شناسهٔ خبر: 57470976 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چشم‌غره آرژانتین به داور لهستانی: چرا مارسینیاک؟

شیمون مارسینیاک، داور دیدار امشب آرژانتین و استرالیا، داوری است که آرژانتینی‌ها از او خاطره خوبی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین و استرالیا از لحظاتی پیش دیدار دوم مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر را در استادیوم احمد بن علی آغاز کرده‌اند.

آلبی‌سلسته که بعد از باخت شوکه‌کننده مقابل عربستان در اولین بازی خود در جام جهانی دچار بحرانی موقتی شده بود با دو پیروزی خوب در بازی‌های بعدی‌اش شرایط سخت را پشت سر گذاشته و به خصوص با پیروزی 2-0 مقابل لهستان در آخرین بازی مرحله گروهی که صعودش به مراحل حذفی را قطعی کرد حالا با روحیه مقابل نماینده آسیا قرار گرفته است.

اما یکی از شرایط این بازی که آرژانتینی‌ها از آن راضی نیستند داوری است که برای دیدار آنها با استرالیا انتخاب شده است: شیمون مارسینیاک، داور لهستانی.

مارسینیاک 39ساله داوری را از سال 2009 آغاز کرده و از سال 2011 وارد لیست داوران فیفا شده است. او یکی از داوران پرکار لیگ قهرمانان اروپا در سالهای اخیر است و به عنوان یکی از بهترین داوران حال حاضر اروپا شناخته می‌شود.

جام جهانی قطر دومین جام جهانی‌ای است که مارسینایک در آن قضاوت می‌کند. او اولین بار داوری در جام جهانی را در تورنمنت 2018 روسیه تجربه کرده بود. همان تورنمنتی که باعث شده آرژانتینی‌ها از این داور لهستانی خاطرات بدی داشته باشند.

آلبی‌سلسته در جام جهانی 2018 اولین بازی خود را مقابل ایسلند برگزار کرد. دیداری که قضاوتش به عهده مارسینیاک بود. با اینکه او در این بازی یک پنالتی هم برای آرژانتین گرفت که لیونل مسی نتوانست آن را به گل تبدیل کند ولی آلبی‌سلسته که در نهایت نتوانست نتیجه‌ای بهتر از 1-1 مقابل ایسلند به دست بیاورد از نحوه قضاوت داور لهستانی به شدت انتقاد داشت و تا مدتها رسانه‌های این کشور به بهانه‌های مختلف به مارسینیاک حمله می‌کردند.

نظر شما