شناسهٔ خبر: 57471084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات ضاربان شهید روح‌الله عجمیان برگزار شد

متهم: به شهید ضربه زدم ببینم زنده است یا نه!

روزنامه جوان

 سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح‌الله عجمیان صبح دیروز در استان البرز برگزار شد. 

صاحب‌خبر -
 سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح‌الله عجمیان صبح دیروز در استان البرز برگزار شد. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه صبح دیروز  (۱۲ آذر) جلسه سوم رسیدگی به پرونده عاملان شهادت بسیجی شهید سیدروح‌الله عجمیان در کرج، به ریاست حجت‌الاسلام سیدموسی آصف‌الحسینی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز برگزار شد. 
شهید سیدروح‌الله عجمیان، متولد ۲۰بهمن سال۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ کمالشهر کرج بود که روز پنج‌شنبه ۱۲آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج- قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقوی برخی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در ابتدای جلسه سوم، قاضی آصف‌الحسینی با اعلام علنی بودن جلسه از نماینده دادستان خواست تا با حضور در جایگاه، کیفرخواست متهم رضا آریا فرزند یحیی را قرائت کند. 
نماینده دادستان گفت: متهم رضا آریا فرزند یحیی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، حمله به مأموران انتظامی و بسیج و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور بازداشت شده است. قاضی آصف‌الحسینی از متهم رضا آریا خواست با حضور در جایگاه از اتهامات وارده نسبت به خود دفاع کند. 
 
 با قصد قبلی به شهید ضربه نزدم
متهم رضا آریا با حضور در جایگاه گفت: شب قبل حادثه من شب کار بودم، ساعت۱۲ روز بعد به همراه دوستانم آمدیم تا به سمت خانه برویم، ترافیک بود، خواستیم از ترافیک خارج شویم، ورودی کمالشهر به‌شدت شلوغ بود و یک خودروی سواری ساینا توجه من را به خود جلب کرد. داشتم به صحنه نگاه می‌کردم که یک نفر از پشت دستم را گرفت و گفت یک کاری کن، من هم دو‌تا لگد به بدن شهید به قسمت بازو و کتفش وارد کردم و آمدم کنار. 
در ادامه جلسه دادگاه به دستور قاضی آصف‌الحسینی، وکیل مدافع متهم رضا آریا با حضور در جایگاه گفت: موکل بنده به قصد قبلی در محل حضور نداشت، همانطور که در فیلم‌ها مشاهده شد، دیدیم که موکل من وارد محیط شد و با شرایط موجود کنجکاو می‌شود که چه اتفاقی رخ داده است. وکیل مدافع متهم رضا آریا گفت: از شما خواهش می‌کنم حداقل مجازات را برای موکلم تعیین کنید. 
در ادامه متهم رضا آریا با حضور در جایگاه آخرین دفاعیات خود را به ریاست دادگاه ارائه کرد. متهم رضا آریا گفت: من توبه کردم، از خدا می‌خواهم گناهانم را ببخشد، از شما می‌خواهم من را ببخشید. از درگاه خداوند استغفار و توبه کردم. من با قصد و نیت قبلی به بدن شهید ضربه نزدم. در ادامه جلسه دادگاه، قاضی آصف‌الحسینی از متهم محمدامین اخلاقی خواست در جایگاه حاضر شود. بر اساس کیفرخواست صادره، محمدامین اخلاقی فرزند عبدالله به افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی متهم است. 
متهم محمدامین اخلاقی در دفاعیات خود گفت: اتهامات وارده نسبت به خود را قبول ندارم. در حال رفتن به سمت پایین اتوبان بودم که دیدم داد می‌زنند بسیجی، بسیجی، دیدم که شهید داشت می‌دوید که به لابه‌لای ماشین‌ها رفت و یک نفر به وی لگدی زد و سرعت شهید کم شد و به زمین افتاد که در ادامه دیدم چند نفر وی را کتک می‌زنند. قاضی آصف‌الحسینی پرسید: شما هم به بدن شهید لگد زدی؟ متهم گفت: من لگدی نزدم. 
قاضی: چرا شلوار شهید را گرفتی و وی را روی زمین کشیدی؟ متهم: بدنش خونی بود، ترسیدم جلوتر من را بگیرند و بپرسند خون چه کسی است. قاضی: شما از دیوار وسط اتوبان به این سمت اتوبان پریدی و بدن نیمه‌عریان شهید را بر زمین کشیدی، علت این کارهایت چه بود؟
متهم: من از روی دلسوزی برای اینکه بدن شهید وسط اتوبان نباشد و یک زمانی ماشین از روی او عبور نکند، اقدام به کشیدن بدن وی کردم. سپس وکیل مدافع متهم محمدامین اخلاقی با حضور در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت. در ادامه متهم محمدامین اخلاقی با حضور در جایگاه در آخرین دفاعیات خود گفت: من اتوبان را نبستم، اغتشاش نکردم، در آن محل همه جور آدمی بودند. من کاری نکردم. نمی‌دانم چرا در دستانم سنگ جمع کردم!
 
