تاکید و پیش بینی کرد این امکان که ارتش اوکراین بتواند همه نیروهای روسیه را از خاک خود از جمله کریمه خارج کند، چندان قوی نیست.

با این حال کاخ سفید تاکید کرده است که واشنگتن کی‌یف را به زور وادار به مذاکره یا تسلیم کردن اراضی خود نمی‌کند.

اکنون جهان نظاره گر است که زمستان سرد چه تاثیری بر این جنگ خواهد داشت و این فصل از سال چه نقشی در درگیری‌ها ایفا خواهد کرد.

 

نظر شما