شناسهٔ خبر: 57470880 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سکوهای دوحه داغ‌تر از مسکو؛

قطر روسیه را پشت سر گذاشت

آمار ثبت‌شده توسط فیفا نشان می‌دهد که 2.45 میلیون هوادار، رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر را از نزدیک تماشا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، طبق بیانیه رسمی فیفا، تعداد تماشاگران دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به 2.45 میلیون هوادار رسید که این آمار، نسبت به آخرین دوره مسابقات در روسیه (2.17 میلیون) بالاتر رفته است.

همچنین ورزشگاه لوسیل در بازی آرژانتین و مکزیک میزبان 88966 هوادار بود که این بیشترین تعداد تماشاگر در یک بازی از سال 1994 بود.

در میان آمار ثبت‌شده، بلندترین صدا به نام هواداران اروگوئه و کره جنوبی ثبت شده و صدای تشویق آنها در این مسابقه در استادیوم اجوکیشن سیتی، به 131 دسی بل رسیده است؛ صدایی که با سر و صدای یک کنسرت زنده راک قابل مقایسه است.

آرسن ونگر، رییس توسعه جهانی فوتبال گفت: نتایج مرحله گروهی نشان می‌دهد که کشورها تا چه حد پیشرفت کرده‌اند تا بتوانند در بالاترین سطح رقابت کنند. این مسئله به دلیل آماده‌سازی و تجزیه و تحلیل بهتر رقبا و دسترسی بیشتر به فناوری است و تلاش‌های فیفا در جهت بالا رفتن رقابت‌ در فوتبال در سطح جهانی را نشان می‌دهد.

همچنین کالین اسمیت، مدیر اجرایی برنامه جام جهانی عنوان کرد: ما شاهد روزهایی فوق‌العاده و لحظاتی جاودانه در داخل و خارج از استادیوم‌های مسابقات هستیم و می‌بینیم که هواداران، لحظات شگفت‌انگیزی را در دوحه تجربه می‌کنند. همچنین تمام دنیا با شور و شوق در مقابل تلویزیون، مسابقات را تماشا کردند تا شاهد رکوردهایی باشند که هر روز به ثبت می‌رسد.

وی ادامه داد: ما از آنچه که دیگران، آن را چالش می‌دانستند، به عنوان یک فرصت استفاده کردیم. در اینجا تیم‌ها، رسانه‌ها و هواداران از مسابقات، جشنواره‌ها و سرگرمی‌های بیشتری لذت می‌برند، چرا که شرایط شهر، به تردد راحت بازدیدکنندگان کمک کرده است.

ناصر الخاطر مدير ارتباطات و بازاريابی جام جهانی نیز اظهار داشت: ما شاهد شادی هوادارانی بودیم که از قطر بازدید کردند و از فضای جشن لذت بردند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شدند. اکنون ما مشتاقانه منتظر هیجان دور حذفی و پذیرایی از هزاران هوادار از سراسر جهان برای حمایت از تیم‌های خود و همچنین فینال مسابقات در ورزشگاه لوسیل هستیم.

نظر شما