شناسهٔ خبر: 57472159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

 اقتصاد آمریکا در تلاش است تا از رکود جلوگیری کند

خرده فروشی در آمریکا در ماه اکتبر به شدت افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، جو شیمی، یکی از مدیران شرکت دلتا چیلدرن که کالسکه، تخت و مبلمان کودک را در شهر نیویورک می‌فروشد، درباره رکود قریب الوقوع در اقتصاد ایالات متحده چیزهای زیادی می‌شنود، اما هیچ نشانه‌ای برای تایید آن نمی‌بیند.

شیمی انتظار داشت که فصل تعطیلات کشور برای درآمدهای شرکتش مثبت باشد، که با کمک کاهش بحران زنجیره تامین جهانی، که به تدریج در حال محو شدن است، حمایت می‌شود.

او با تکذیب اینکه برنامه‌ای برای کاهش تعداد کارمندان دارد، حتی قصد دارد افراد بیشتری را استخدام کند.

واشنگتن پست گزارش داد که یک تقسیم اجتماعی بر سر اقتصاد وجود دارد، زیرا مردم در حال آماده شدن برای یک رکود اقتصادی قریب الوقوع هستند، اما هنوز آن را در زندگی روزمره خود احساس نکرده اند.

اگرچه دیدگاه غالب در میان اقتصاددانان و ناظران فدرال رزرو این است که کشور به سمت رکود پیش می‌رود، اما انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ماه‌های آینده نرخ‌های بهره را کمتر افزایش دهد، زیرا تعهد خود را برای مهار تورم تقویت می‌کند؛ و کارشناسان دلایل خوبی پشت این پیش‌بینی‌های منفی دارند، فدرال رزرو در تلاش است تا با افزایش نرخ‌های بهره با تهاجمی‌ترین سرعت در دهه‌های اخیر، تورم بسیار خطرناک را کاهش دهد.

با این حال، رکود وحشتناک برای مصرف‌کنندگان از زمان آغاز افزایش نرخ‌ها در ماه مارس هنوز فرا نرسیده است و پایه‌های اقتصادی به‌طور قابل ملاحظه‌ای قوی باقی مانده‌اند.

اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه سوم پس از انقباض در نیمه اول سال ۲۰۲۲ رشد کرد.

قیمت بنزین کاهش یافته است، در حالی که شرکت‌ها هنوز مشتاق استخدام کارگران هستند.

گفتنی است که برای بسیاری از شرکت‌ها و خانواده‌هایی که از قبل برنامه ریزی می‌کنند، کاهش سرعت قریب الوقوع به نظر نمی‌رسد.

نظر شما