شناسهٔ خبر: 57471232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صنایع دستی، پیشران اقتصادی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: صنایع دستی، پیشران اقتصادی استان و تولید ملی است که با نوآوری، خلاقیت و توسعه دانش‌بنیان می‎تواند در جامعه تحول اقتصادی ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی امروز با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی، اظهار داشت: صنایع دستی برای توسعه کارکردهای خود به تولید محصولات خلاقانه و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف نیاز دارد. 

وی بیان کرد: صنایع دستی ساخته دست بشر که حاصل یک خلاقیت و ارزش فکری و فرهنگی است، بسیار ارزشمند می باشد. 
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه صنایع دستی حاصل یک رویداد و تفکر فرهنگی جامعه است، بیان کرد: صنایع دستی هویت بخش یک ملت و معرفی کننده فرهنگ غنی جامعه است. 

اشرفی عنوان کرد: در این نمایشگاه میزبان صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور بودیم و در تک تک غرفه‌ها نبوغ فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به چشم می‌خورد که بسیار ارزشمند است. 

وی صنایع دستی را پیشران اقتصادی خراسان جنوبی و ایران دانست و گفت: چین، هند و جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنایع دستی در سطح دنیا سرآمد هستند، جمهوری اسلامی جایگاه تولیدی خوبی در صنایع دستی دارد اما در صادرات و ارزش افزوده این محصولات از رتبه خوبی برخوردار نیست. 

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه این نمایشگاه در زمینه بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی بسیار مهم است، گفت: باید صنایع دستی تولیدی استان بیش از گذشته معرفی شود. 

وی خاطرنشان کرد: در سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» صنایع دستی با ترکیب با ایده‌های خوب و ناب در حوزه دانش بنیان می‌تواند محصولاتی ارزشمند تولید کند و نقش و جایگاه خود را بیش از گذشته در زمینه توسعه اقتصادی استان ایفا کند. 

اشرفی با تأکید بر این که تلاش ما این خواهد بود که رویدادهایی از این نوع در سطح استان ادامه‌دار باشد، تصریح کرد:استانداری خراسان جنوبی هم حمایت‌های لازم را در زمینه تسهیلات و معرفی محصولات تولیدی خواهد شد. 

وی ادامه داد: از مجموع ۳۸۰ رشته صنایع دستی در کل کشور، بالغ بر ۱۲۰ رشته در خراسان جنوبی وجود دارد لذا بستر کار و فعالیت برای توسعه صنایع دستی و پیشرفت اقتصادی استان فراهم است. 
 

پایان پیام/۳۶۳۵

نظر شما