 جوزده شدم شعار دادم
در ادامه جلسه متهم بهزاد علی کناری فرزند عبدالرضا با دستور قاضی جلسه برای دفاع از خود در جایگاه حضور یافت. 
نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست متهم بهزاد علی کناری گفت: متهم بهزاد علی کناری فرزند عبدالرضا به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بازداشت شد. 
متهم بهزاد علی کناری گفت: من در کردان و در شرکتی که مربوط به لولای در است کار می‌کنم. 
هنگام صحبت کردن متهم بهزاد علی کناری در دادگاه، تصویری از وی منتشر شد که در دست راستش سنگ و با دست چپ خود مشغول صحبت کردن با تلفن همراه بود. قاضی از متهم پرسید: آن سنگ‌ها در دستان شما چه می‌کرد؟ متهم ادامه داد: نمی‌دانم برای چه دلیلی این همه سنگ را در دستم جمع کردم. 
متهم ادامه داد: دیدم با سنگ شهید را می‌زنند و سرم را چرخاندم تا صحنه را نبینم. یک آن شنیدم که یک نفر گفت زدمش، کشتمش. دیدم که یک نفر بدن شهید را روی زمین می‌کشد، در آنجا نماندم و رفتم به سمت خانه. 
در ادامه جلسه وکیل مدافع متهم بهزاد علی کناری با حضور در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت. او گفت: اعتقاد بنده این است بر اساس ماده ۲۸۶ افساد فی الارض برای موکل بنده وجود ندارد، تقاضا دارم با رأفت اسلامی با وی برخورد شود. در ادامه متهم بهزاد علی کناری با حضور مجدد در جایگاه به عنوان آخرین دفاع مطالب خود را بیان کرد. وی افزود: سال ۱۳۹۹ به اتفاق خانواده از اهواز به کرج آمدیم و زندگی می‌کردیم، من تا حالا به بهشت سکینه (س) نرفته‌ام، من کاری در این محل نکردم و فقط از محل رد شدم. از شما می‌خواهم من را عفو کنید. جو زده شدم و فقط شعار دادم. 
 سنگی برداشتم، اما نزدم
در ادامه جلسه دادگاه متهم جواد زرگران فرزند محمد رضا در جایگاه حاضر شد. به گفته نماینده دادستان، جواد زرگران فرزند محمد رضا به افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی متهم است. 
متهم جواد زرگران گفت: بخشی از اتهامات وارده نسبت به خود را قبول ندارم، من در محل حضور داشتم، اما علیه شهید عجمیان اقدامی انجام ندادم. قاضی آصف‌الحسینی گفت: شما به شهید ضربه چاقویی زدی؟ متهم: نه من ضربه چاقویی به بدن شهید نزدم. دیدم یک نفر به بدن شهید که روی کاپوت خودروی سواری ساینا بود، ضربات چاقو را وارد کرد. قاضی: در دستانت سنگ هم داشتی؟ متهم: در اتوبان یک جوان در کیفش سنگ داشت که زیپ کیفش را باز کرد و سنگ‌ها را بر زمین ریخت و به افراد حاضر در صحنه گفت بیایید سنگ که من یکی از سنگ‌ها را برداشتم و در آخر هم آن را در کنار اتوبان انداختم. 
در ادامه وکیل مدافع متهم جواد زرگران با حضور در جایگاه از وی دفاع کرد. وی افزود: موکل بنده هیچ گونه سنگ یا شیء دیگری را به بدن شهید پرتاب نکرده است. از محضر دادگاه تقاضا دارم عفو و بخشودگی نسبت به وی صورت بگیرد. سپس متهم جواد زرگران با حضور در جایگاه ضمن تفهیم مجدد اتهاماتش در آخرین دفاعیات خود گفت: اتهام افساد فی الارض را قبول ندارم. تقاضای رأفت و عفو دارم. 
 به شهید ضربه زدم که ببینم زنده است یا نه!
در ادامه این جلسه دادگاه، متهم حسین محمدی توسط ریاست جلسه دادگاه برای بیان دفاعیات خود به جایگاه فراخوانده شد. 
نماینده دادستان گفت: متهم حسین محمدی فرزند مهدی به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی بازداشت شده است. 
متهم حسین محمدی گفت: با برادر و پسرعمویم بابت حضور در بهشت سکینه (س) و فاتحه‌خوانی برای خانم نجفی حضور پیدا کردیم. زمانی که به بهشت سکینه (س) رفتیم، در ورودی آن بسته بود. یک خانم شعاری داد، یک کامیونی رد شد، بوق زد و چند نفر شروع به دست زدن کردند. از محل فاصله گرفتیم، دیدیم که افرادی به مأموران سنگ می‌زدند. من هم چند عدد سنگ پرتاب کردم. یک لحظه باتومی را که بر زمین بود، برداشتم و سپس آن را بر زمین انداختم. دیدم یک فردی روی زمین افتاده است، با پای خودم ضربه‌ای به کف کفش شهید زدم که ببینم زنده است یا نه!
قاضی آصف‌الحسینی: خواستی ببینی شهید را کشته‌ای یا خیر؟ متهم: نه اصلاً، فقط خواستم ببینم که زنده است یا خیر. 
در ادامه وکیل مدافع متهم حسین محمدی با حضور در جایگاه از موکل خود دفاع و از ریاست جلسه دادگاه تقاضای عفو و بخشودگی وی را طلب کرد، سپس قاضی آصف‌الحسینی مجدداً ضمن تفهیم اتهامات متهم حسین محمدی از وی خواست آخرین دفاعیات خود را بیان کند. متهم گفت: من هیچ فیلم و عکسی از آن مکان نگرفتم و هیچ استوری‌ای در این رابطه منتشر نکردم. بدون هیچ قصد و نیتی در محل حاضر شدم. از پروردگار و شما طلب عفو دارم.

نظر شما