شناسهٔ خبر: 57472086 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

عزیزیان: بعد از 9 سال نباید دوباره به کی روش اعتماد کنیم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با توجه به عملکرد کارلوس کی‌روش در ۹ سال حضورش در تیم ملی نباید بار دیگر به او اعتماد کنیم.

صاحب‌خبر -

سعید عزیزیان پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: متاسفانه فاقد برنامه بلندمدت بودیم و به همین دلیل در ششمین حضورمان در معتبرترین تورنمنت فیفا عملکردی تکراری داشتیم و در همان مرحله گروهی حذف شدیم. در سخت‌ترین گروه خود در قیاس با ادوار قبلی جام جهانی قرار نداشتیم و در قیاس با رقبای آسیایی نیز در دشوارترین گروه نبودیم اما فاقد برنامه‌ بلندمدت برای موفقیت در جام جهانی هستیم و به همین دلیل در مرحله حذفی حضور پیدا نکردیم.

**تنها قطر بدتر از ما بود

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌های جام جهانی ۶ تیم از آسیا سهمیه حضور در مسابقات را کسب کرده بودند و متاسفانه تنها قطر که با سهمیه میزبانی حضور داشت عملکردی بدتری از ایران داشت و نتایج ۴ تیم دیگر بهتر بود. قطر در هر سه بازی خود شکست خورد. عربستان هم که مانند ما تنها یک پیروزی داشت از سد آرژانتین گذشت که پیروزی بسیار بزرگی بود و دو شکست دیگر این تیم مانند باخت ۶ بر ۲ ایران برابر انگلیس نبود و بدترین شکست این تیم با اختلاف ۲ گل مقابل لهستان رقم خورد.

**ژاپن با شکوه‌ترین صعود را داشت

پیشکسوت تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آوردند تا بار دیگر نشان دهند صعود برای تیم‌های آسیایی ممکن است. ژاپن با شکست آلمان و اسپانیا با شکوه‌ترین صعود را داشت و به رغم غافلگیری مقابل کاستاریکا به عنوان صدرنشین صعود کرد. استرالیا با وجود شکست مقابل فرانسه، از سد دانمارک و تونس عبور کرد تا مانند ژاپن با ۶ امتیاز و با تفاضل گل کمتر تیم دوم گروه خود بعد از فرانسه باشد. کره جنوبی هم برابر اروگوئه و غنا فقط یک امتیاز گرفت اما در بازی با پرتغال پیروز شد تا صعود کند.

**شجاع نبودیم و حذف شدیم 

وی با اشاره به نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تصریح کرد: در دیدار اول برابر انگلیس با شجاعت بازی نکردیم و سنگین‌ترین شکست خود را در تاریخ جام جهانی به دست آوردیم. در بازی دوم برابر ولز هم در شرایطی برنده شدیم که دروازه‌بان این تیم اخراج شد و در وقت‌های اضافه به گل رسیدیم. بعد از آن هم برابر آمریکا در حالی که دست برتر را داشتیم و می‌توانستیم بازی را مدیریت کنیم تا به مرحله بعدی برویم باز هم شجاع نبودیم و با عقب نشستن به حریف اجازه دادیم بر توپ و میدان مسلط شود تا گلزنی کند. بعد از گل خوردن هم برنامه مشخص و تعریف شده‌ای برای گلزنی نداشتیم تا بازنده باشیم و فرصت صعود را یک بار دیگر از دست دهیم.

**برکناری اسکوچیچ اشتباه بود 

عزیزیان با یادآوری این موضوع که در فاصله ۷۰ روز تا جام جهانی انتخاب کارلوس کی‌روش کمکی به تیم ملی نکرد، عنوان کرد: در آستانه حذف از صعود به جام جهانی قرار داشتیم و دراگان اسکوچیچ موفق شد تیم ملی را نجات دهد و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را برای ایران ثبت کند. اسکوچیچ را برکنار کردیم تا کی‌روش در فرصت زمانی کمی که داشت سرمربی باشد اما او همانند دو جام جهانی قبلی ناموفق بود تا ثابت شود برکناری اسکوچیچ اشتباه بود. حاصل ۹ سال اعتماد به کی‌روش را دیدیم و یک بار دیگر ناکام ماندیم. او بازی دفاعی و ترسو بازی کردن را عادت تیم ملی کرده و نباید بار دیگر به او اعتماد کنیم. صعود به جام جهانی بدون کی‌روش تبدیل به سریع‌ترین صعود شد و در جام جهانی بعدی هم ۴۸ تیم حضور دارند که سهمیه آسیا هم بیشتر است، پس صعود از ادوار قبلی راحت‌تر است و با این حساب می‌توانیم سرمربی بهتری داشته باشیم. نباید در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با کی‌روش حضور پیدا کنیم و امیدوارم به سرمربی بهتری اعتماد کنیم تا بتواند سطح کیفی تیم ملی را به اندازه‌ای بالا ببرد که مقابل حریفان اصلی بازنده نباشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما